بیوگرافی سمرا دینچر بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

0

سمرا دینچر, بازیگر سینمای ترکیه متولد ۲۵ ژوئیه ۱۹۶۵ بود که در سن ۵۶ سالگی در ۱۰ آبان ۱۴۰۰ درگذشت و در زادگاهش به خاک سپرده شد. علت مرگ و فوت سمرا دینچر توسط رسانه ها مشخص شد و او به دلیل بیماری سرطان ریه فوت کرد. در ادامه بیوگرافی سمرا دینچر و همسر و پسرش همراه با زندگینامه سمیرا دینچر از شروع بازیگری تا ازدواج و طلاق و شهرت در نقش مادر کوزی گونی و بازی “کیوانچ تاتلیتوغ” در فیلم ایرانی برایم ترانه ای عاشقانه بخوان و سوابق هنری و فیلم شناسی سمرا دینچر و پیج اینستاگرامش و ماجرا و علت فوت و درگذشت سمرا دینچر به دلیل سرطان ریه را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی سمرا دینچر بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

 

بیوگرافی سمرا دینچر

سمرا دینچر (Semra Dinçer) بازیگر ترکیه ای متولد ۲۵ ژوئیه ۱۹۶۵ میلادی (زاده ۴ تیر ۱۳۴۴ شمسی) در آنکارا بود که در سن ۵۶ سالگی در ۱۰ آبان ۱۴۰۰ درگذشت و مراسم تشییع و خاکسپاری وی در زادگاهش برگزار و به خاک سپرده شد. علت مرگ و فوت سمرا دینچر توسط رسانه ها مشخص شد و او به دلیل بیماری سرطان ریه فوت کرد.

دینچر در سال ۲۰۱۱ با بازی در سریال «کوزی گونی» برای تماشاگران ایرانی به چهره‌ای مشهور تبدیل و در ایران شناخته شد.

بیوگرافی سمرا دینچر بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

ازدواج و همسرش

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای یک فرزند پسر است. این بازیگر از همسر خود جدا شده بود و فقط یک فرزند پسر داشت و در کنار مادر و پسرش زندگی می‌کرد.

خانم دینچر در سال ۲۰۱۱ با بازی در سریال «کوزی گونی» برای تماشاگران ایرانی به چهره‌ای مشهور تبدیل و در ایران شناخته شد.

زندگینامه سمرا دینچر بازیگر ترک

علت فوت و درگذشت سمرا دینچر مادر کوزی گونی

سمرا دینچر به سرطان ریه مبتلا شده بود که بازیگر نقش مادر کوزی گونی بود درگذشت. سریال کوزی گونی یک سریال ترکی استانبولی است که سالها پیش از یک شبکه ترک پخش شد و خبر درگذشت مادر کوزی گونی رسانه ایی شد.

علت فوت سمرا سرطان ریه بوده است . او مدت ها به سرطان ریه مبتلا شده بود و با این بیماری جنگید و روز ۱۰ آبان ۱۴۰۰ از دنیا رفت.🖤

مراسم تشییع و خاکسپاری سمرا دینچر

مراسم تشییع و خاکسپاری وی بدون حضور چهره های معروف هنری برگزار شد. خانم دینچر از حدود دو سال قبل متوجه ابتلای خود به بیماری سرطان ریه شد اما خبر بیماری‌اش را به صورت رسمی رسانه‌ای نکرد و سرانجام روز قبل بر اثر پیشروی همین بیماری چشم از جهان فروبست.

عکس های سمرا دینچر

سوابق بازیگری

سمرا دینچر بازیگری را بطور تجربی وبا این که تحصیلات آکادمیک بازیگری نداشت از سال ۱۹۸۴ با بازی در سال Köşe Dönücü در نقش اصلی آغاز کرد، اما با بازی خوب و استعداد ذاتی که داشت با وجود سن کم خیلی زود به یک بازیگر حرفه ای تبدیل شد، او نقش های مادر رنج کشیده و مهربان را در فیلم ها و سریال های ترکیه ای بازی میکرد و به نوعی مادر سینمای ترکیه بود. بیشترین شهرتش برای بازی در “سریال کوزی گونی” Kuzey Güney در نقش “حندان” مادر کوزی گونی با بازی بود.

درگذشت سمرا دینچر بازیگر نقش مادر کوزی گونی

از جمله آثار و فیلم هایی که سمیرا دینچر بازیگر ترک در آن ها بازی کرده میتوان به سریال عروس استانبول و کوزی گونی, مجموعه تلویزیونی حافظان صلح ,سریال مقصر کیست, فیلم دیوانگی دیپلماسی, سریال اسپارک, فیلم فیل ها و علف ها, مجموعه تلویزیونی شیمیدان, سریال گل زهرآگین, سریال یکی از ما, سریال برای من گریه نکن و … اشاره کرد

سمرا دینچر در بیش از ۴۰ فیلم و سریال ایفای نقش کرده بود و یکی از تاثیرگذارترین هنرپیشگان ترک محسوب می شد.آخرین بازی او در فیلم عاشقانه سنگین و مجموعه تلویزیونی اتاق قرمز بود.

همچنین ببینید:

بیوگرافی احمد آزاد خواننده قدیمی و همسرش مستانه + عکس درگذشت و آثار

علت فوت و درگذشت سمرا دینچر بازیگر ترکیه ای مشخص شد

بازی فیلم ترانه ای عاشقانه برایم بخوان

دینچر علاوه بر سینما ترک در فیلم ایرانی نیز بازی کرده بود. او در فیلم ترانه های عاشقانه برایم بخوان محصول مشترک ایران و ترکیه ایفای نقش کرده در کنار بازیگرانی چون افسانه پاکرو و پژمان بازغی و امید روحانی و سارا احمدی و یوسف چیم و علی بوراک جیلان و هازال تورسان و آیشن اینجی و … ایفای نقش کرده بود.

پژمان بارغی به مناسبت درگذشت و فوت این بازیگر ترک و همبازی بودن با او در فیلم ترانه ای عاشقانه برایم بخوان متنی غمگین و پیام تسلیت در صفحه اینستاگرام منتشر کرد. همچنین کیوانچ تاتلیتوغ نیز پست اینستاگرامی به مناسبت فوت این هنرمند ترک منتشر کرد.

نظرات