معرفی انواع لوازم آرایشی

0

برای خرید انواع برند های لوازم آرایشی با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت فروشگاه آنلاین بای همراز مناسب ترین گزینه برای خرید انواع لوازم آرایشی می باشد. لوازم آرایشی ترکیبی از ترکیبات شیمیایی هستند که از منابع طبیعی یا از منابع مصنوعی به دست می‌آیند. لوازم آرایشی اهداف مختلفی دارند. آنهایی که برای مراقبت شخصی و مراقبت از پوست طراحی شده اند می توانند برای پاکسازی یا محافظت از بدن یا پوست استفاده شوند. لوازم آرایشی طراحی شده برای زیبایی ظاهری (آرایش) می تواند برای پنهان کردن لک ها، تقویت ویژگی های طبیعی (مانند ابروها و مژه ها)، افزودن رنگ به چهره فرد و می تواند برای تغییر کامل ظاهر صورت به شکلی استفاده شود.

تاریخچه لوازم آرایشی

لوازم آرایشی برای هزاران سال مورد استفاده بوده است و مصریان باستان و سومریان از آنها استفاده می کردند. در اروپا، استفاده از لوازم آرایشی تا قرون وسطی ادامه یافت جایی که صورت سفید شد و گونه ها خشن شد اگرچه نگرش نسبت به لوازم آرایشی در طول زمان متفاوت بود، با استفاده از لوازم آرایشی در بسیاری از مقاطع تاریخ غرب آشکارا مورد انتقاد قرار گرفت. صرف نظر از تغییر نگرش اجتماعی نسبت به لوازم آرایـشی، ایده آل های ظاهری گهگاه با استفاده از لوازم آرایش توسط بسیاری به دست می آمد.

پیشرفت‌ های عمده اولیه در لوازم آرایشی عبارتند از:

  • سرمه مورد استفاده مصریان باستان
  • روغن کرچک همچنین در مصر باستان به عنوان یک مومیایی محافظ استفاده می شد.
  • کرم های پوست ساخته شده از موم زنبور عسل، روغن زیتون و گلاب که توسط رومی ها توصیف شده است.
  • وازلین و لانولین در قرن نوزدهم.

از نظر تاریخی، فقدان مقررات مربوط به ساخت و استفاده از لوازم آرایشـی و بهداشتی، و همچنین فقدان دانش علمی در مورد تأثیرات ترکیبات مختلف بر بدن انسان در بیشتر این دوره زمانی، منجر به تعدادی از اثرات نامطلوب منفی بر روی افرادی شد که استفاده از لوازم آرایشـی، از جمله بدشکلی، نابینایی و در برخی موارد مرگ. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در آن زمان هنوز یا از نظر شیمیایی مشکوک بودند یا از منابع طبیعی که معمولاً در آشپزخانه یافت می‌شدند، مانند رنگ‌های خوراکی، انواع توت‌ها و چغندر مشتق می‌شدند.

نمونه هایی از استفاده رایج از لوازم آرایشی مضر عبارتند از استفاده از سرس (سرب سفید) در تعدادی از فرهنگ های مختلف، مانند در دوران رنسانس در غرب، و نابینایی ناشی از ریمل مژه در اوایل قرن بیستم. در طول قرن نوزدهم، تعداد زیادی از موارد مسمومیت با سرب به دلیل مد آرایش و پودر سرب قرمز و سفید وجود داشت که منجر به تورم و التهاب چشم‌ها، ضعیف شدن مینای دندان و سیاه شدن پوست می‌شد،

با مصرف زیاد سرب تا مرگ استفاده از سرب سفید فقط به غرب محدود نمی شد، آرایش صورت سفید ژاپنی به نام اوشیروی نیز با استفاده از سرب سفید تولید می شد. در نیمه دوم قرن نوزدهم، پیشرفت های علمی در تولید لوازم آرایش منجر به ایجاد آرایش عاری از مواد خطرناکی مانند سرب شد.

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، تغییرات در نگرش غالب نسبت به لوازم آرایشـی منجر به گسترش گسترده‌تر صنعت لوازم آرایشـی شد، به طوری که بازار در طول دهه ۱۹۱۰ در ایالات متحده توسط چهره‌هایی مانند الیزابت آردن، هلنا روبینشتاین و مکس فاکتور توسعه یافت Revlon درست قبل از جنگ جهانی دوم و Estée Lauder درست بعد از آن به این شرکت ها پیوستند.

در اواسط قرن بیستم، لوازم آرایشـی تقریباً در تمام جوامع صنعتی در سراسر جهان توسط زنان مورد استفاده گسترده قرار گرفت، و صنعت آرایشـی و بهداشتی در آغاز قرن بیست و یکم به یک شرکت چند میلیارد دلاری تبدیل شد. [نیازمند منبع] پذیرش گسترده تر استفاده از لوازم آرایشـی باعث شد که برخی آرایـش را به عنوان ابزاری برای ظلم و ستم کردن زنان به استانداردهای ناعادلانه اجتماعی بدانند. در سال ۱۹۶۸ در تظاهرات فمینیستی «خانم آمریکا» معترضان به طور نمادین تعدادی از محصولات زنانه را در «سطل زباله آزادی» با لوازم آرایشـی در میان اقلامی که معترضان آن را «ابزار شکنجه زنان» نامیدند و لوازمی از آنچه را که داشتند، انداختند. زنانگی اجباری تلقی می شود.

از سال ۲۰۱۶، بزرگترین شرکت لوازم آرایشی جهان L’Oréal است که توسط Eugène Schueller در سال ۱۹۰۹ به عنوان شرکت رنگ آمیزی موی بی ضرر فرانسوی (در حال حاضر تحت مالکیت لیلیان بتنکورت ۲۶٪ و Nestlé ۲۸٪ است؛ ۴۶٪ باقیمانده به صورت عمومی معامله می شود).

خرید لوازم آرایشی از محبوب ترین خریدها برای خانم ها به حساب می آید. با خرید لوازم آرایشی مرغوب می توانید به سلامت خود کمک کنید و در عین حال در هزینه های خود صرفه جویی کنید. با خرید لوازم آرایشی مناسب پوست شما می  توانید زیبا به نظر برسید.

انتخاب لوازم آرایشـی مناسب هر شخص به خود فرد بستگی دارد. به طور مثال کسانی که اهل آرایش رنگی نیستند و طرفدار رنگ های ملایم هستید، خرید پالت سایه چند رنگ مناسب شما نیست شناخت نوع پوست و رنگ مناسب پوست شما از مهمترین فاکتورها در خرید لوازم آرایشی است.

خرید و قیمت انواع لوازم آرایشی

خرید و قیمت انواع لوازم آرایشی

توجه به حجم مواد آرایشی یکی از نکات مهم در خرید لوازم آرایشی است و قبل از خرید باید مقدار حجم یا گرم لوازم آرایشی مورد نیازتان را بدانید. خرید لوازم آرایشی ای که حجم بیشتری دارند و از کیفیت آنها مطمئن هستید مقرون به صرفه تر است.

توجه به مواد اولیه لوازم آرایشی

در خرید لوازم آرایشـی توجه به مواد اولیه یکی از مهمترین نکات است.زمانی که شما به ماده ای حساسیت دارید باید  در این مورد دقیق شوید و از انتخاب مواد آرایشـی ای که حاوی مواد مضر و حساسیت زا هستند پرهیز کنید، یکی از این مواد آلفا هیدروکسی اسید است که موجب حساسیت می شود.توجه به تاریخ انقضای محصولات آرایشـی امری حیاتی است زیرا در صورت استفاده از محصولات تاریخ گذشته آسیب های جبران ناپذیری به شما وارد خواهد شد.

توجه به برند لوازم آرایشی

خرید لوازم آرایشی با برندهای معتبر اگرچه هزینه بر است اما این اطمینان را به شما می دهد که این محصولات آرایشـی به شما آسیبی نمی رسانند. باید توجه داشت که لوازم آرایشـی اصل معمولا قیمت بالایی دارند و در صورت ارزان بودن آن محصول باید به تقلبی بودن آن شک کرد.

توجه به نظرات دیگران در مورد محصول

 توجه به نظرات دیگران در مورد محصول

در صورتی که می خواهید لـوازم آرایشـی جدیدی را امتحان کنید حتما قبل از خرید نظر کاربران را در مورد آن محصول بخوانید و در صورتی که دیگران از کیفیت محصول راضی بودند، اقدام به خرید لوازم آرایشی کنید. شناخت لوازم آرایشـی ای که افراد زیادی از آن راضی بودند می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد.
توجه به نظرات دیگران در مورد محصول

توجه به معتبر بودن مرکز خرید لوازم آرایشـی

در صورتی که شما از فروشگاه های معتبر لوازم آرایشـی بخرید، محصولات اصلی و مرغوب خواهید داشت و فروشنده می تواند تا حد زیادی شما را در خرید محصولاتتان راهنمایی نماید. افرادی که در زمینه لوازم آرایشـی فعالیت دارند،اطلاعات جامعی از نوع لوازم آرایـش و اصل یا تقلبی بودن آنها دارند. بنابراین می توانی از تجربه این افراد بهره مند شوید. زمان خرید لوازم آرایشی به تاییدیه سازمان غذا و دارو توجه نمائید. از طریق بارکد پشت لوازم آرایشـی می توانید از اصل یا تقلبی بودن آنها اطمینان حاصل نمایید

انواع لوازم آرایشـی در فروشگاه بای همراز

اگرچه تعداد زیادی از لوازم آرایشـی مختلف برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، همه لوازم آرایشـی معمولاً برای استفاده خارجی در نظر گرفته می شوند. این محصولات را می توان روی صورت (روی پوست، لب ها، ابروها و چشم ها)، بدن (روی پوست، به ویژه دست ها و ناخن ها) و روی مو استفاده کرد. این محصولات ممکن است برای استفاده به عنوان مراقبت از پوست، مراقبت شخصی یا تغییر ظاهر در نظر گرفته شوند، با زیرمجموعه‌ ای از لوازم آرایشـی که به عنوان آرایـش شناخته می‌شوند، عمدتاً به محصولات حاوی رنگدانه‌ های رنگی اشاره می‌کنند که به منظور تغییر ظاهر پوشنده در نظر گرفته شده‌اند.

نظرات