بیوگرافی سردار مرتضی طلایی و همسر و دخترانش + زندگی شخصی و شغل فرزندان

2

بیوگرافی و سوابق سردار مرتضی طلایی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و شغل فرزندان سردار مرتضی طلایی همراه با سوابق سیاسی و نظامی و شخصی سردار طلائی از سپاه پاسداران تا رئیس پلیس تهران و شورای شهر تهران با عکس های خانوادگی و تصاویر همسر و فرزندان و نوه های سردار مرتضی طلایی و ماجرای خبر مهاجرت مرتضی طلایی به کانادا در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی سردار مرتضی طلایی و همسر و دخترانش + زندگی شخصی و شغل فرزندان

بیوگرافی سردار مرتضی طلایی

سردار مرتضی طلایی, (Morteza Talaei) متولد سال ۱۳۳۷ در اصفهان, نظامی بازنشسته با درجه سرتیپ دوم پاسدار ، رئیس پلیس سابق تهران بزرگ و عضو شورای شهر تهران است. او تحصیلاتش را در مدرسه طیب، حاتم بیک و صارمیه در اصفهان آغاز کرد و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی امور فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان است.

خانواده و زندگی شخصی

مرتضی طلائی در سال ۱۳۳۷ در یک خانواده پرجمعیت ۱۰ نفره در شهر اصفهان به دنیا آمد. وی اصالتاً از محله شمس آباد خوزان خمینی شهر است او تحصیلاتش را در مدرسه طیب، حاتم بیک و صارمیه در اصفهان آغاز کرد و از ۱۲ سالگی در کنار تحصیل برای کمک به اقتصاد خانواده مشغول کار شد.

زندگی شخصی و خانواده سردار مرتضی طلایی

همسر سردار مرتضی طلایی کیست

سردار طلایی در سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد. ثمره این ازدواج سه فرزند دختر است. دخترش می‌گه: «پدرم یکی از موفق‌ترین مدیران نیروی انتظامی بود که امنیت همراه با حرمت را برای مردم آورد». مرضیه طلایی در ادامه این مصاحبه، زندگی پر فراز و نشیب خانواده را در پاسخ به سوالاتی روایت کرده است.

نحوه آشنایی و مراسم خواستگاری

یکی از اقوام آقای طلایی همسایه خواهرم بودند و من هم به خانه خواهر بسیار می‌رفتم. خانواده آقای طلایی آن زمان می‌خواستند برای پسرشان همسری اختیار کنند. همان زمان همسایه خواهرم مرا به خانواده آقای مرتضی طلائی معرفی کرد. ۱۴ سال داشتم و به خاطر شناختی که از خانواده ما داشتند به خواستگاریم آمدند. ما هم پرس و جو کردیم و دیدیم که خانواده محترم و با آبرویی هستند و البته به این نتیجه هم رسیدیم که خود آقای طلایی مردی مذهبی و بسیار خوب است. خلاصه مراسم عقد و عروسی را برگزار کردیم و وارد زندگی مشترک شدیم و بعد از آن هم بلافاصله به جبهه رفت.

عکس دختر سردار طلایی

عکس های همسر و فرزندان سردار مرتضی طلایی

سوابق شغلی و نظامی

سردار طلایی عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های ۱۳۸۵–۱۳۵۷ می باشد که با درجه سرتیپ دوم پاسدار در سال ۸۵ بازنشسته شد و سپس وارد عرصه سیاست شد. او نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران، و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ و نماینده سومین دوره و نایب رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران از (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) بوده‌است.

بعد از پایان سال های دفاع مقدس به نیروی انتظامی پیوست، و در اوایل دهه ۷۰ فرمانده انتظامی شهر اصفهان و جانشین استان اصفهان بود. در سال ۱۳۷۶ مرتضی طلایی عهده دار مسئولیت فرماندهی انتظامی استان مازندران شد و در سال ۱۳۸۰ به عنوان فرمانده انتظامی تهران بزرگ منصوب شد.

او در سال ۱۳۷۰ به فرماندهی پلیس شهر اصفهان منصوب شد و پس از بازنشستگی  در سال ۱۳۸۵ در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران شرکت کرد و با به دست آوردن اکثریت آراء وارد دوره سوم شورای شهر تهران شد و ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران را عهده‌دار شد

سوابق نظامی سردار طلایی

انتخابان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

طلایی بدون استعفا از نمایندگی شورای شهر در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اصفهان شرکت کرد و پس از رقابت در دو مرحله، از حضور در مجلس بازماند.

وی همچنین ریاست ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ را عهده‌دار بود و در انتخابات دوره چهارم شورای شهر که هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد موفق شد بار دیگر عضو شورای شهر تهران شود و با رای اکثریت اعضا نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم شد.

زندگینامه سردار مرتضی طلایی

سوابق سیاسی

طلایی در سال ۱۳۵۶ به خدمت سربازی رفت و همزمان با اوج گرفتن مبارزات مردم علیه رژیم پهلوی با فرمان امام خمینی (س) از پادگان فرار کرد.

طلائی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بسیج اصفهان پیوست و بسیج میدان قیام اصفهان را پایه گذاری کرد.

بازنشستگی

او در سال ۱۳۸۶ با درجه سرتیپ تمام از فرماندهی پلیس تهران بزرگ بازنشسته شد که در زمان فرماندهی اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده ناجا بود

ماجرای مهاجرت سردار مرتضی طلایی به کانادا

بر اساس عکس‌ها و فیلم هایی که عبدی مدیا منتشر کرده سردار مرتضی طلائی، نایب رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ که در سال هشتاد و پنج با درجه نظامی سردار سرتیپ دوم پاسدار بازنشسته شده بود اکنون در کانادا اقامت دارد و به زندگی مشغول است.

مهاجرت سردار مرتضی طلایی در کانادا

تکذیب مهاجرت به کانادا

اما مرتضی طلایی، گزارش‌ها درباره حضورش در کانادا را تکذیب کرد و با یک ویدئو در کنار پل طبیعت گفت من مهاجرت نکردم و در خدمت مردم عزیزم هستم.

گفتگو و مصاحبه خواندنی همسر و دختر سردار مرتضی طلایی

*خصوصیات رفتاری دخترها چطور؟

خب ویژگی‌های پدر و مادر را به ارث برده‌ایم. مثلاً محکم بودن و مقاومت در برابر مشکلات را از پدر به ارث برده ایم و صبوری را از مادر یاد گرفتیم. مادرم در خانه نماد عشق و صبوری است. فردی که در طول این سالها آرامش را برای ما فراهم کرد.

فرزندان سردار مرتضی طلایی

سردار طلایی سه دختر دارد. دخترش درباره شغل و فعالیت های خود و خواهرانش گفت: خواهر بزرگترم در رشته روان شناسی مدرک کارشناسی گرفته و دارای یک فرزند دختر است. خودم تا دو سال پیش تهران زندگی می‌کردم. اما به علت برخی از مشکلاتی که در پایان‌نامه‌ام داشتم به اصفهان برگشتم و همراه همسر و دخترم در اصفهان زندگی می‌کنم. کارشناسی ارشد تصویرسازی هستم و در دانشگاه اصفهان تدریس می‌کنم. خواهر کوچکترم نیز لیسانس حسابداری گرفته و صاحب یک دوقلو شده، فعلاً فعالیت بیرون از خانه ندارد. اما علاقه زیادی به موسیقی و هنر دارد. گیتار می‌زند و نقاشی می‌کند.

عکس های سردار مرتضی طلایی

*کدام یک از دخترها شبیه پدر و کدام یک شبیه مادر هستند؟

خواهر بزرگترم بسیار شبیه مادر است اما من خیلی از خصوصیات اخلاقیم به پدرم رفته است.
مادر به ما نمی‌گفت که پدر مأموریت است و ما هم مفهوم شب‌های عملیات و فرمانده عملیات را نمی‌فهمیدیم. تصور ما از پلیس، فردی بود که سر چهارراه‌ها حضور داشت

*پس شما هم اهل سیاست هستید؟

خیر. فقط مسائل سیاسی را دنبال می‌کنم. اما درگیر مباحث سیاسی نیستم و یا در حزب خاصی فعالیت ندارم. بیشتر دنبال هنر هستم. حوادث و سیاست را کمتر دنبال می‌کنم چون با خلقیاتم اصلاً هماهنگی ندارد. ما دخترهای آقای طلایی بیشتر به دنبال آرامش در زندگی هستیم. خودم را در هنر غرق کرده‌ام تا از این دنیای پرهیاهو کمی‌ دور شوم.خوشبختانه پدر هم این موضوع را می‌داند و اصلاً درباره مباحث کاریش در خانه حرف نمی‌زند. البته یکی از ویژگی‌های خوب پدر این است که کمتر درباره سیاست و مباحث کاری در خانه حرف می‌زند. مگر اینکه برای ما شبهه‌ای ایجاد شود یا سؤالی داشته باشیم. پدر هم درباره آن موضوع توضیح مختصری می‌دهد. اصلاً اهل توضیح زیاد و یا باز کردن مسأله نیست.

*خانم طلایی شما این روزها چه می‌کنید؟

آقای طلایی در این سالها به خاطر شغلش خیلی جابه جا می‌شد و فرصت نداشتم که روی کاری متمرکز شوم. تقریباً همه کارهای خانه با من بود. سه فرزند داشتم. خیلی از وقت‌ها که آقای طلایی نبود هم باید نقش پدر را برایشان بازی می‌کردم و هم نقش مادر.

هم اکنون بیشتر وقتم را با نوه‌هایم می‌گذرانم. در حال کمک به دخترم برای بزرگ کردن دوقلوهایش هستم.۴ نوه دارم که همگی آنان دختر هستند. درحقیقت جمع ما یک جمع دخترانه است. شاید این هم به خاطر علاقمندی من و همسرم به دختر باشد.

بیوگرافی سردار طلایی

*شما چطور خانم طلایی به عنوان دختر خانواده کدام دوره برای فرزندان آقای طلایی سخت بود؟

دورانی که پدرم در نیروی انتظامی ‌بود. خیلی وقت‌ها ما تنها بودیم. تقریباً با خواهرانم در یک رده سنی هستیم. شب‌ها پدر خانه نبود. آن زمان سخت ترین دوره زندگی ما بود. مادر به ما نمی‌گفت که پدر مأموریت است و ما هم مفهوم شب‌های عملیات و فرمانده عملیات را نمی‌فهمیدیم. تصور ما از پلیس، فردی بود که سر چهارراه‌ها حضور داشت. مادرم همیشه در حال آرام کردن فضای خانه بود. پدر به خاطر شغلش شاید هفته‌ها در خانه حضور نداشت و تمام مسئولیت‌ها با مادر بود و ما هم پدر را کمتر می‌دیدیم.

*شما به عنوان دختر سردار طلایی دوست دارید پدر در کدام شغل باشد؟

درست است وقتی پدرم در نیروی انتظامی ‌بود ما شرایط سختی داشتیم اما در آن شغل کمتر دچار حاشیه می‌شدند. بعضی وقتها با خودم فکر می‌کنم چقدر خوب بود پدر در نیروی انتظامی‌ می‌ماند. کار سیاسی خانواده افراد را زیر ذره‌بین می‌برد و برای فرد سیاسی حاشیه‌ها بسیار است. ما هم دختر هستیم. وقتی حرف و یا حاشیه برای پدر ایجاد می‌شود خیلی ناراحت می‌شویم.

پدرم زمانی که فرد نظامی ‌بود به نظرم یک نظامی‌ مهربان بود ما اصلاً حس نمی‌کردیم که بابا نظامی‌ هستند همه افراد نگاهشان به پدرم مثبت بود. واقعاً سختی کشید که در کار نظامی‌ موفق باشد خیلی سعی کرد که در پلیس فعالیت‌های فرهنگی انجام دهد و امنیت افراد را با آرامش فراهم کند و ما خوشحال بودیم که مردم امنیت دارند و از پدرم هم راضی هستند.

ازدواج فرزندان سردار طلایی در سن کم

پدرم همیشه دوست داشت که دخترانش زودتر ازدواج کنند و بعد با همسرانشان درباره ادامه تحصیل و کار تصمیم گیری کنند. ما دخترها ۱۹ یا ۲۰ ساله بودیم که ازدواج کردیم و خب ادامه تحصیل هم دادیم. ضمن این‌که من شاغل هم هستم. بابا همیشه به دخترهای فامیل و همینطور ما توصیه می‌کنند که اگر کار به زندگی زناشویی آسیب نمی‌زند خانم‌ها بهتر است کار کنند

سمت ها و سوابق کاری سردار مرتضی طلایی

  • فرماندهی بسیج منطقه ۳ اصفهان
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان خوانسار.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان برخوار.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان میمه.
  • فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان کاشان.
  • فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان.
  • فرماندهی انتظامی استان مازندران.
  • رئیس پلیس تهران بزرگ.
  • عضو شورای اسلامی شهر تهران.
  • رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران
  • نایب رئیس چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران

2 دیدگاه در “بیوگرافی سردار مرتضی طلایی و همسر و دخترانش + زندگی شخصی و شغل فرزندان

  1. عابد گفت:

    خدایی سردار طلایی خانواده مذهبی خوبی هستند خدا را در نظر بگیرید کمتر شایعه کنید. خداوند ناظر تمام اعمال کارهای ماست

  2. عمو غلام گفت:

    از کانادا چه خبر😂😂😂😂

نظرات