ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۲ با افزایش ۵۰ درصدی در سامانه ve.cbi.ir

19

ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۲ با افزایش ۵۰ درصدی در سامانه ve.cbi.ir

سامانه فرزندآوری ve.cbi.ir

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از افزایش ۵۰ درصدی تسهیلات ازدواج و فرزندآوری با مصوبه کمیسیون تلفیق خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق و در اجرای قانون «حمایت از خانواده» تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است. همچنین وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوج‌های زیر ۲۳ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال آتی، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمدند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ در زمینه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۲ میلیارد ریال است.

همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶، در زمینه تامین جهیزیه کالای ایرانی، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از منابع صدر در این تبصره با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل زوج‌هایی که از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری استفاده نکردند به نهادهای مزبور اختصاص می‌یابد.

در صورتی که تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ این جز عملکرد نداشته باشد منابع آن صرف پرداخت تسهیلات موضوع اجزای یک و دو این تبصره می‌شود.

شرایط و آدرس سایت ثبت نام وام فرزندآوری از 20 تا 200 میلیون تومان + نحوه ثبت نام

ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۲ در سامانه ve.cbi.ir

ثبت نام وام فرزندآوری و وام نوزدان برای فرزند اول از خرداد ۱۴۰۱ آغز میشود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری به نشانی ve.cbi.ir
ثبت نام کنند

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی دستورالعمل ثبت نام وام فرزندآوری سال ۱۴۰۰ را برای اجرا در اردیبهشت ۱۴۰۱ به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر این اساس پدران نوزادان متولدین ۱۴۰۰ به بعد میتوانند به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری مراجعه نمایند. ضمنا مبلغ وام فرزند آوری به تعداد فرزند و اینکه نوزاد متولد شده فرزند چندم خانواده است بستگی دارد

وام فرزند بدون نیاز به سپرده‌گذاری بوده و بازپرداخت اقساط آن پس از شش ماه تنفس آغاز می‌شود.

در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.

اقساط وام فرزندآوری

اقساط وام فرزندآوری حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است.

متقا ضیان واجد شرایط برای متولدین مورخ ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند.

وام تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

سامانه ثبت نام وام فرزندآوری ve.cbi.ir

گفتنی است، متقاضیان می توانند به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند.

سامانه اعطای وام فرزندآوری در حال تکمیل است و کار‌های نهایی آن در حال انجام است. سقف تسهیلات ودیعه، خرید و ساخت که می‌توانند خانواده‌ها انتخاب کنند به دوقلو‌ها به دو فرزند حساب می‌شوند که خانواده ها بابت فرزند اول یک تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت خواهند کرد و بابت فرزند دوم، هم تسهیلات فرزند دوم را دریافت می‌کنند.

تعداد فرزند مبلغ وام

  • -فرزند اول ۲۰ میلیون تومان
  • -فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان
  • -فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان
  • -فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان
  • -فرزند پنجم به بعد ۱۰۰ میلیون تومان

در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت وام فرزندآوری ایجاد کند.

همچنین براساس اعلام بانک مرکزی، مبلغ وام قرض الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله هم برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم به بعد شده‌اند به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که این موضوع نیز تا پایان این هفته به شبکه بانکی ابلاغ خواهد شد.

نحوه ثبت نام وام فرزندآوری

طرح جدید وام فرزندآوری برای خانواده هایی که فرزند دوم و سوم و چهارم آنها به دنیا می آید با سقف ۲۰ میلیون تومان تا ۲۰۰ میلیون تومان قرار است بزودی اجرایی شود و خانواده ها می توانند بعد از به دنیا امدن فرزند دوم به بعد وام فرزنداوری دریافت کنند.

در بودجه سال آینده برای خانوارهایی که صاحب چندین فرزند می‌شوند، وام‌ و تسهیلات متعددی مانند وام فرزندآوری و وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق خانوارهایی که صاحب فرزند می‌شوند، مشمول وام فرزند آوری هستند. وامی که مبلغ آن بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است. چنانچه پرداخت وام در صحن مجلس هم تایید شود، در قالب قانون بودجه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

پرداخت تسهیلات مختلف به خانوارها برای تشویق آنان به ازدواج و بچه دار شدن در ادامه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است که آبان امسال در مجلس بررسی و تصویب شد.

سایت ثبت نام وام فرزندآوری

توجه: بروزرسانی جدید

جزئیات پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ودیعه مسکن اعلام شد: دو مورد از تسهیلات حمایت از خانواده در قانون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده که ابلاغیه‌های لازم در این زمینه تا اردیبهشت به بانک ها ارسال می‌شود.

دو مورد از تسهیلات قرض الحسنه در قانون برنامه و بودجه ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده که یکی از آن‌ها تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری تا سقف ۵۰ میلیون است که دوبرابر شد. طبق این قانون بانک مرکزی تا اردیبهشت ۱۴۰۱ مهلت دارد تا ابلاغیه‌های لازم در این زمینه را به بانک‌ها ارسال کند.

تسهیلات دوم مربوط به وام ودیعه، خرید و ساخت مسکن است که سقف آن ۱۵۰ میلیون تومان برای خانواده‌هایی است که فاقد مسکن بودند و از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شدند که این موضوع در قانون و بودجه سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که این هم در نهایت تا پایان هفته کار‌های اجرایی آن انجام می‌شود؛ به هرحال این موضوع باید در کمیسیون‌های مربوط بانک مرکزی مصوب شود.

والدین از چه تاریخی می توانند این تسهیلات را دریافت کنند؟

سامانه مربوطه در حال تکمیل است و کار‌های نهایی آن در حال انجام است. با توجه به عملکردی که می‌خواهیم از سیستم بانکی بگیریم این سامانه‌ها نیاز است، زیرا، این تسهیلات در سرفصل‌های مختلفی پرداخت می‌شوند.

مشمولان طرح وامهای فرزندآوری

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مبلغ وام فرزنداوری از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ وام به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بیشتر از آن، ۱۰۰ میلیون تومان است.

اگر خانواده‌ای صاحب فرزند دو قلو شود، به ازای هر فرزند یک وام به خانواده تعلق می‌گیرد. این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و سود آن تنها چهار درصد است.

ودیعه مسکن ۲۲۰ میلیونی

اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود، می‌تواند از وام قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن استفاده کند. مبلغ این وام ۲۲۰ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال است. این وام ۲۲۰ میلیونی هم وام قرض‌الحسنه است و سود آن ۴ درصد است. اما وام ۲۲۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

توجه: این وام به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که فاقد مسکن هستند و سه فرزند و یا بیشتر دارند. خانوارهایی که از سال ۹۹ به این سو صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند هم می‌توانند این وام را دریافت کنند.

زمان پرداخت و واریز وام فرزندآوری

پرداخت وام فرزند آوری از اردیبهشت سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد، زیرا آیین‌نامه اجرایی پرداخت وام فرزند آوری و وام مسکن برای خانوارهای صاحب فرزند، باید حداکثر تا اول اردیبهشت به بانک‌های عامل ابلاغ شود.

19 دیدگاه در “ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۲ با افزایش ۵۰ درصدی در سامانه ve.cbi.ir

  1. عباس گله گفت:

    Ve.cbi.ir

  2. نرگس گفت:

    مردمو با این قولا شون دلخوش میکنن نمیگن یکی بعد اینکه بفهمه اینا همش دروغه ناامید میشه

  3. ابوالفضل گفت:

    سلام من سایت رفتم الکیه چون میگه هیچ بانکی در استان مورد نظر شما تایید اعتبار نداره لطفا دوباره تلاش کنید مسخرش رو دراوردن

  4. Sina گفت:

    سلام خسته نباشید من اطلاعات رو می زنم بعد میگه استان شما اطلاعات از طریق سامانه آمار داده نشده علتش چی هست از قم هستیم

  5. محمد گفت:

    سلام باید کدام سایت ثبت نام کنیم .ماکه نگاه میکنیم سایت مشخصی نیست

  6. نسرین گفت:

    گفتن ک فعلا سایتش موجود نیست و درحال تکمیل هست تا اطلاعات کامل وارد بشن سایت رو هم قرارمیدن.خب قشنگ بخونیدش بعدتوهین کنید

  7. وحدت گفت:

    اینم سایتش ve.cbi.ir

  8. علی گفت:

    اگر به تصویب هم برسه ،،بخوای بری بانک هرکدوم ساز خودشون رو برات میزنن ، بهانه نداشتن بودجه یا،چند تا ضامن شرایط خاص و…طوریکه خودت پشیمون میشی،،،همش شعاره دروغه ،،سالها میگن برای تسهیل ازدواج ،،شرایط برای وام رو برا جوانان راحت میکنیم،،،کو ،کجا ،کی

  9. مصطفی گفت:

    سایتی نزاشتین توضیح به خوبی نمیدید یعنی چی ملتو سرگردان کردین که حاظرن جونشونو برا ۲۰ملیون بدن خجالت بکشید اونوقت خودتون چی

  10. ایماء گفت:

    دوستان درحال حاضر ثبت نام آنلاین برای وام فرزندآوری نیست
    برای ثبت نام باید به بانک مراجعه کنید.
    (بانک ملی،بانک ملت،…)

  11. سید مجید گفت:

    مردم این کشور از شما توقع بیشتر ازاینکه حرف بی اساس بزنید ندارند اینو ثابت کردید.

  12. هستی گفت:

    خب اونوق کدوم سایت؟؟؟

  13. آذری گفت:

    برید خودتونو مسخره کنید همش میگید سایت فرزند آوری شورشو در آوردید ذاتتون فقط دروغ و نیرنگه .کدوم سایت

  14. علی گفت:

    تا موقعی که این موضوع فرزند آوری تصویب و ابلاغ نشده و در عمل نیز اجرایی و تبدیل به قانون نشده از آوردن فرزند خودداری کنید.

  15. رضا گفت:

    عین وام ازدواج باید باشه با نظرم. میری یه سایت مشخص و بانک رو انتخاب میکنی

  16. ابوالفضل گفت:

    نه سایتی گذاشتید نه بانکی معرفی میکنید فقط یه چیزی اعلام میکنین که دل مردم رو خوش کنید

  17. امیر گفت:

    الکیه

    مردم ساده رو مسخره کردن

  18. سیدبهزاد گفت:

    مسخره کردین مردمو
    پس چرا سایتی برای ثبت نام وجود نداره

  19. مسعود گفت:

    چرا درست توضیح نمی دید کدون بانک ها باید مراجعه کر؟فقط یه چیز کلی می گید

نظرات