کدام هدیه تبلیغاتی مناسب کسب و کار شماست؟

0

آیا با هدایای تبلیغاتی مناسب کسب و کار خود آشنا هستید؟ می‌دانید یک هدیه تبلیغاتی موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟ در خصوص انواع دسته‌بندی های هدایای تبلیغاتی چقدر اطلاعات دارید؟

برای رسیدن به کامل‌ترین پاسخ هر یک از سوالات بالا در ادامه با این مقاله از فروشگاه هدایای تبلیغاتی آراهنر ما همراه باشید …

هدایای تبلیغاتی

منظور از هدایای تبلیغاتی چیست؟

حتما شما نیز بارها چنین هدایایی را دریافت کرده‌اید. برای مثال اگر به رویدادهای نمایشگاهی علاقمند باشید، در مراجعه به برخی غرفه‌ها ممکن است هدایای متنوعی دریافت کنید.

این هدایای یکی از انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه هستند. به طور کلی هدایای تبلیغاتی را می‌توان هدیه‌هایی مناسب و موثر برای شناساندن محصولات و خدمات جدید، وفادارسازی مشتریان قدیمی، جلب نظر مشتریان بالقوه و پیشرفت کسب و کارهای مختلف دانست.

چرا باید برای کسب و کار خود هدایای تبلیغاتی تهیه کنید؟

بیایید با بررسی مثال‌هایی به تبیین ضرورت این مسئله بپردازیم. تصور کنید شما شرکتی تازه تاسیس با تعداد زیادی رقیب قدرتمند دارید.

در دنیای مدیریت کسب و کارها روش‌های متعددی برای پیشروی و بقا در میان رقبا وجود دارد که یکی از موثر‌ترین آن‌ها سرمایه‌گذاری روی بخش بازاریابی و تبلیغات شرکت می‌باشد. به این طریق می‌توانید خیلی بهتر و سریع‌تر نام خود را به گوش عده زیادی از افراد برسانید.

خود مسئله تبلیغات انواع مختلفی از فعالیت‌ها را شامل می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغات روی بیلورد‌های سطح شهر، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و هدایای تبلیغاتی و … اشاره کرد.

انتخاب اول مدیران باتدبیر معمولا هدایای تبلیغاتی می‌باشند زیرا علاوه بر رایگان بودن ماندگاری بیشتری نیز خواهند داشت. در واقع شما با دادن کالایی رایگاه به نوعی مشتریان را به خود پایبند کرده و تاثیری مثبت و خوشایند از برند خود در ذهن آنان به جای می‌گذارید.

هدایای تبلیغاتی با داشتن ویژگی‌های مثبت بسیار می‌توانند کسب و کار شما را به نقاط بسیار بهتری در دنیای تجارت و یا سایر حیطه‌های کاری برسانند. پس لازم است برای تخصیص بودجه به چنین فعالیت‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی های ضروری و لازم را داشته باشید و در اسرع وقت در مناسبتی درست و به موقع، با هدایای تبلیغاتی مشتریان خود را ذوق زده کنید.

۵ سوال مهم که پیش از تهیه هدایای تبلیغاتی باید از خود بپرسید!

وقتی از هدایای تبلیغاتی صحبیت می‌کنیم منظورمان هدایایی نیست که بدون هیچگونه برنامه‌ریزی قبلی صرفا برای رفع تکلیف از جانب سازمان‌ها و شرکت‌ها مختلف ارائه می‌شوند.

در واقع هدایای تبلیغاتی زمانی می‌توانند موثر واقع شوند که بر اساس اطلاعات واقعی از وضعیت کسب و کار تهیه شده باشند. برای داشتن انتخابی بهتر و راحت‌تر می‌توانید به سوالات زیر پاسخ داده و سپس نسبت به تهیه هدایای تبلیغاتی اقدام کنید:

سوال اول: حیطه فعالیت کسب و کار شما چیست؟

اولین مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید، زمینه فعالیت شرکتتان می‌باشد. آیا شما در حیطه لوازم الکرونیک فعالیت دارید و یا به افراد در خصوص مسائل مالی مشاوره می‌دهید؟ آیا شرکت شما در حیطه فرهنگی، هنری فعالیت دارد یا در زمینه صنایع و تجارت؟

در واقع با پاسخ دادن به این سوالات خیلی بهتر می‌توانید در خصوص نوع هدیه تبلیغاتی تصمیم‌گیری نمایید. زمینه کاری کسب و کار شما مهم‌ترین عامل در تعیین هدایای تبلیغاتی مناسب است.

شما در هر حیطه‌ای فعالیت داشته باشید می‌توانید انواع هدایای متنوع ایرانی را از وبسایت‌هایی همانند آراهنر فاخر ایرانی تهیه کنید. در بخش‌های بعدی بیشتر به بررسی این فروشگاه‌ها خواهیم پرداخت.

سوال دوم: جمعیت هدف هدایای تبلیغاتی مشتریان شما هستند و یا کارمندان؟ این هدایای به صورت حضوری ارائه خواهند شد و یا خیر؟

شما می‌توانید به هر دو دسته کارمندان شرکت خود و همین‌طور مشتریان هدایای تبلیغاتی متنوعی ارائه کنید که تصمیم‌گیری در خصوص آن بیشتر بستگی به هدف شما از تهیه چنین هدایایی بستگی دارد. از طرفی هدیای تبلیغاتی را می‌توان هم به صورت حضوری و هم از طریق پست به دست افراد رساند.

برای ارسال با پست بهتر است هدایایی کوچک‌تر انتخاب نمایید در حالیکه اگر می‌خواهید به صورت حضوری هدیه دهید، گزینه‌های نفیس برای کسب و کار شما مناسبت‌تر خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی

سوال سوم: گروه سنی و یا زمینه شغلی مخاطبان شما چیست؟

هر چقدر اطلاعات بیشتری در خصوص مشتریان خود داشته باشید، می‌توانید هدایای بهترین برای آنان انتخاب نمایید. برای مثال اگر گروه اصلی مخاطبان شما معلمان باشند باید هدایای متناسب با ویژگی‌های کاری این دسته از افراد تهیه کنید. یا تصور کنید بیشتر مشتریان شما جوانان هستند در نتیجه نوع هدیه‌ای که تهیه می‌کنید باید مختص این گروه از سنی باشد.

سوال چهارم: چه مقدار بودجه و منابع مالی برای تهیه هدایای تبلیغاتی دارید؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که پیش از تهیه هدایای تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید، میزان هزینه‌ای است که در نظر دارید برای تهیه این هدایا صرف کنید. با بررسی مقدار بودجه‌ای که در اختیار دارید خیلی سریع‌تر می‌توانید در خصوص نوع هدایای تصمیم‌گیری کنید. برای مثال اگر از همان ابتدا بدانید که بودجه‌ای متوسط، نه چندان زیاد و نه چندان کم، در اختیار دارید، می‌توانید به راحتی و بدون اتلاف هزینه و وقت سراغ هدایای تبلیغاتی میان‌رده بروید.

سوال پنچم: چه نوع هدیه‌ای مدنظر دارید؟

پس از پاسخ دادن به چهار سوال مهم و اساسی می‌رسیم به آخرین قسمت پیش از تهیه هدایای تبلغیاتی. حال نوبت رسیده به انتخاب نوع هدیه مورد نظر. برای مثال آیا در نظر دارید هدایایی مصرفی و خوشمزه به مخاطبان خود ارائه کنید یا هدایای دکوری و یا کاربردی؟

با مشخص کردن دسته‌بندی هدایا می‌توانید مستقیما سراغ فروشگاه‌هایی بروید که هدایای تبلیغاتی مورد نظر شما را به فروش می‌رسانند. برای مثال اگر به دنبال هدایای متنوع از صنایع دستی باشید بدون اتلاف وقت بهتر است سراغ فروشگاه‌های ویژه‌ای همانند آراهنر بروید و از میان تعداد بالایی صنایع دستی بهترین گزینه را بر حسب سلیقه مشتریان خود انتخاب نمایید.

هدایای تبلیغاتی

مشتریان وفادار با هدایای تبلیغاتـی موثر

حتما اسم آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی در جهان، به گوشتان خورده است. یکی از اصلی‌ترین علل محبوبیت این شرکت، وفادارسازی مشتریان می باشد. آمازون حتی یک دپارتمان مخصوص برای وفاداری و جلب رضایت مشتریان دارد. در این بخش متخصصین با روش‌های متنوع وفاداری مشتریان به برند را افزایش می‌دهند. یکی از روش‌های محبوب این دپارتمان، تهیه هدایای تبلیغاتی می‌باشد.

پس اگر شما نیز می‌خواهید روز به روز پیشرفت کرده و در دنیای پویای کسب و کار ماندگار شوید، باید حتما به فکر هدایای تبلیغاتی مناسب برای مخاطبان مختلف خود باشید. برای داشتن تصمیمات بهتر در این خصوص می‌توانید از راهنمایی‌های بخش تبلیغات کسب و کار خود بهره‌مند شوید.

آشنایی با بهترین فروشگاه‌های هدایای تبلیغاتـی

پیش‌تر به بررسی ضرورت و اهمیت تهیه هدایای تببلیغاتی و نکات ضروری قبل از تهیه آن پرداخیتم. اما این هدایا را از کجا می‌توان تهیه کرد؟ شما می‌توانید فروشگاه‌های متعددی را بیابید که هدایای تبلیغاتی عرضه می‌کنند. این فروشگاه‌ها یا به صورت حضوری فعالیت دارند و یا از طریق اینترنت نیز می‌توانید موارد مورد نظر خود را سفارش دهید. برای راحت‌تر شدن کارها و سرعت بخشیدن به سفارش هدایای تبلیغاتی بهتر است سراغ فروشگاه‌های اینترنتی بروید. از جمله این فروشگاه‌ها می‌توان به فروشگاه صدرا، مجتمع ایران کهن، آرتین و … اشاره کرد.

اگر به خاطر داشته باشید لابه‌لای متن یکی از مشهورترین فروشگاه‌های هدایای تبلیغاتـی اختصاصی برای کسب و کار‌ها را معرفی کردیم. بله، فروشگاه آراهنر.

شما در این فروشگاه می توانید دسته‌بندی‌های متنوعی از هدایای تبلیغاتـی را بیابید. البته تمرکز اصلی آراهنر بر هدایای صنایع دستی می‌باشد که بی‌شک مورد علاقه همه ما ایرانیان قرار خواهد گرفت. یک نگاه به محصولات این فروشگاه بیندازید تا برای همیشه از مشتریان دائمی آن شوید!

نظرات