ایده نان و پنیر سفره عقد! (تزیین نان و پنیر عروس)

0

“ تزیین نان و پنیر عروس ۲۰۲۲ “، تزیین نون پنیر سبزی ساده + فیلم آموزش تزیین نون و پنیر سفره عقد + آموزش تزیین نان سنگک سفره عقد + قیمت نون و پنیر سفره عقد را در ادامه این مطلب ما برای شما گلچین کردیم تا برای خرید از آنها ایده بگیرید. چیدن سفره عقد جزو یکی از سنت‌ها و رسوم کهن ایرانیان بوده است که هنوز هم در بین آن‌ها رایج است .
ایرانیان قدیم بر این عقیده و باور بودند که چیدن سفره عقد و نماد‌هایی که داخل سفره قرار می‌گیرد می‌تواند برای زوج‌های جوان شادی و خوشبختی را به همراه داشته باشد.مرسوم است که سفره عقد در مراسم عقد پهن شود سپس عروس و داماد روی این سفره بنشینند و در حضور قرآن و با تلاوت خطبه عقد توسط عاقد به صورت رسمی‌ با هم ازدواج کنند.

تزیین نان و پنیر عروس

تزیین نان و پنیر عروس ۲۰۲۲

خونچه نان و اسپند به مفهوم سفره کوچک است و در اصطلاح به طبق هایی چوبی گفته می شد که در آن وسایل عقد را قرار می دادند. نان: در گذشته نان سر سفره عقد سنگک بود اما امروزه هر نوع نانی رامی توان به این منظور مورد استفاده قرار داد. اسپند علاوه بر دود کردن اسپند در آغاز هر یک از مراسم و جشن های مربوط به ازدواج از جمله عقد به نیت دور داشتن چشم بد از وصلت جدید و از جان عروس و داماد.
کله قند ساییدن یک جفت کله قند هم شکل و هم اندازه روی پارچه ای بر سر عروس و داماد به نیت فروباریدن شادی و شییرنی بر سر آنها طی زندگی مشترک صورت می گیرد. تور قند ساییدن حریر تور با پارچه نازک سپید رنگی را به شکل مربع یا مستطیل تهیه می کنند تا کله قند ها روی آن بر سر عروس و داماد ساییده شود .

تزیین نان و پنیر عروس

تزیین نان و پنیر عروس ۱۴۰۱

علت وجود شاخه نبات و نان و پنیر و سبزی به خاطر چیست؟ شاخه نبات نماد شیرینی دوران زندگی است و هر کدام از طراح‌های سفره عقد بر اساس سلیقه زوج‌ها و خودشان طرح‌های مختلفی را روی شاخ نبات اجرا می‌کنند.
نان و پنیر و سبزی نشانگر وسعت روزی است و سبزی نیز نمایانگر سرسبزی و سلامتی است.وجود نان و پنیر و سبزی در سفره بسیار ضرورت دارد.اسفند نیز به خاطر دور شدن عروس و داماد از حوادث بر سر سفره قرار می‌گیرد.

تزیین نان و پنیر عروس

تزیین نان و پنیر عروس

 

تزیین نان و پنیر عروس

 

تزیین نان و پنیر عروس

تزیین نان و پنیر عروس

تزیین نان و پنیر عروس

 

نظرات