بیوگرافی کاظم دانشی کارگردان سینما و همسرش + زندگینامه و فیلمشناسی و اینستاگرام

0

بیوگرافی سوابق کاظم دانشی کارگردان سینما و همسرش + عکس های کاظم دانشی کارگردان و فیلمنامه نویس همراه پیج اینستاگرام با سوابق هنری از شروع در تئاتر تا سیمرغ بلورین جشنواره فجر ۱۴۰۰ بهترین فیلمنامه برای فیلم علفزار و زندگینامه و فیلمشناسی کاظم دانشی کارگردان را در ادامه از این بخش میخوانید

بیوگرافی کاظم دانشی کارگردان سینما و همسرش + زندگینامه و فیلمشناسی و اینستاگرام

بیوگرافی کاظم دانشی کارگردان سینما و همسرش + زندگینامه و فیلمشناسی و اینستاگرام

کاظم دانشی کارگردان, (Kazem Daneshi) متولد دهه ۷۰ در تهران، فارغ التحصیل مدرک کارشناسی کارگردانی تئاتر می باشد که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم علفزار کسب کرد.

ازدواج و همسرش

از زندگی شخصی و خصوصی ایشان خبری منتشر نشده است.

زندگی شخصی کاظم دانشی کارگردان

سوابق هنری

کاظم دانشی، یکی از کارگردانان و بازیگران و فیلم نامه نویسان برجسته و معروف سینمای ایران است که با ساخت فیلم هایی چون راحانا و علفزار به شهرت رسید.

او فعالیت هنری خود را از دوران دانشجویی در تئاتر آغاز کرد و سپس وارد عرصه کارگردانی شد. او در کنار کارگردانی به فیلمنامه نویسی نیز مشغول است.

زندگینامه کاظم دانشی

در کارنامه هنری ایشان تاکنون چند فیلم کوتاه و فیلم سینمایی دیده میشود که از جمله شاخص ترین آنها می توان به راحانا در سال ۹۴ با بازی صدف اسپهبدی، فیلم کوتاه «من پرتقال دوست ندارم»، بادکنک‌های رنگی، مثل تو و محدوده یک درجه و فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» و … اشاره کرد.

آقای کاظمی در جشنواره های زیادی حضور داشته و در طول فعالیت هنری موفق به کسب جوایز جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، جشن تصویر سال، جشنواره مقاومت، فیلم کوتاه نسیم، جشنواره فیلم آزاد فیلم و …شده است.

وی همچنین یکی از عوامل برنامه چلچراغ است در چند سال است که در ایام محرم و صفر روی آنتن تلویزیون می رود. دانشی با انتشار عکس زیر در کنار شهاب حسینی نوشته: با شهاب جان حسيني و كلي رفيق باحال و خوب توي يه شب بياد موندي سر ضبط برنامه جشنواره چهلچراغ
يه گروه خووب از نون شب هم واجبتره

عکس کاظم دانشی و شهاب جسینی

کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار

دانشی با فیلم علفزار در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت که موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر برای فیلم علفزار شد.

این فیلم به تهیه کنندگی بهرام رادان و با بازی درخشان پژمان جمشیدی بازیگر نقش اصلی و سارا بهرامی و ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا ميرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، الهه اذکاری، ستایش رجایی‌نیا، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، بنیامین نوروزی ، آدرینا توشه،حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا،توکلی، سپهر گندمی با حضور افتخاری: فرخ نعمتی، مهران امام بخش و با معرفی صدف اسپهبدی ایفای نقش می‌کنند

بیوگرافی کاظم دانشی کارگردان فیلم علفزار

صفحه در اینستاگرام

پیج رسمی کاظم دانشی را با نشانی kazemdaneshi دنبال کنید. عکس های شخصیث و در پیج اسنتگرما با اشعار و متن هایی زیبایی پست شده که یکی از اشعاری او در پست اینستاگرامش نوشته را بخوانید:

در حوالي اين دنيا…
نه صادق به زندگي هدايت شد…
نه فروغ از نااميدي به اميد رسيد…
نه سهراب قايقي ساخت كه به شهر ارزوهايش برسد….
قلم و كاغذ كارشان بازيست باذهن…
كه روزمان را،به شب و ماهش دلخوش كند… خوشبخت باش…
هماني باش كه مي خواهي…
اگر ديگران ان را دوست ندارند…
بگذار دوست نداشته باشند… ولي تو هميشه…
“هماني باش كه خودت دوست داري”

فیلم های کاظم دانشی

فیلم شناسی

فیلم راحانا

فیلم علفزار

فیلم کوتاه «من پرتقال دوست ندارم»

بادکنک‌های رنگی

مثل تو و محدوده یک درجه

فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه از یک قرن»

و … اشاره کرد.

عکس های جدید اینستاگرامی کاظم دانشی

عکس های جدید ایسنتاگرام کاظم دانشی کارگردان

بیوگرافی کاظم دانشی کارگردان

کاظم دانشی و همسرش

کاظم دانشی کارگردان

نظرات