نحوه رهگیری تیپاکس

0

علاوه بر شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، شرکت دیگری با نام “تیپاکس” هم وجود دارد که در زمینه ارسال مرسولات فعالیت می کند. تیپاکس یک سرویس پستی با بیش از ۶۰ سال سابقه می باشد که قادر است مرسولات شما را در کمترین زمان ممکن به مقصد برساند. این شرکت تمامی بسته های پستی اعم از ارزشمند و کم ارزش را بیمه می کند تا در صورت بروز مشکلات یا حوادث طبیعی و غیر طبیعی، گیرنده یا فرستنده ضرر مالی متقبل نشوند. عملکرد دقیق و سریع این مجموعه سبب شد که بتواند در مدت کمی اعتماد مشتریان زیادی را جلب کند. گفتنی است که این سرویس پستی امروزه در اکثر نقاط کشورمان نمایندگی دارد، در این مقاله قصد داریم توضیحات کاملی درباره تیپاکس و نحوه رهگیری تیپاکس ارائه دهیم تا با اطلاعات کاملی اقدام به ارسال مرسوله خود نمایید. ارسال مرسوله با روش تیپاکس ویژگی های مثبتی دارد که در ادامه آن ها را شرح می دهیم:

 نحوه رهگیری تیپاکس

-کلیه کالاها شامل بیمه می شوند تا در صورت وارد آمدن هرگونه آسیبی، جبران آن تضمین شده باشد.

-امکان پیگیری محموله در مراحل مختلف وجود دارد.

-امکان ارسال مرسوله به دورترین نقاط (که فاقد شعبه تیپاکس هستند)

-امکان ایجاد سرویس های اختصاصی جهت ارسال مرسوله به کارخانجات و شرکت ها

نحوه رهگیری تیپاکس

هزینه تیپاکس به فاکتورهایی نظیر فاصله مبدا تا مقصد و وزن محصول بستگی دارد؛ اگر وزن کالا به صورت اعشاری باشد، معمولا رو به بالا رند می شود و هزینه آن محاسبه می گردد؛ برای مثال هزینه ارسال با تیپاکس برای کالایی که یک کیلوگرم وزن دارد و می خواهید به فاصله ۱ الی ۱۰۰ کیلومتر دورتر ارسال شود، ۱۴ هزار تومان می شود. به طور کلی تعرفه تیپاکس به صورت های زیر محاسبه می شود:

  1. تعرفه شهرهای دور
  2. تعرفه شهرهای نزدیک
  3. تعرفه حمل اکسپرس

خوب است بدانید که شعب اکسپرس شامل جزایر کیش و قشم، چابهار، عسلویه، بندر امام خمینی و ماهشهر می شود. برای اطلاع از قیمت دقیق ارسال کالا با تیپاکس می توانید با شماره تماس ۰۲۱-۸۴۵۷ ارتباط برقرار کنید، همچنین می توانید در سایت تیپاکس و در بخش برآورد هزینه تیپاکس، اطلاعات بسته خود را وارد نمایید تا هزینه را به شما اعلام کند.

اگر می خواهید بسته مهمی را به مقاصد دور همچون جزیره کیش ارسال کنید، بهتر است خودتان اقدام به این کار نمایید چراکه هم زودتر به دست گیرنده می رسد و هم در این فصل و هوای بی نظیری که این منطقه دارد می توانید سفر لذتبخش و خاطره انگیزی را برای خودتان به ارمغان آورید؛ لحظه آخر می تواند از طریق ارائه  ✈️✅ تور کیش  ✈️✅ راهنمای همیشگی شما در مراحل مختلف سفرتان باشد.

کد رهگیری تیپاکس چیست؟

کد رهگیری تیپاکس کدی ۱۵ الی ۲۵ رقمی است که زمان ثبت مرسوله جهت ارسال، برایتان پیامک می شود. همچنین این کد را می توانید در رسید سفارش خود هم مشاهده کنید. هنگامی که این کد را در اختیار داشته باشید می توانید از طریق سایت یا تماس، مرسوله را پیگیری نمایید و نسبت به وضعیت آن آگاهی پیدا کنید.

کد رهگیری تیپاکس چند رقمی است

همان طور که اشاره کردیم، کد رهگیری بین ۱۵ الی ۲۵ رقم می باشد.

نحوه رهگیری تیپاکس

نحوه بازیابی کد رهگیری و بارکد تیپاکس

اگر کد رهگیری تیپاکس خود را گم کرده اید، نگران نباشید؛ شما می توانید با مراجعه حضوری به نمایندگی های تیپاکس این موضوع را اطلاع داده و درخواست مجدد برای دریافت کد ثبت نمایید. ضمن این که پیگیری وضعیت بسته از طریق شماره قرارداد هم ممکن است.

روش های پیگیری مرسولات تیپاکس

مرسوله پستی من کِی ارسال می شود؟ هم اکنون مرسوله من کجا قرار دارد؟ آیا مرسوله پستی من به مقصد رسیده است؟ مرسوله من کِی به دستم میرسه؟ این ها سوالاتی است که برای فرستنده یا گیرنده بسته های تیپاکس پیش می آید. شرکت تیپاکس روش های مختلفی را جهت رهگیری یا پیگیری تیپاکس در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

پیگیری تیپاکس از طریق سایت

در این روش باید ابتدا وارد سایت تیپاکس شوید و به بخش رهگیری مرسولات تیپاکس مراجعه کنید. در این بخش کد رهگیری یا همان شناسه بارکد از شما خواسته می شود که باید وارد کنید و روی ذره بین بزنید، سپس صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که در آن تمامی اطلاعات مرسوله پستی شما وجود دارد.

پیگیری تیپاکس از طریق نمایندگی های تیپاکس (حضوری)

اگر نمی خواهید از روش های آنلاین رهگیری تیپاکس پیگیرِ وضعیت مرسوله خود شوید، می توانید به نزدیکترین نمایندگی تیپاکس به منطقه خودتان مراجعه کنید و استعلام بگیرید.

پیگیری مرسولات تیپاکس با تلفن

این شرکت جهت رفاه حال مشتریان، شماره تماسی را در نظر گرفته است تا آن ها بتوانند تماس بگیرند و از وضعیت مرسوله خود باخبر شوند. ۸۴۵۷-۰۲۱

پیگیری تیپاکس در تیپاکس من

این شرکت یک اپلیکیشن اختصاصی با نام “تیپاکس من” یا مای تیپاکس دارد که در صورت عدم تمایل به نصب، می توانید از نسخه وب آن استفاده کنید.

برای پیگیری مرسوله تیپاکس از این طریق، ابتدا باید اپلیکشن MyTipax را از طریق بازار دانلود کنید، بعد از وارد شدن نیاز است ثبت نام انجام دهید. بعد از ثبت اطلاعات لازم جهت ثبت نام، وارد محیط کاربری می شوید که می توانید از بخش رهگیری سفارشات، بسته مروبطه را پیگیری نمایید.

نحوه رهگیری تیپاکس

تیپاکس چند روزه میرسه؟

متوسط زمان ارسال مرسوله از طریق تیپاکس بین ۱۲ الی ۴۸ ساعت می باشد و این زمان کاملا به فاصله مبدا تا مقصد بستگی دارد. هنگام تحویل بسته به کارکنان تیپاکس، می توانید زمان حدودی تحویل آن را بپرسید. البته احتمال بروز مشکلاتی همچون اشتباه بودن آدرس گیرنده، بازرسی کالا در گمرک، تهیه اسناد جهت ترخیص و .. وجود دارد که ممکن است مدت زمان تحویل مرسوله را طولانی تر کند.

نتجه گیری:

شرکت تیپاکس یک شرکت خصوصی در زمینه ارسال مرسوله های شما به اقصی نقاط کشور می باشد، این شرکت با خدماتی که ارائه می دهد می تواند از شرکت ملی پست هم مقرون به صرفه تر باشد. برای پیگیری وضعیت بسته های خود می توانید از طریق کد رهگیری اقدام به پیگیری نمایید.

نظرات