تجربه یک زندگی هوشمند و مدرن با دستگیره و قفل دیجیتال

0

زندگی هوشمند یکی از بهترین دستاوردهایی بود که دنیای مدرن و توسعه پیشرفت اینترنت اشیا به ما هدیه داد. راحتی بیشتر و درعین‌حال افزایش امنیت از مهم‌ترین ویژگی‌های زندگی هوشمند است و دراین‌میان قفل دیجیتال یکی از پیشروترین گجت‌هایی است که هم امنیت کاربران را افزایش می‌دهد و هم کار را برایتان بسیار راحت خواهد کرد.

 دستگیره و قفل دیجیتال

قفل دیجیتال چیست؟

کافیست در اینترنت جستجو کنید تا به دنیایی از منابعی که درمورد قفل دیجیتال، قفل هوشمند یا دستگیره دیجیتال نوشته شده است، دست پیدا کنید.

افزایش روزافزون صفحاتی که دراین‌زمینه کار کرده‌اند، نشان می‌دهد که زندگی هوشمند و قفل دیجیتال روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود و مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. اگر شما هم می‌خواهید از این قافله عقب نمانید و به جریان زندگی هوشمند بپیوندید، لازم است که کمی بیشتر از دنیای گجت‌های دیجیتال خانگی اطلاع کسب کنید.

تعداد ابزارهایی که به جرگه مدیریت هوشمند و تجهیز به اینترنت اشیا می‌پیوندند به‌صورت روزافزون درحال افزایش است. امروزه از دستگیره درب تا چشمی دیجیتال و حتی ابزار آشپزخانه مانند یخچال، اجاق گاز، قهوه‌ساز و حتی سیستم تهویه هوای خانه به اینترنت اشیا مجهز شده‌اند و می‌توانید برای هوشمندسازی خانه از آن‌ها استفاده کنید.

اما اولین چیزی که باید برای هوشمندسازی بخرید، قفل دیجیتال است. قفل دیجیتال یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای هوشمندی است که با تجهیز خانه به آن، می‌توانید از مزایای بی‌شمار زندگی هوشمند بهره‌مند شوید.

قفل دیجیتال که گاه از آن به‌عنوان دستگیره دیجیتال هم یاد می‌شود، یکی از معروف‌ترین اجزا خانه هوشمند است. این ابزار کاربردی به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر افزایش امنیت خانه و درب ورودی، کار را برای خودتان و سایر اعضای خانه هم راحت کنید و از دردسر حمل‌ونقل کلیدهای مکانیکی راحت شوید.

قفل دیجیتال به‌سادگی روی درب خانه و در محل نصب قفل مکانیکی نصب می‌شود و با اتصال به برنامه مخصوص در گوشی همراه شما، راه‌های متنوعی برای دسترسی در اختیارتان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید نوع دسترسی به قفل را به‌سادگی مشخص و حتی سطح دسترسی سایر اعضا را هم مشخص کنید. اکثر قفل‌های دیجیتال ضدهک هستند و سارقین نخواهند توانست به‌سادگی یا با ضربه به آن، وارد خانه شما شوند.

مزایای استفاده از قفل دیجیتال چیست؟

زندگی هوشمند و استفاده از گجت‌های هوشمند خانگی که از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند، مزایای زیادی برای شما خواهند داشت؛ موارد زیر تنها بخشی از مزایایی است که خرید قفل دیجیتال و استفاده از آن برای شما به ارمغان خواهد آورد:

  1. راحتی استفاده از قفل دیجیتال

هیچ‌چیز به‌اندازه راحتی استفاده از قفل دیجیتال جذاب نیست. استفاده از سیستم دستگیره دیجیتال برای هر کسی با هر سطح سواد دیجیتال امکان‌پذیر است. از طرفی بااستفاده از قفل دیجیتال وارد شدن به ساختمان بسیار آسان خواهد بود.

فکر کنید از محل کارتان برگشته‌اید و روز سخت و پرکاری را هم گذرانده‌اید. دستتان پر است و برای باز کردن قفل درب و ورود به خانه، باید تمام کیسه‌های خرید و وسایلتان را زمین بگذارید و با چرخاندن کلید در قفل، آن را باز کنید؛ تازه اگر شانس آورده باشید و کلید یادتان نرفته باشد!

اما اگر درب ورودی ساختمانتان به قفل دیجیتال مجهز باشد، کافیست به درب نزدیک شوید تا قفل با استفاده از فناوری بلوتوث، NFC یا به سادگی فشردن انگشت روی درب، باز شود؛ درست مانند غار علی‌بابا! جذاب نیست؟

  1. قابلیت همگام‌سازی قفل دیجیتال با سیستم خانه هوشمند

قفل دیجیتال هوشمند می‌تواند با سیستم مدیریت هوشمند خانه یا همان اتوماسیون هوشمند همگام شود. این کار با استفاده از اینترنت اشیا انجام می‌شود و به شما امکان خواهد داد تا دستگیره هوشمند درب را همگام با سایر گجت‌های هوشمند و به‌صورت یکپارچه مدیریت کنید.

این امکان علاوه‌بر مزایای امنیتی، کارتان را هم در مدیریت خانه راحت خواهد کرد.

دستگیره و قفل دیجیتال

  1. تجربه امنیت بیشتر با قفل دیجیتال

با نصب دستگیره دیجیتال خیالتان بابت امنیت درب ورودی راحت خواهد شد. قفل دیجیتال به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید کسی غیر از شما و افراد مجاز به درب ورودی دسترسی نخواهد داشت و امکان ورود غیرمجاز سارقین هم به نزدیک صفر خواهد رسید.

اکثر قفل‌های دیجیتال از سیستم رمز خیالی استفاده می‌کنند. این سیستم به شما کمک می‌کند تا اگر کسی اطرافتان بود نتواند رمز اصلی درب ورودی را حدس بزند.

از طرفی بسیاری از مدل‌های قفل دیجیتال با اتصال به اینترنت اشیا، به گوشی شما متصل می‌شوند و حتی زمانی که خانه نیستید، می‌توانید اعلانات امنیتی را روی گوشی دریافت کنید و اگر کسی قصد ورود غیرمجاز به خانه داشت، متوجه شوید.

  1. روش‌های متفاوت و متنوع در دسترسی

وقتی درب ورودی ساختمان را به قفل دیجیتال مجهز کنید، دیگر مشکل کلید و یا گم شدن آن را نخواهید داشت. قفل دیجیتال روش‌هایی را برای باز کردن درب در اختیار شما می‌گذارد که درنتیجه از استفاده از کلید مکانیکی بی‌نیاز خواهید شد.

شما می‌توانید بسته به مدل قفلی که خریده‌اید، از روش‌هایی مانند رمز عبور تا اثرانگشت، گوشی همراه، اسکن قرنیه و اسکن کف دست برای باز کردن درب استفاده کنید.

نکته اینجاست که قفل دیجیتال به کاربران امکان شخصی‌سازی خواهد بخشید؛ این یعنی شما قادر خواهید شد تا برای اعضای خانه باتوجه به میزان توانایی و سواد دیجیتال، دسترسی متفاوتی تعریف کنید.

مثلا اگر کودکی در خانه دارید که قادر به حفظ کردن اعداد نیست یا نمی‌تواند اعداد را وارد کند، می‌تواند به‌سادگی روش دسترسی اثرانگشت را تعریف کنید تا کودکتان به‌سادگی و با فشار دادن انگشت روی درب،آن را باز کند.

این قابلیت، یک مزیت دیگر هم برای شما خواهد داشت؛ شما می‌توانید در موقعیت‌های خاص برای افرادی غیر از اعضای خانه، رمز موقت تعریف کنید. مثلا اگر قرار است مهمان داشته باشید و مهمانانتان زودتر از شما به خانه رسیدند، نگرانی خاصی نخواهید داشت. چون می‌توانید رمز موقتی برایشان تعریف کنید تا زودتر از شما وارد خانه شوند تا از راه برسید.

همچنین می‌توانید هروقت خواستید دستریس افراد را مسدود یا محدود کنید و به‌این‌ترتیب دستتان برای مدیریت امنیت خانه باز خواهد بود.

  1. زیبایی

درکنار همه مزایایی که استفاده از دستگیره دیجیتال برای شما خواهد داشت، می‌توانید زیبایی و ظاهر مدرن را هم اضافه کنید.

قفل دیجیتال علاوه‌بر بهبود ظاهر ساختمان شما و جلوه‌ مدرنی که به آن می‌بخشد، می‌تواند باعث افزایش قیمت ساختمان و بالا رفتن شانس فروش آن شود. بنابراین اگر قصد دارید در آینده نزدیک ساختمانتان را به‌فروش برسانید، می‌توانید با اضافه کردن این گزینه به ساختمانتان، هم ارزش آن را افزایش دهید و هم به افزایش شانس فروش آن کمک کنید.

دستگیره و قفل دیجیتال

  1. راحتی نصب قفل دیجیتال

قفل دیجیتال برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، به‌سادگی نصب خواهد شد و شما برای این کار مسیر سختی را درپیش نخواهید داشت.

همه تجهیزاتی که برای نصب دستگیره دیجیتال نیاز دارید در بسته‌بندی آن عرضه می‌شود و صرفا با پیچ‌گوشتی خواهید توانست آن را به‌سادگی روی درب نصب کنید.

دستیگره دیجیتال روی انواع درب نصب می‌شود و صرفا قبل از نصب باید به ضخامت موردنیاز توجه کنید. بهتر است قبل از خرید و نصب قفل دیجیتال، با کارشناسان فروش برند مربوطه تماس بگیرید تا مطمئن شوید درب موردنظر، برای نصب قفل مناسب است.

  1. هشدارهای امنیتی اضافه

علاوه‌بر هشدار ورود غیرمجاز یا تلاش برای ورود غیرمجاز، دستگیره دیجیتال نسبت مدل خود، به سنسورهای متنوعی مجهز است که می‌توانند امنیت شما را افزایش دهند. بسیاری از مدل‌های دستگیره دیجیتال به سنسور دما مجهز هستند و زمانی که دما از حد معینی فراتر رفت، هشدار صادر خواهند کرد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، ابتکار عمل را به‌دست بگیرید.

اگر قفل دیجیتال شما قابلیت اتصال به گوشی همراه هوشمند داشته باشد، این هشدار رئی گئشی شما هم قابل نمایش خواهد بود و حتی اگر از خانه دور باشید، می‌توانید با مرکز آتش‌نشانی تماس بگیرید تا از وقوع حادثه ناگوار جلوگیری شود.

ابزار هوشمند، بزرگترین ارمغان زندگی مدرن و توسعه اینترنت اشیا است که توانسته علاوه‌بر افزایش آسایش کاربران، امکانات جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. شما می‌توانید با تجهیز خانه خود به ابزار هوشمند، سطح جدیدی از زندگی را تجربه کنید که نمایی کلی از زندگی آینده در اختیارتان قرار خواهد داد.

دستگیره دیجیتال، مهم‌ترین گجت هوشمندی است که باید برای تجهیز خانه به ابزار هوشمند مدنظر قرار دهید و ما در این نوشته تلاش کردیم تا شما را با امکاناتی که  این گجت در اختیارتان قرار می‌دهد آشنا کنیم.

قبل از خرید دستگیره دیجیتال درنظر داشته باشید که مدل و نوع قفلی که انتخاب می‌کنید با انتظارات شما و کارکردی که از آن انتظار دارید مطابقت داشته باشد تا درنهایت احساس خوبی نسبت به انتخابتان داشته باشید و از پیوستن به جریان زندگی هوشمند لذت ببرید. کارشناسان یوکا در کنارتان هستند تا بهترین تصمیم را بگیرید و تجربه یک خرید بی‌نظیر را داشته باشید.

نظرات