۷ مقاله و انشا درباره پدر و روز پدر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

0

۷ مقاله و انشا درباره پدر و روز پدر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

مقاله و انشا درباره پدر و روز پدر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و شش و انشا در مورد پدر و روز پدر با مقدمه بدنه نتیجه به زبان کوکانه و ساده و انشا بارش فکری در مورد پدر و انشا در مورد پدر شهید و مقاله درباره روز مرد و روز پدر و انشا در مورد روز پدر کوتاه و انشا درباره پدرم چگونه مردی است و انشا در مورد مقایسه کوه با پدر و نامه کودکانه برای روز پدرقطعه ادبی درباره پدر برای کلاس دوازدهم و تحقیق درباره روز مرد و روز پدر در سالروز ولادت حضرت علی برای سنین کودک و نوجوان و پایه دبستان و دبیرستان را در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید.

7 مقاله و انشا درباره پدر و روز پدر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

انشا در مورد پدر با مقدمه و بدنه و نتیجه کودکانه و ادبی

🔸مقدمه

به نام خدا انشایم را درمورد پدر آغاز میکنم، پدر کوه استقامت و همه دارایی ما بچه ها… چقد سخت است درباره کسی نوشت که نمیتوان توصیفش کد، چون ارزش بالایی دارد و زحمات او هیچوقت جبران نمی شود.

🔸بدنه

پدر قشنگ ترین و زیباترین کلمه در دنیاست که هیچ مترادفی نمیتوان برایش پیدا کرد. پدرم تنها کسی است که باعث می شود بدون شک باور کنم که فرشته ها هم می توانند مرد باشند. پدرم من را دوست داشته باش حتی اگر لیاقت دوست داشتنت را نداشته باشم حتی اگر در تنهاییت کنارت نبودم.

پدر یعنی عشق…یعنی محبت بی منت…یعنی تمام هستیم…بهانه زندگیم. پدر یعنی همه چیز یعنی همه ی کس یعنی سایه سر…یعنی همدم و همراه…یعنی کسی حق نداره به دخترم کمتر از گل بگویید. پدر برای پسر نخستین قهرمان و برای دختر نخستین عشق است. پدر تنها رفیقی است که میشود بدون شک روی حرف هایش حساب کرد.

پدرم قسم برپینه دستانت که بوی نان می داد و قسم برچشمان همیشه نگرانت…قسم بر بغض فروخورده ات که شانه کوه را لرزاند و قسم بر غربتت، وقتی هیچ بهشتی زیر پایت نیست.
پدر نماد صبر و تلاش است، کسی که در لحظات دشوار زندگی همچون کوه کنار فرزندش ایستاده و برای موفق شدن او از آرزوها و رویاهایی که در سر داشته گذشته است. پدر ترکیب زیبایی از عشق و مهر و عطوفت با صبر و تلاش و قدرت است.

او شیر مردی است که همیشه و در هر شرایطی تنها آرزویش دیدن خنده فرزندانش بوده و برای اینکه فرزندش خوب بپوشد و خوب بگردد و هیچ کم و کسری در زندگی حس نکند نیازهای خودش را فراموش کرده و لحظه به لحظه زندگی اش را با فداکاری و از خود گذشتگی سپری نموده است. پدر یعنی عشق به خانواده کاری کند.

🔸نتیجه:

بیائید از امروز برای باباها دعا کنیم تا خدا همیشه برای ما سلامت نگه دارد و هیچوقت شرمنده نشود.

انشا درباره پدرم چگونه مردی است

پدر صبح ها، زمانی که هوا گرگ و میش است از خانه بیرون می رود و شب ها با نگاهی خسته اما پرفروغ، لبخندی به پهنای صورت و دست هایی که اثر پینه و زخم روی آن میماند به خانه برمی گردد. خداوند را به خاطر حضور پدر که آرامش بخش و تکیه گاه محکم من است شاکر هستم. کودکی هایم پر است از خاطرات خوشی که پدرم برایم ساخته، خاطراتی که در ذهن و قلبم حک شده.

پدرم قهرمان من است و همیشه هم قهرمان زندگی ام باقی خواهد ماند زیرا او بود که هیچگاه نگذاشت حسرت چیزی در دلم بماند، او بود که با صبوری چیزهای زیادی به من یاد داد، او بود که با وجود خستگی های روزانه و مشغله زیاد همیشه برای من وقت داشت و به حرف هایم با دل و جان گوش داده است. پدرم …. چه بی منت و عاشقانه برای فرزندانت تلاش میکنی، دوستت دارم و دستانت را می بوسم.

من پدرم را خیلی دوست دارم چون او بسیار مهربان است و از زمانی که به دنیا آمدم همیشه به همراه مادرم از من مراقبت کرده و هرچه نیاز داشتم برایم تهیه کرده است. پدرها از صبح خیلی زود تا شب کار میکنند و زحمت می کشند که بتوانند نیازهای فرزندان خود را تامین کنند تا آنها بتوانند درس بخوانند و در آینده فرد موفقی در جامعه شوند.

وقتی پدرم من را بغل میکند احساس میکنم از هیچ چیز نمی‌ترسم و میتوانم در کنار پدرم از عهده هرکاری بربیایم. پدر من در طول روز سرکار است و فقط شب ها در خانه است.

انشا در مورد پدر کوتاه

پدر خوب و مهربان من، هرگز زحمت هایی که برایم کشیدی را فراموش نمیکنم. بخاطر خواهم داشت روزهایی که خسته از کار روزانه به خانه می آمدی و باز برایم فرصت داشتی و به رویم لبخند می زدی، مرا در آغوش می گرفتی و می پرسیدی روزم چطور بوده و من تمام روز را برایت تعریف میکردم تو صبورانه به آنها گوش می کردی.

پدرم از تو ممنونم که در سختی ها و مشکلاتم مانند کوه پشتم هستی و حمایتم میکنی، بابت اشتباهاتم سرزنشم نمی‌کنی و به جای آن به من فرصت جبران میدهی.

پدر از تو معذرت می خواهم که بعضی وقت ها از همه ی ی چیز ایراد میگیرم و فکر می کنم مرا درک نمی کنی و تو ایراد گرفتن های گاه و بی گاه مرا تحمل میکنی و خم به ابرو نمی آوری و بعد من متوجه می شوم که چقدر ناسپاس بوده ام.

دلم می خواست می شد کم تر کار کنی و بیش تر کنارمان باشی اما می دانم این کم تر خانه بودنت هم بخاطر ما است و برای ساختن زندگی راحت برای خانواده ست که مجبوری این طور کار کنی. تو بهترین پدر دنیا هستی این جمله را هر روز به تو میگویم. تو که تمام زندگی ات را وقف ما کردی و از هیچ تلاشی برای خوشی ما دریغ نکردی و تمام مشکلات را به دوش کشیدی تا ما راحت باشیم.

پدرها قهرمان قصه ی همه ی بچه ها هستند. مراقب قهرمان زندگیتان باشید. خیلی از پدرهای سرزمین من هم پدر هستند هم مادر. این‌ها در زندگی اسطوره اند. اسطوره هایی که هرگز در ذهن و قلب ها نمی میرند. پدرها و مادرها فرشته هایی هستند که بال ندارند.

7 مقاله و انشا درباره پدر و روز پدر با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی جدید را دانلود کنید

انشا درمورد روز پدر

مقدمه:

۱۳ رجب برابر با ولادت حضرت علی روز پدر است و باید نه به خاطر روز پدر بلکه همیشه قدردان پدرها و مادران باشیم

بدنه:

روز پدر روزی که میتوانیم با یک هدیه از زحمات پدر خود تشکر کنیم روز پدر روزی است که بالاخره ما هم می‌توانیم پدرمان رو خوشحال کنیم و معمولاً اینکار را با خرید یک هدیه انجام می‌دهیم. ولی همه ی پدر ها بیشتر از خرید هدیه با این خوشحال می شوند که جواب زحمت های انها را بدهیم و به فکر خوبی خودمان و اینده مان باشیم.

روز پدر روز خوبی برای قدر دانی و سپاس و تقدیر از زحماتی است که پدر در طول روز های زندگی برای ما انجام داده است زیرا پدر شخصی است که در زندگی خود از خیلی چیز ها گذشته تا ما به چیز هایی که می خواهیم برسیم و همیشه از خود فداکاری نشان داده است،

پدر واقعا کلمه ای زیبا که از درونش کلی معنای فداکاری و ازخود گذشتگی و صمیمیت بروز میدهد. پدر کسی که حاضر است حتی از هر چیزی که باعث پیشرفت و خوشحالی خودش میشود بگذرد و همه ی این ها را دو دستی به فرزندش تقدیم کند. او همان کسی است که صورتش را با سیلی سرخ نگه میدارد تا یک وقت آبروی فرزندش جلوی دوستان به مخاطره نیفتد.

پدرم! امروز روز توست و من برای تو می نویسم، می نویسم که کسی جز تو نیست که این گونه مرا دوست بدارد، کسی جز تو تا این اندازه دلم را قرص و قلبم را آرام نمی کند.

پدر مهربانم! پاکیزگی عشقت تمام قلبم را جانانه می شوید، استواری قامتت تمام ترس هایم را از بین می برد و از شجاعت سرشارم می کند و دلتنگی سیل اشک ها را از چشمانم سرازیر می سازد.

روز پدر روز خوبی برای قدر دانی و سپاس و تقدیر از زحماتی اسـت کـه پدر در طول روز هاي زندگی برای مـا انجام داده اسـت زیرا پدر شخصی اسـت کـه در زندگی خود از خیلی چیز ها گذشته تا مـا بـه چیز هایي کـه می‌خواهیم برسیم و همیشه از خود فداکاری نشان داده اسـت، روز پدر رابه همه ی پدران زحمت کش دنیا مثل پدر خودم و تمام همکلاسی هایم تبریک میگویم.

نتیجه:

روز پدر را به همه ی پدران زحمت کش دنیا مثل پدر خودم و تمام همکلاسی هایم تبریک میگویم.

مقاله درباره پدر

پدرم بهترین مردی است که من در زندگیم دارد و تاج سرم هست. پدر کلمه ستگینی است که حتب کوه توان نگه داریش را ندارد

از آنجا که اصل وجود هر انسانی از پدر و مادر است، ‌می توان گفت در میان پیوندهای خویشاوندی، هیچ کس به اندازه پدر و مادر به انسان نزدیک نیست. پدر و مادر بعد از خداوند، حق حیات بر گردن فرزند دارند. این دو موجود مهربان، فرزند یا فرزندان خود را از دوران ضعف و ناتوانی انها یعنی از دوران کودکی تا زمان توانمندی یاری می‌رسانند و همه ی ی امکانات خود را سخاوتمندانه نثار فرزندان می‌کنند و بر فرزندان لازم است که قدر زحمات پدر و مادر را بدانند

پدر عزیزم به خاطر تمام خوبیهایی که در حق من کردی و به من بال و پر دادی و مرا بالنده کردی و با سوختن خود عشق و شور را در وجودم روشن کردی با تمام وجودم و با تک تک سلولهایم دوستت دارم بابا دوست دارم بابت تمام زحماتی که کشیدی دستانت را می بوسم و ممنونتم پدر جان باش و با بودنت باعث بودن من باش از صمیم قلب دوستت دارم پدر جان با تمام وجود دوستت دارم

همیشه گفته اند بهشت زیر پای مادران است اما این بار می گویم بهشت در دستان پدران است. همان دستانی که دست های‌ کوچک فرزندش را می گیرد و همه ی ی جا به آن این امید را می دهد که کوهی مثل پدر پشتش است. تا با خیال راحت فرزند قدم هایش را پیش ببرد در حالیکه از هیچ چیز نترسد زیرا پدری دارد که مثل کوه استوار در کنارش ایستاده است.

پدر کسی است که در طول دوران زندگی اش تنها امیدش خنده فرزندانش است و برای رسیدن آنها به موفقیت ها و آرزوهایشان دست از تلاش بر نمی دارد و دشواری های زندگی را بر دوش می کشد. پدر ترکیبی از عشق و امید و صبر و قدرت است…

پدر من در همه ی مدت زندگی ام برای اینکه بهترین ها را بپوشم و در زندگی کم و کاستی نداشته باشم دست از آرزوهایش کشیده و نهایت تلاش خود را می کند تا شب ها بر سر سفره غذایمان بهترینها چیده شود و ما نیازی را احساس نکنیم. او تمام روزش را برایمان صرف می کند و خودش را اماده هر گونه سختی برای آسایش ما می کند.

آن چیزی که سبب می شود روز به روز بر عشق من به نسبت پدرم بیشتر شود حس امنیت در خانه است. زمانی که پدرم در خانه است و صدایش و گرمای وجودش در فضای خانه می پیچید را نمی توانم توصیف کنم گویی تمام امنیت در خانه یمان حاکم شده و با هیچ ضربه ی از مقدار آن کم نمی شود.

پدر در خانه یک نعمت بزرگ است که مثل یک شمع برای اعضای خانواده می سوزد. او اولین و آخرین مرد زندگی است من است.

نامه کودکانه برای روز پدر

پدر عزیزم! خیلی دوستت دارم، روزت مبارک.

شما خیلی پر تلاش و زحمت کش هستی و من دوست دارم دست های قوی و نان آورت را هزار بار ببوسم.

هر شب منتظرت می مانم که به خانه بیایی، در را باز کنی و وارد خانه شوی و آن لحظه همه قلبم پر از شادی می شود. تو بغلم می کنی و من را می بوسی و من هم دستانم را به دور گردنت محکم می کنم و می گویم که چقدر دلم برایت تنگ شده بود.

کنار تو بودن واقعا خوب است چون احساس می کنم آن قدر قوی و نیرومند هستی که می توانم همیشه به شما تکیه کنم.

پدر خوبم! شما با بودن در کنار من و مادرم به ما راحتی و شادی هدیه داده ای، می دانم به خاطر آسایش ما از صبح تا شب و هر روز خیلی کار می کنی و می دانم هیچ وقت نمی توانم این همه فداکاری های شما را جبران کنم.

بعضی وقت ها فکر می کنم نکند بیمار شوی، نکند موهایت سفید شود، نکند زود پیر شوی و همیشه بعدش دعا می کنم که خدا نگهدارت باشد و همیشه سلامت باشی.

شما عمر و جوانی ات را برای ساختن آینده من خرج کرده ای و من تلاش می کنم که بتوانم خیلی زود قسمتی از این زحمت ها را جبران کنم و با درس خواندن خستگی های شما را از تن بیرون کنم.

حالا که این انشا را می نویسم سر کار هستی و من از همین جا و در انشایم به شما خدا قوت و خسته نباشید می گویم. پدرم روزت مبارک.
انشا درباره روز پدر برای نوجوانان

پدر من قهرمان زندگی ام است … پدر یعنی دنیایی از مهر و محبت، پدر یعنی آشیانه ای گرم و پر از عشق برای خانواده، پدر یعنی تکیه گاهی از جنس غیرت، دستانی خشن و زمخت و سکوتی عمیق که می گوید نگران نباش من هستم!

دوستت دارم و عمق این دوست داشتن با کلمات قابل توصیف نیست اما بدان که از بودنت به کل عالم می بالم و خدا را شکر می کنم که تو را که از بهترین و بزرگ ترین نعمت ها هستی به من هدیه داده است.

تو همیشه در تمام لحظات زندگی در خنده ها و گریه ها، سختی ها و آسانی ها همچون کوه پشتم ایستاده ای و به برکت وجود توست که بی هیچ ترس و واهمه ای به جلو می روم، چون تو هستی و هیچ گاه نمی گذاری غمی در قلبم سنگینی کند، نمی گذاری حسرت چیزی بکشم، نمی گذاری آب از آب تکان بخورد.

تو عاشقانه برای خوشبختی من تلاش کردی و می کنی و من تلاش می کنم که خجالت نکشم و دستانت را بوسه باران کنم.

پدر عزیزم! روز میلاد حضرت علی (ع) را که الگوی تمام پدران هستند و روز پدر را به شما تبریک می گویم و امیدوارم سال های سال سلامت باشی.

انشا درباره تشکر و قدردانی از پدر

روز پدر روزی کـه می توانیم با یک هدیه از زحمات پدر خود تشکر کنیم روز پدر روزی اسـت کـه بالاخره مـا هم می توانیم پدرمان رو خوشحال کنیم و طبق معمول این کار رابا خرید یک هدیه انجام می دهیم. ولی همه ی ي پدر ها بیشتر از خرید هدیه با این خوشحال می‌شوند کـه جواب زحمت هاي انها را بدهیم و بـه فکر خوبی خودمان و اینده مان باشیم.

و مـا هم در همه ی ي روزهای زندگیمان سعی میکنیم برای پدر خود پسر خوبی باشیم ودر همه ی جا ودر هر وقتی پدر خورد را سربلند و پیروز بکنیم. اینکارها بـه مراتب پدر هارا بیشتر خوشحال میکند. ولی مـا بازهم برای نشان دادن علاقه و توجه مان در روز پدر برای انها یک هدیه و کادو در حد توانمان می‌خریم و همین کار هم انها را بسیار زیاد خوشحال میکند.

او شیر مردی اسـت کـه همیشه ودر هر شرایطی تنها آرزویش دیدن خنده فرزندانش بوده و برای این‌کـه فرزندش خوب بپوشد و خوب بگردد و هیچ کم و کسری در زندگی حس نکند نیازهای خودش را فراموش کرده و لحظه بـه لحظه زندگی اش رابا فداکاری و از خود گذشتگی سپری نموده اسـت. پدر یعنی عشق بـه خانواده کاری کند.

پدرم قهرمان مـن اسـت و همیشه هم قهرمان زندگی ام باقی خواهد ماند زیرا او بود کـه هیچگاه نگذاشت حسرت چیزی در دلم بماند، او بود کـه با صبوری چیزهای زیادی بـه مـن یاد داد، او بود کـه باوجود خستگی هاي روزانه و مشغله زیاد همیشه برای مـن وقت داشت و بـه حرف هایم با دل و جان گوش داده اسـت. پدرم …. چـه بی منت و عاشقانه برای فرزندانت تلاش می‌کنی، دوستت دارم و دستانت را می بوسم.

 

نظرات