بیوگرافی فاطما گیریک بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس جوانی درگذشت و آثار

0

بیوگرافی فاطما گیریک بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس جوانی و علت درگذشت و آثار

فاطما گیریک, بازیگر سینمای ترکیه متولد ۱۲ دسامبر ۱۹۴۲ در استانبول بود که در سن ۷۹ سالگی در ۴ بهمن ۱۴۰۰ درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد. علت مرگ و فوت فاطما گیریک بازیگر ترک توسط رسانه ها مشخص شد و او به دلیل نارسایی چند عضو از بدنش فوت کرد. در ادامه بیوگرافی فاطما گیریک و همسرش و فرزندانش همراه با زندگینامه فاطما گیریک از شروع بازیگری تا ازدواج و طلاق و شهرت در ایران در نقش نازنین در فیلم کوراوغلی و سوابق هنری و فیلم شناسی و پیج اینستاگرامش و ماجرا و علت فوت و درگذشت فاطما گیریک بازیگر ترکیه به دلیل کرونا را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی فاطما گیریک بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

بیوگرافی فاطما گیریک

فاطما گیریک, زاده ۱۲ دسامبر ۱۹۴۲ در استانبول (۱۲ آذر ۱۳۲۱) در محله کانکورتاران در استانبول قدیم به دنیا آمد. او بازیگر مشهور سینمای ترکیه و سیاستمدار اهل ترکیه بود که در در سن ۷۹ سالگی در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۲ دارفانی را وداع گفت.

زندگی شخصی فاطمه گیریک بازیگر ترک

ازدواج و همسر و فرزندانش

از زندگی شخصی و خصوصی و همسر و فرزندان این بازیگر ترک خبری در دست نیست

علت فوت و علت درگذشت فاطما گیریک

بر اساس بیانیه ای که مدیریت بیمارستان، گیریک بر اثر نارسایی چند عضو از بدنش در بیمارستانی خصوصی در استانبول، جایی که برای درمان کووید-۱۹ بستری بود، از دنیا رفت.

علت فوت و علت درگذشت فاطما گیریک

سوابق بازیگری

گیریک دانش آموخته دبیرستان دخترانه کاگالاغلو استانبول بود و از ۱۳ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و در سال ۱۹۵۵ نقش کوچکی را در فیلم «پدر گناهکار» ایفا کرد.

گیریک اولین نقش اول و اصلی را در فیلم Leke (لکه) محصول سال ۱۹۵۷ به کارگردانی سیفی هواری بازی کرد و که بعث شد تا به شهرت برسد و نامش در بین بازیگران مطرح ترک جای بگیرد. او بعدها در چند اثر نه چندان با اهمیت دیگر ظاهر شد که در آنها نتوانست نامی برای خود به عنوان یک بازیگر دست و پا کند.

فیلم های فاطما گیریک

اما بازی در «مرگ در تعقیب ماست» (Ölüm Peşimizde) به کارگردانی ممدوح اون برای او خوش یمن بود و توانست به عرصه هنر برگردد.

گیریک تا آخر عمرش در بیش از ۱۸۰ فیلم بازی کرد و به همراه هولیا کوچ‌ایگیت، فیلیز آکین و تورکان شورای نماد دوران طلایی در سینمای ترکیه است و به عنوان یکی از چهار بازیگر مهم سینمای ترکیه شناخته می‌شود. جنید آرکین و فاطما گیریک یکی از شراکت‌های معروف سینمای به نام یشیل‌چام ترکیه هستند.

همچنین بخوانید: بیوگرافی سمرا دینچر بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

فیلم های فاطما گیریک در ایران

فیلم های فاطما گیریک در ایران

او در فیلم‌هایی از او که در ایران پخش می‌شد با نام نازنین شناخته می‌شود.
در اواخر دهه چهل خورشیدی که میان سینماهای ایران و ترکیه همکاری شکل گرفت و فیلم‌های مشترکی ساخته شد، شماری از فیلم‌های ترکیه‌ای هم در ایران روی پرده رفتند که این بازیگ ترک در آنها نقش آفرینی می‌کرد، از جمله فیلم کوراوغلی که افسانه معروف آذربایجانی را به تصویر کشید.

نام فاطمه گیریک را در عنوان بندی این فیلم‌ها در ایران به نازنین تغییر دادند. همان گونه که نام جنید آرکین بازیگر معروف ترکیه‌ای را که در دو فیلم مشترک دو کشور (دو اسیر و ملکشاه) نقش اصلی را ایفا کرد، به فخرالدین تغییر دادند که در واقع، نام اصلی و غیرمستعار خودش بود.

عکس های جوانی فاطما گیریک

عکس های فاطما گیریک

او پس از سی و چند سال بازیگری وارد سیاست شد و به حزب سوسیال دموکرات خلق پیوست. او از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ شهردار منطقه شیشلی در استانبول بود. پس از پایان دوره شهرداری‌‌اش تنها در چند سریال تلویزیونی بازی کرد.

بیوگرافی فاطما گیریک بازیگر ترک

فاطما گیریک

 

نظرات