فروش ویژه ۳ نهال گردو خارجی پربار از نهالستان آریا نهال

0

اکنون که در ابتدای اسفند ۱۴۰۰ قرار داریم، بهترین ماه جهت کاشت و خرید نهال گردو محسوب می گردد، از همین روی به نقل نهالستان آریا نهال به معرفی ۳ نهال گردوی وارداتی بپردازیم پس لطفا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نهال گردو خارجی

باغداری امری بسیار زحمت بر می باشد که از همین روی خرید نهال گردوی مناسب بسیار مهم و ضروری می باشد. در ادامه به معرفی بهترین نهال گردو که می توانید با خرید آن به سودهی مناسبی دست بیابید را معرفی خواهیم کرد لطفا همراه آریا نهال باشید.

احداث باغ گردو یکی از مشاغل پرسود در زمینه ی کشاورزی محسوب می گردد و می توان گفت خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، اما به شرطی که به کاشت نهال گردوی مناسب منطقه ی جغرافیایی خود بپردازید و مراحل نگهداری آن را به خوبی صورت دهید.

البته از نکات خرید نهال گردوی اصل و سالم هم نبایذ غافل شد که در این مقاله به نکات مهم حین خریداری نهال گردو هم خواهیم پرداخت.

نهال گردو خارجی

نهال گردو شیلی از بهترین نهال های گردوی وارداتی در ایران:

نهال گردو شیلی یکی از نهال های بسیار مقاوم در آب و هوای کوهستانی و سردخیز است. آریا نهال نقل می کند که نهال گردو شیلی را می توان در مناطق سردسیر از دسته ی نهال های پربار نام برد. درخت گردو شیلی از اولین سال باردهی خود را آغاز می کند. این درخت باردهی تا ۸۰ سال را دارد.

این نهال با توجه به آنکه در آمریکای جنوبی پرورش می یابد تحمل نسبتا خوبی در برابر گرما دارد و تا دمای ۴۰ درجه را می تواند بدون آنکه آسیب ببیند، پذیرا باشد.

نیاز آبی این نژاد درخت گردو در حدود ۱۰ لیتر به ازای هر درخت بالغ می باشد که نیاز متوسط آبی محسوب می گردد. با کود دهی و ابیاری مناسب می توان در سن ۱۰ سالگی بلوغ و باردهی مناسب نهال گردو شیلی را مشاهده کرد.

نهال گردو خارجی

نهال گردو فرانکت، درخت گردوی محبوب وارداتی:

بی شک یکی از محبوب ترین و با قدمت ترین درختان گردوی باغات گردوی ایران، متعلق به نهال گردو فرانکت است. این درخت گردو را اغلب به عنوان نهال گردوی گردافشان در کنار نهال هایی همانند نهال گردو چندلر و فرنور کشت می کنند.

نهال گردو فرانکت برای نخستین بار در ابتدای قرن ۱۹ میلادی به دست یک باغدار مسن به همین نام در فرانسه پیدا شد و به سرعت در این کشور توسعه یافت؛ به طوری که هم اکنون حدود ۶۵% از باغ‌ های گردوی کشور فرانسه را نهال گردو فرانکت، تشکیل می‌دهد.

البته از ورود این رقم گردو به ایران زمان زیادی نگذشته و به‌خاطر تعدد ارقام گردو در ایران، هنوز آن‌طور که باید و شاید، شاهد کاشت این رقم گردو در باغ‌های داخلی نیستیم.

درخت گـردو فرانکت، برای ارتفاع ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ متر از سطح دریا بسیار مناسب بوده و تحمل سرمایی آن در زمستان تا ۲۰- درجه سانتی‌ گراد است و تحمل گرمایی  (مقاومت به خشکی) آن در تابستان حدود ۳۵- درجه می باشد.

نهال گردوی فرنت، از بهترین ارقام گردافشان باغ گردو:

به نقل از نهالستان آریا نهال از نهال گردو فرنت هم به عنوان یکی از بهترین ارقام گردافشان یاد می گردد. درخت گـردو فرنت یک رقم گردو فرانسوی، از نژاد (Franguetta X Lara) است که محصول کروی بزرگ و با کیفیتی تولید می‌کند.

پوسته نازک این آجیل، استخراج مغز آن را آسان می‌ نماید، گرده افشانی خوبی برای سایر انواع گـردو دارد و در مقابل آسیب سرمازدگی بهاره نیز مقاوم است؛ به عبارت دیگر گونه‌ای دیررس و دیر گل ‌است.

درخت گـردو فرنت؛ جزو گونه ‌های متوسط از لحاظ رشد است و ابعاد آن به طور میانگین ۸´۴ متر ‌است. شاخه و برگ ‌های این گونه مانند سایر انواع گـردو هستند. میوه‌ های این نهال گـردو اندازه متوسط و وزنی در حدود ۱۱ تا ۱۳ گرم دارند که در حدود ۵/۷ گرم آن به مغز گـردو اختصاص دارد.

رنگ مغز گـردو فرنت نیز به صورت زرد مایل به سفید دیده می‌شود و جز محبوب ترین نهال های گـردو محسوب می گردد.

خرید نهال گـردو از نهالستان آریا نهال:

صرف هزینه های چند ده میلیونی هر کشاورز و باغداری را نگران می کند که نهال گردوی خود را از نهالستانی معتبر و با مجوز رسمی جهاد کشاورزی صورت دهد. در این میان داشتن گواهی قرنطینه و ارسال سریع و سالم نهال های حساس گـردو بسیار نکته ی مهمی می باشد.

آریا نهال با فروش بهترین ارقام نهال گـردو سالانه سهم بزرگی در توسعه ی باغات گردوی کشور رقم زده است. توصیه می شود قبل از هرگونه خرید نهال گـردو نسبت به دریافت مشاوره از مهندسین آریا نهال اقدام نمایید.

برای مشاهده لیست قیمت و مشخصات انواع نهال گـردو ایرانی و خارجی کافیست عبارت: (نهال گـردو آریا نهال) را در مرورگر گوگل خود سرچ کرده و وارد وب سایت آریا نهال به نشانی (ariyanahal.ir) شده و به مشاهده ی قیمت ۱۷ رقم از انواع گـردو پرداخته، مشخصات را مقایسه کرده و در صورت تمایل تماس بر قرار کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

نظرات