آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ به دلیل کرونا و بارش برف

0

تعطیلی مدارس ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ فردا یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در تهران ، یزد ، قم و اصفهان ، کرمان ، تبریز ، ارومیه ، کرج ، قزوین ، مشهد ، کردستان ، سلماس ، آذربایجان غربی ، شرقی و … بدلیل شیوع کرونا امیکرون و قرمز شدن شهرها و آلودگی هوا و بارش برف و آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ بعلت کرونا امیکرون و آلودگی هوا و بارش برف در برخی استان ها اعلام شد و آیا یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ (۱۴۰۰/۱۱/۲۴) مدارس برخی استان ها تعطیل است؟ وضعیت تعطیلی ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ را میخوانید.

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 24 بهمن 1400 به دلیل کرونا و بارش برف

 

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ به دلیل کرونا و بارش برف

🔹 فوری: تعطیلی مدارس یزد و قم و تبریز ، همدان ، سنندج ، زنجان ، تهران ، ارومیه ، کردستان ، سنندج ، کرمانشاه ، قزوین و کرج ، اراک و یزد و گلستان و … در روز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد تا ساعاتی دیگر بعد از اعلام تعطیلی مدارس بروزرسانی خواهد شد….

تعطیلی مدارس تهران یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

وضعیت فعالیت مدارس تهران از ۲۳ بهمن تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره نحوه فعالیت مدارس در کشور به ویژه مدارس پایتخت در هفته پیش رو توضیحاتی ارائه کرد.

صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: ستاد کرونا حدود یک هفته ـ ۱۰ روز قبل تصمیم گرفت که حسب اقتضائات و شرایط، استاندارها درباره بازگشایی‌ها تصمیم‌گیری کنند که بر این اساس استاندارها حسب شرایط در این باره تصمیم گیری می‌کنند که کلاس‌ها حضوری و یا ترکیبی و در چه مقاطعی حضوری باشد.

وی افزود: اکنون با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته، استانداری‌ها با همکاری شورای آموزش و پرورش استان‌ها در این زمینه تصمیم گیری می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مدارس تهران گفت: در شهر تهران چیزی که اعلام و ابلاغ شد، فعالیت ترکیبی بود. مقطع ابتدایی که هفته گذشته غیرحضوری بود و مقطع متوسطه که دانش‌آموزان واکسن زده بودند، به صورت حضوری و مجازی آموزش‌های خود را دنبال کردند.

ستاری‌فرد ادامه داد: از این هفته هم فعالیت مدارس به همان سبک و سیاق پیش می‌رود؛ مگر آنکه تصمیمات جدیدی اتخاذ شود. در شهر تهران این هفته، هم در دبستان‌ها و هم دبیرستان‌ها، آموزش‌ها به صورت ترکیبیِ حضوری – مجازی است.

توجه: اطلاعیه ۱

مهد‌های کودک در شهر‌های قرمز از ۲۳ بهمن به مدت یک هفته تعطیل می‌شوند و با توجه به این تعطیلی، دستگاه‌های اجرایی زمینه استفاده از دور کاری را برای مادران دارای فرزند زیر ۶ سال به مدت یک هفته فراهم کنند.

مهدهای کودک، هفته گذشته به دلیل قرمز شدن وضعیت بیشتر نقاط کشور تعطیل و مدارس هم غیر حضوری بودند.

توجه: اطلاعیه ۲

وضعیت فعالیت مدارس ابتداییِ استان یزد

بر اساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا مدارس ابتدایی استان یزد غیرحضوری شد.

امروز مقرر شد همه مهدکودک‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و مدارس ابتدایی نیز به صورت غیرحضوری به فعالیت بپردازند.

مدارس استثنایی با توجه به آسیب پذیر بودن دانش آموزان در سراسر استان به صورت غیرحضوری خواهند بود.

مقطع اول و دوم متوسطه به مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها واگذار شده و دانش آموزان به صورت حضوری فعالیت می‌کنند، اما اگر دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز پزشکی شهرستان‌ها به این نتیجه برسند که فراگیری بیماری در کلاس یا مدرسه زیاد است، ابتدا کلاس و سپس مدرسه تعطیل می‌شود.

آموزش‌ها همچنان به صورت ترکیبی از حضوری و غیرحضوری ادامه دارد

برای مشاهده تعطیلی مدارس شهرهایی که یک هفته (از ۲۳ تا ۲۸ بهمن ۱۴۰۰) تعطیل هستند اینجا کلیک کنید 

توجه: اطلاعیه ۳

وضعیت فعالیت مدارس خراسان رضوی

تعطیلی مدارس شهر‌های قرمز و نارنجی خراسان رضوی تنها با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود..

با توجه به شیوع سویه جدید کرونا و تغییرات رنگ‌بندی شهر‌های استان از نظر شیوع، تصمیم‌گیری برای تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس در شهر‌های نارنجی و قرمز با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا از سوی ادارات آموزش و پرورش شهرستان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بر این اساس و طبق تصمیم شورای آموزش و پرورش، مدارس شهرستان‌های گناباد و قوچان از این هفته برای مدت ۱۴ روز تعطیل خواهد بود.

قاسمعلی خدابنده گفت: با تغییر رنگ در هر منطقه، شورای آموزش و پرورش آن شهرستان با هماهنگی ستاد کرونای استان، اقدامات لازم را صورت داده و در خصوص فعالیت مدارس تصمیم‌گیری می‌کند.

توجه: اطلاعیه ۴

وضعیت فعالیت مدارس استان آذربایجان غربی

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد: وضعیت فعالیت مدارس استان از روز شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ تا اول اسفند به این شرح اعلام می‌ شود: در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری و کلاس‌های درس تمامی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی شبکه شاد خواهد بود.

بر این اساس در وضعیت زرد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری می‌باشد، در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه به مدیریت آموزش، و پرورش (ابلاغ به ستاد مقابله با کرونای شهرستان و کسب مجوز)، آموزش آن‌ها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

در وضعیت آبی نیز، آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود.

وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌ها، صرفا از طرف ستاد مقابله با بیماری کرونا و با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مناطق اعلام می‌شو

توجه: اطلاعیه ۵

وضعیت تعطیلی مدارس قوچان

براساس اطلاعیه ستاد مقابله با کرون و طبق اعلام رنگ‌بندی جدید و قرمز شدن قوچان تمام کلاس‌های حضوری پیش دبستانی‌ها، مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شهر و روستا و تمام مدارس استثنائی از روز شنبه، ۲۳ بهمن ماه تا پایان هفته تعطیل و آموزش‌ها به صورت مجازی از طریق سامانه شاد و سامانه‌های مجاز آموزشی برگزار خواهد شد.

همچنین به منظور پاسخگویی به مراجعان و اولیای دانش‌آموزان و پیگیری آموزش‌های غیرحضوری عوامل اجرایی مدارس شهری در مدارس حضور خواهند داشت و فعالیت کارکنان در شبکه شاد توسط کارشناسان و ارزیابان اداره آموزش و پرورش مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

توجه: اطلاعیه ۶

تعطیلی مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی کهلیلویه و بویراحمد

با توجه به شیوع گسترده امیکرون و افزایش بیماران بستری در این شهرستان مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی همچون هفته گذشته تعطیل است.

فعالیت مدارس دوره متوسطه دوم و سوم نیز به صورت حضوری است.

اگر در مدارس دوره متوسطه دوم و سوم کوچکترین شیوع همگانی بیماری کرونا وجود داشته باشد از شورای آن مدرسه مصرانه می خواهیم تصمیمات لازم را حتی تا تعطیلی مدرسه انجام دهد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه فعالیت درسی در مدارس شهرستان بویراحمد تعطیل نمی شود و دانش آموزان از طریق برنامه شاد و فضای مجازی آموزش داده می شوند گفت: مسئولان متولی نظارت کافی و دقیق بر فعالیت مربیان و دانش آموزان در سامانه شاد داشته باشند.

او گفت: هر گونه تجمع با هر عنوانی ممنوع است و با عامل یا عاملان برخورد می شود

توجه: اطلاعیه ۷

تعطیلی مدارس آذربایجان‌ شرقی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی جزئیات تعطیلی مدارس آذربایجان‌شرقی از ۲۳ تا ۲۸ بهمن را تشریح کرد.

در وضعیت قرمز فعالیت‌های آموزشی تمام مدارس شهری به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد و مدارس روستایی طبق دستورالعمل‌های که پیشتر ابلاغ شده آموزش‌ها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری کنند.

در وضعیت نارنجی، زرد و آبی فعالیت‌های آموزشی مدارس استثنایی، پیش دبستانی، ابتدایی، دوره اول متوسطه در مدارس شهری به صورت غیرحضوری پیگیری خواهد شد و مدارس دوره دوم متوسطه شهری و تمام مدارس روستایی طبق دستورالعمل‌های که پیشتر ابلاغ شده آموزش‌ها را حضوری با رعایت دقیق نکات بهداشتی پیگیری می‌کنند.

بر اساس آخرین آمار رنگ‌بندی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی آذرشهر، اهر، شبستر، ملکان، هشترود، سراب، هریس، مراغه و جلفا در وضعیت قرمز، شهرستان‌های هوراند، چاراویماق، عجب شیر و خداآفرین در وضعیت زرد و تبریز و سایر شهر‌های استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گفتنی است هیچ شهرستان در وضعیت کرونایی آبی در استان وجود ندارد.

 

نظرات