بیوگرافی حاج رحیم جامی مداح اصفهانی تا علت درگذشت + عکس ها و مداحی حاج رحیم جامی

0

حاج رحیم جامی مداح کیست / بیوگرافی حاج رحیم جامی از شروع مداحی تا علت درگذشت + عکس ها و مداحی

حاج رحیم جامی مداح کیست / بیوگرافی حاج رحیم جامی مداح اصفهانی از شروع مداحی تا درگذشت + عکس ها و مداحی حاج رحیم جامی همراه با سوابق و سال های فعالیت و مراسم تشییع و خاکسپاری حاج رحیم جامی مداح و علت فوت و علت درگذشت حاج رحیم جامی پیرغلام اهل بیت در ۵ اسفند ۱۴۰۰ در اصفهان را ادامه از ان بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حاج رحیم جامی مداح اصفهانی تا علت درگذشت + عکس ها و مداحی حاج رحیم جامی

بیوگرافی حاج رحیم جامی مداح

حاج رحیم جامی، مداح و پیرغلام اهلبیت عصمت و طهارت است که ۶۴ سال پیش در محله میدان امام علی اصفهان به دنیا آمد.

وی استاد آموزش مداحی در بین دانش آموختگان مکتب مداحی در استان اصفهان بوده و در بین پیرغلامان استان اصفهان سابقه بسیار فراوانی در راه اندازی هیئتهای مذهبی و انجام فعالیت های فرهنگی و مذهبی در شورای هیئت های مذهبی و ستاد تبلیغات اسلامی استان اصفهان دارد.

دوران فراگیری اصول مداحی را در محضر استاد صغیر و استاد شکیب گذرانده و پس از کسب فیض در محضر اساتید اقدام به فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود در حسینیه علامه مجلسی در جوار مقبره علامه مجلسی کردند.

سوابق سال های فعالیت

مرحوم جامی یکی از مداحان اهل بیت در اصفهان بود که در هیات علامه مجلسی و بیشتر هیئات مذهبی در اصفهان و شهرستان های اطراف مشغول روضه حوانی و مداحی و نوحه خوانی بود و سال ها در دستگاه امام حسین ع و اهل بیت فعالیت کرده بود. این مداح اهل بیت (ع) سال‌ها در راه اعتلای معارف اهل بیت (ع) گام برداشت و در هیأت و حسینیه علامه مجلسی و هیأت اخوان حسینی اصفهان فعالیت می‌کرد. او از شاگردان مرحوم شکیب اصفهانی از بزرگترین اساتید مداحی و شاعر اهل بیت (ع) بود.

خرداد‌ماه سال گذشته در مراسمی با حضور در مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مسئولان شهر و هیأت‌های مذهبی از حاج رحیم جامی تجلیل به عمل آمد.

حاج رحیم جامی مداح کیست / بیوگرافی حاج رحیم جامی از شروع مداحی تا علت درگذشت + عکس ها و مداحی

مداحی حاج رحیم جامی

ایشان از دوران نوجوانی مداحی را آغاز کرده و سابقه بیش از ۶ دهه مداحی و نوحه خوانی در هیئت های مذهبی را در کارنامه خود دارد.

او در همه ی هیئت های استان حضور داشته و بیشتر در هیئت هفتگی حسینیه علامه مجلسی مداحی میکرد.

این پیرغلام اهل بیت با حضور در جلسات اهلبیت عصمت و طهارت به همراه پدرش به مداحی علاقه مند شد و انگیزه بسیار زیادی برای کشیده شدن او به سمت مداحی ایجاد کرد.

علت فوت و علت درگذشت حاج رحیم جامی مداح

حاج رحیم مداح اهلبیت در ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت

مراسم تشییع و خاکسپاری حاج رحیم جامی مداح

مراسم تشییع این مداح اهل بیت (ع) فردا از درب منزل به سمت مقبره علامه مجلسی (ره) برگزار می‌شود.

پیام های تسلیت

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان درگذشت مداح اهل بیت (ع) و پیرغلام اصفهانی را تسلیت گفت و نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار عروج ملکوتی پیرغلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فخرالذاکرین جناب آقای حاج رحیم جامی (ره) شدیداً موجب تأثر و تألم اینجانب گردید.

این شاعر اهل بیت(ع) که جزو شاگردان مرحوم شکیب اصفهانی(ره) بودند، عمر بابرکت خویش را در مسیر اعتلای معارف و شعائر اهل بیت(ع) صرف کردند که خاطرات خوش مردم استان اصفهان با نوای خوش ایشان در حسینیه علامه مجلسی، ثمره این زندگی پرخیر و نور خواهد بود.

اینجانب این ضایعه تلخ را محضر بیت داغدار به ویژه فرزندان مکرم، هیأت محترم علامه مجلسی(ره)، هیئات مذهبی استان اصفهان، جامعه مداحان و ذاکرین اهل‌بیت و همچنین مردم شریف استان اصفهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای روح آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

امیدوارم روح این پیرغلام اهل بیت(ع) که در آستانه شهادت هفتمین آفتاب امامت(ع) به سوی جنان پرواز نمود با أولیای الهی به خصوص جدنا باب الحوائج حضرت موسی بن جعفر(ع) محشور و خداوند متعال به خانواده داغدار و کلیه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.»

****

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با صدور پیامی در گذشت مداح اهل بیت (ع) و پیرغلام اصفهانی را تسلیت گفت و نوشت:
خانواده محترم حاج رحیم جامی مداح اهل بیت (ع) و پیرغلام اصفهانی
سلام علیکم
خبر درگذشت پیشکسوت هیئات مذهبی اصفهان و ذاکر با اخلاص اهل بیت (علیهم السلام) مرحوم مغفور حاج رحیم جامی موجب تاسف و تاثر فروان گردید.
اینجانب این ضایعه را به خاندان مکرم ایشان، مردم متدین و شهید پرور اصفهان، هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) تسلیت عرض نموده و علو درجات و حشر با اولیای الهی آن فقید سعید و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسالت دارم.

 

نظرات