بیوگرافی زنده یاد ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی و همسرش + عکس درگذشت و سوابق

4

بیوگرافی زنده یاد ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی و همسرش + عکس درگذشت و سوابق

ابوالفضل طباطبایی مجری پیشکسوت تلویزیون متولد ۱۳۴۰ در مشهد صبح امروز در سن ۶۱ سالگی بر اثر بیاری کبدی در بیمارستان دارفانی درگذشت. در ادامه بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون و همسرش + عکس ها و زندگی شخصی و گویندگی ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی تلویزیون دهه ۶۰ و ۷۰ و عکس های جوانی تا امروز و ابوالفضل طباطبایی مجری سابق شبکه یک الان کجاست و پیج اینستاگرامش و ماجرای ازدواج و همسرش و اخبار جدید درباره این مجری قدیمی رادیو و تلویزیون را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی گوینده تلویزیون و همسرش + زندگی شخصی و عکس های جدید و قدیمی و جوانی

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی

ابوالفضل طباطبایی متولد ۱۳۴۰ در مشهد، مجری سابق تلویزیون و گوینده صدا و سیما است. اجرای برنامه مقاومت پیروزی در دوران جنگ تحمیلی یکی از شاخص ترین همکاری های آن مرحوم با سیما بود. او همچنین در دهه ۶۰ و ۷۰ به عنوان مجری ثابت از پخش برنامه های شبکه میهمان مردم بود.

او بیش از چهار دهه در صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و در نهایت در دهه هفتاد از  صدا و سیما و اجرای برنامه ها کناره گیری کرد، آخرین حضور او در برنامه چهل تیکه سال ۱۴۰۰ بود که در گفتگویی پرده از راز زندگیش برداشت

زندگی شخصی ابوالفضل طباطبایی گوینده اعلام برنامه های شبکه یک

سوابق اجرا و شغلی

ابوالفضل طباطبایی از مجریان باسابقه و قدیمی صدا و سیما خوش تیپ و خوش چهره بوده و دهه شصتی ها و دهه هفتادی ها اجرای او را با ریش انکارد شده و مخصوص خود به یاد دارند. او کار خود را با رادیو استارت زد و علاوه بر اجرا در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی نیز فعالیت داشت و از ۲۲ سالگی با پشت سر گذاشتن دوره های کلاس آموزشی اجرا موفق شد مفاهیم مجری را فرا بگیرد و به رادیو مشهد ورود پیدا کند. وی چندین برنامه را در رادیو مشهد برعهده داشته و سپس به تلویزیون راه پیدا کرده بود. آخرین حضور او در برنامه چهل تیکه سال ۱۴۰۰ بود که در گفتگویی پرده از راز زندگیش برداشت

«سید ابوالفضل طباطبایی» از مجریان و گویندگان قدیمی تلویزیون است که بیشتر در بخش اعلام پخش برنامه های تلویزیونی در سال های دهه ۶۰ و ۷۰ مشغول بکار بود.
او کارش را از رادیو مشهد به عنوان گوینده آغاز کرد و در کنار اجرا و گویندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی نیز برای تلویزیون انجام داده است که از جمله به سریال کلاغ می توان اشاره کرد.

همسر ابوالفضل طباطبایی کیست

از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش تاکنون خبری منتشر نشده است

علت کناره گیری از صدا و سیما و اجرا

او درباره حال و روز اینروزهای خود میگوید: چند سال است که اجرا نمی کنم و چرایی آن را باید از دوستان سازمان صداوسیما پرسید. چند ماهی در رادیو به عنوان گوینده کار کردم و آخرین برنامه ای که در تلویزیون اجرا کردم برنامه تسبیح صبا بود.

بیوگرافی ابوالفضل طباطبایی گوینده تلویزیون و همسرش + زندگی شخصی و عکس های جدید

آخرین اعلام پخش برنامه ها

طباطبایی دوبلور و گوینده میگدید: آخرین اعلام برنامه را در سال ۸۴ من انجام دادم و بعد از آن دیگر چنین بخشی در سازمان وجود نداشت و ادامه نیافت.

بعد از آن سال ۸۹ برای برنامه تسبیح صبا به تلویزیون برگشتم. البته حدود سه سال به مشهد رفتم و در آنجا زندگی کردم و الان دو سال است که به تهران برگشتم و با برخی مدیران سازمان برای ادامه فعالیتم در تلویزیون صحبت کردم اما هنوز خبری به ما ندادند.

طباطبایی ادامه داد: بخش اعظم کاری که در همان سال های فعالیتم در تلویزیون انجام می دادم مربوط به شبکه یک بود اما برای شبکه های دو و پنج هم نریشن خوانی می کردم و مدتی هم در شبکه جام جم مجری بودم.

ابوالفضل طباطبایی گوینده قدیمی تلویزیون الان کجاست

شروع همکاری با تلویزیون

آقای طباطبایی کارش را در تلویزیون به عنوان مجری زمانی که ۲۳ ساله بود آغاز کرد و پس از گذراندن دوره ها و کلاس های آموزشی، ابتدا فقط نریشن خوانی می کرد و بعد از آن به او اجازه کار دادند.

ایشان بیش از ۳۵ سال سابقه کار در تلویزیون دارد و می گوید: اگر اعتبار و آبرویی دارم منهای تلاش خودم، به واسطه امکاناتی است که سازمان صداوسیما در اختیارم قرار داده است و هنوز عرق خاصی نسبت به تلویزیون و این سازمان دارم. اگر هم امروز حرفی می زنم نشات گرفته از همین تعصب و عرقی است که به این سازمان دارم.

عکس های جدید ابوالفضل طباطبایی گوینده شبکه یک

مهمان برنامه چهل تیکه

آقای سیدابوالفضل طباطبایی چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ مهمان برنامه چهل تیکه با اجرای محمدرضا علیمردانی در شبکه نسیم شد و یاد و خاطرات دهه ۶۰ و ۷۰ را برای مخاطبان زنده کرد.

پیج اینستاگرام سید ابوالفضل طباطبایی

صفحه شخصی ایشان در اینستاگرام یافت نشد

گفتگوی خواندنی ابوالفضل طباطبایی

▪️آقای طباطبایی آیا اولین برنامه‌ای را که اجرا کردید به خاطر دارید؟

بله، برنامه صبحگاهی رادیو مشهد بود که به موضوعات اجتماعی می‌پرداخت.

▪️فضای امروز تلویزیون چقدر با فضایی که تازه کارتان را آغاز کرده بودید فرق کرده است؟

در حال حاضر تعداد شبکه‌های تلویزیونی زیاد شده است که خب نیاز روز جامعه است.

آن زمانی که من تازه کارم را شروع کرده بودم ۲ شبکه بیشتر نداشتیم.

▪️علاقه دوران کودکی‌اش را به برنامه‌های رادیو و تلویزیون

ما در خانه، گرامافون و رادیو داشتیم و بعدها هم تلویزیون. با توجه به فراگیر بودن رادیو در بسیاری از خانواده‌ها، من هم با این رسانه آشنا بودم و تا جایی که خاطرم هست برنامه‌های خانم‌ها کشمیری و وزیری و آقای معینی من ‌را جذب کرده بود و از شنیدن صدایشان لذت می‌بردم».

«به یاد می‌آورم در اردوهای تابستانی رامسر من در کلاس‌های فن بیان شرکت کردم و برای اولین بار شعری از ملک‌الشعرا بهار خواندم که مورد توجه قرار گرفت و تشویق شدم. این‌اتفاق مربوط به تابستان ۵۶ است».

▪️از مجریان قدیمی کار کدام یک از همکارانتان را می‌پسندید؟

اجرای آقای صالح ‌علا را بسیار دوست دارم. چرا که خاص و منحصر بفرد است و در عین استفاده از ساده‌ترین کلمات بهترین اجرا را به نمایش می‌گذارد.

▪️گویا قرار است برنامه تازه‌ای را برای شبکه تهران اجرا کنید. در مورد این برنامه توضیح دهید.

بله، قرار است در برنامه صبحگاهی مجله تصویری «سلام تهران» بخشی را اجرا ‌کنم

درگذشت

آقای ابوالفضل طباطبایی در ۲۲ دی ۱۴۰۱ روز پنجشنبه از دنیا رفت. روحش شاد.

4 دیدگاه در “بیوگرافی زنده یاد ابوالفضل طباطبایی مجری قدیمی و همسرش + عکس درگذشت و سوابق

  1. آن جون bahareh گفت:

    خیلی ناراحت متاسف شدم …….
    خدا رحمتشون کنه چقدر دوست داشتنی بودن انشاءالله مهمان جدشون ابا عبدالله باشن با اوالفضل محشور باشند …….سید ابوالفضل طباطبایی صدای ارام چشمان مهربان بقول محمدرضا مردانی به یاد اوردن خاطرات زمانه موشک باران در برنامه چهل تکه گریه کرد ادم با احساس مشتی با مرام با معرفت پاک نجیب سنگین بی تکرار روحشون شاد یادش گرامی

  2. آن جون bahareh گفت:

    خیلی ناراحت شدم متاسف شدم …….
    خدا رحمتشون کنه چقدر دوست داشتنی بودن انشاءالله مهمان جدشون ابا عبدالله باشن با اوالفضل محشور باشند …….سید ابوالفضل طباطبایی صدای ارام چشمان مهربان بقول محمدرضا مردانی به یاد اوردن خاطرات زمانه موشک باران در برنامه چهل تکه گریه کرد ادم با احساس مشتی با مرام با معرفت پاک نجیب سنگین بی تکرار روحشون شاد یادش گرامی

  3. bahareh گفت:

    روحشون شاد یادش گرامی سید ابوالفضل طباطبایی مجری ارام که در دوران جنگ آرامش می داد خوش صدا خوش چهره با فرهنگ مهربان حیف شد رفت…….

  4. bahareh گفت:

    روحشون شاد یادش گرامی سید ابوالفضل طباطبایی مجری ارام که در دوران جنگ آرامش می داد خوش صدا خوش چهره با فرهنگ مهربان حیف شد رفت..

نظرات