۴ شهر دیدنی ترکیه که باید از آن ها در سفر نوروزی دیدن کنید

0

سیاری از شهرهای ترکیه، حتی شهرهایی که امروزه به عنوان مراکز مدرن تجارت و صنعت شناخته می‌شوند، ریشه‌های باستانی دارند و مناطق قدیمی شهر مملو از معماری زیبای دوره‌های قدیمی‌تر، چه عثمانی، بیزانس یا کلاسیک هستند.

اگر می خواهید آثار ساختمانی بزرگ امپراطوری های گذشته را کاوش کنید، به دنبال برخی از بهترین غذاخوری های کشور باشید، یا به سادگی در شلوغی بازار گم شوید، مطمئن شوید که زمان شهری را به سفرهای خود اضافه کنید.

با لیست ما از بهترین شهرهای این کشور، مکان پیدا کردن صحنه شهر بزرگ را برای تور ترکیه نوروز ۱۴۰۱ برنامه ریزی کنید

استانبول

استانبول توانسته است تاریخ وسیع باستانی و هیاهوی مدرن و پرهیجان خود را با هشیاری که توسط بسیاری از شهرهای دیگر مدیریت نمی شود، ادغام کند. این کلان شهر ترکیه است. این کشور که در سواحل اروپا و آسیا قرار دارد، حدود ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

جای تعجب نیست که استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی در جهان است. تعداد کمی از شهرهای دیگر روی زمین وجود دارند که می توانید از این انبوه آثار تاریخی شگفت انگیز از دوران های مختلف دیدن کنید. فقط در مرکز شهر قدیمی خود، جاذبه‌های توریستی در کلاس جهانی بیش از آن چیزی است که برخی از کشورها می‌توانند به حساب آورند.

می‌توانید هفته‌ها را با تور استانبول نوروز ۱۴۰۱ اینجا بگذرانید و همچنان چیزهای جدید برای دیدن و مکان‌های جالب برای خرید پیدا کنید، اما برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می‌کنند، مرکز تاریخی جایی است که وقت خود را متمرکز کنید. در اینجا، معروف‌ترین پروژه‌های ساختمانی بزرگ امپراتوری شهر را از امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی خواهید دید.

مسجد آبی، ایاصوفیه (آیا صوفیه)، کاخ توپکاپی و بازار بزرگ چهار بزرگ هستند. با این حال، فراتر از اینها، آب انبارهای بیزانسی، مساجد چند گنبدی و کاشی کاری مجلل، معماری کاخ باروک، و کلیساهای نقاشی شده برای کشف وجود دارد. و تاریخ تنها بخشی از جذابیت استانبول است.

 شهرهای دیدنی ترکیه

مسجد ایاصئفیه

آنتالیا

تفرجگاه برتر مدیترانه‌ای ترکیه با جمعیت ۱٫۲ میلیون نفری، مرکز تجاری مهمی است، بنابراین سروصداهای بین‌المللی زیادی برای افزودن به زندگی ساحلی آن وجود دارد.

اگر در تور آنتالیا نوروز ۱۴۰۱ می‌خواهید آفتاب و شن و ماسه را با امکانات شهری ترکیب کنید، آنتالیا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه است. زندگی آرام ساحلی هم در ساحل کنیالتی و هم در ساحل لارا یافت می شود، اما صحنه پر جنب و جوش و متنوع کافه ها و رستوران های شهر هنوز به راحتی قابل استفاده است.

با منطقه Kaleiçi در مرکز آنتالیا، شما یکی از بهترین شهرهای قدیمی ترکیه را خواهید داشت که به راحتی برای روزهایی که زمان آن است که بیشتر از برنزه کردن خود را انجام دهید، در دسترس شماست. این محله از عمارت‌های دوره عثمانی که به بندری متعلق به دوران رومی منتهی می‌شود، با چشم‌اندازهایی که از خط ساحلی ناهموار و کوهستانی می‌گذرد، به‌خودی خود جاذبه‌های گردشگری کافی را فراهم می‌کند، حتی اگر علاقه‌ای به داشتن ساحل در دسترس ندارید.

اگر مناظر داخل شهر کافی نباشد، آنتالیا نیز در آستانۀ مجموعه‌ای از مکان‌های باستان‌شناسی مهم ترکیه قرار دارد. با وجود ویرانه‌های معروف دوران کلاسیک آسپندوس، پرگه، ساید، و ترمسوس که فقط یک روز از شهر خارج می‌شوند، به سختی می‌توانید یک شهر ساحلی با امکانات بیشتری پیدا کنید.

 

ازمیر

این مرکز استان، و سومین مرکز بزرگ ترکیه، با جمعیت ۲٫۹ میلیون نفر، یک پایگاه شهری بزرگ برای مکان‌های نزدیک افسوس و پرگاموم است که هر دو مسافت یک‌روزه هستند.

ازمیر که در امتداد ساحل دریای اژه گسترده شده است، امروزه به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین مراکز شهری ترکیه شناخته می شود. هیاهوی جوان، تجاری و نمای مدرن آن، تاریخ وسیعی را پنهان می کند.

ازمیر زمانی Smyrna بود، مهم ترین شهر بندری در امتداد این خط ساحلی از دوره روم تا پایان دوران عثمانی. همراه با اسکندریه در مصر، برای قرن‌ها به عنوان یک مرکز جهانی مدیترانه مورد توجه قرار می‌گرفت، جایی که ترک‌ها، یونانی‌ها، یهودیان و ارمنی‌ها در آن رونق داشتند.

یک آتش سوزی فاجعه بار در پایان جنگ ترکیه برای استقلال در سال ۱۹۲۲ بسیاری از محله های تاریخی ازمیر را از بین برد، اما نگاهی اجمالی به گذشته داستانی آن را هنوز می توان در منطقه وسیع بازار کمرالتی که در مرکز شهر قرار دارد یافت. در اینجا، انبارهای عثمانی اکنون کارگاه های صنایع دستی را در خود جای داده است، کاروانسراها به قهوه خانه تبدیل شده اند و غرفه های کوچه پس کوچه ها مملو از محصولات و کالاهای خانگی است.

بورسا

پایتخت اصلی امپراتوری عثمانی، بورسا امروز شهری وسیع، پرهیاهو و مدرن است که دو میلیون جمعیت دارد.

بیشتر بازدیدکنندگان می خواهند گشت و گذار خود را در مناطق مرکزی شهر متمرکز کنند. مسجد جامع ۲۰ گنبدی، نمای داخلی مسجد و مقبره یسیل با کاشی کاری‌های فراوان، و مقبره‌های رنگارنگ اولین سلاطین عثمانی در مجتمع مرادیه، معروف‌ترین بناهای دوران سلطنت امپراتوری بورسا هستند.

در مرکز شهر، بازار عظیم سرپوشیده قرار دارد، جایی که چندین هان (کاروانسرا) و بیدستنس (انبارها) میراث بورسا را ​​به عنوان یک نقطه تجاری مسیر ابریشم به نمایش می گذارند. کوزا هان را از دست ندهید با مغازه های ابریشم متعددش که همچنان به سنت ادامه می دهند.

با این حال، برای برخی از مسافران، تمام این میراث به نمایش درآمده ثانویه است. غذاها اینجا هستند تا اسکندر کباب را در شهری که در آن اختراع شده است بخورند. تقریباً همه رستوران‌های شهر این را به عنوان غذای اصلی خود ارائه می‌دهند، اما برای معامله واقعی، Beeline به Kebapçi Iskender، جایی که برای اولین بار ایجاد شد، ارائه می‌کند

شهرهای دیدنی ترکیه

سانلیورفا

Sanliurfa که ادعا می شود زادگاه حضرت ابراهیم و زمانی شهر بیزانسی ادسا بوده است، همیشه یکی از جالب ترین توقفگاه ها در جنوب شرقی ترکیه بوده است.
در چند سال اخیر، از آنجایی که سایت باستان‌شناسی گوبکلتپه به روی گردشگری باز شده است، موج جدیدی از بازدیدکنندگان نیز به اینجا سرازیر شده‌اند. این تک‌ساخت‌های نوسنگی که درست در حومه شهر قرار دارند، در سال ۲۰۱۹ به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شدند.
در مرکز شهر، یک موزه باستان‌شناسی جدید و عظیم و کاملاً معاصر، یکی از جذاب‌ترین تجربیات موزه‌ای ترکیه را فراهم می‌کند، و با اختصاص بخش وسیعی از فضای آن به نمایشگاه‌هایی از اهمیت منطقه گوبکلتپه و منطقه سانلیورفا در تاریخ اولیه بشر، این مکان را به‌طور کامل تکمیل می‌کند.
حتی بدون این دو جاذبه توریستی مهم اخیر، Sanliurfa برای باز کردن بسته‌بندی بازدیدکنندگان زیادی دارد.
بازار محله شهر قدیمی محل شلوغی است، جایی که کارگاه‌های صنایع‌دستی سنتی و غرفه‌های بازار در میان کوچه‌های باریک جمع شده‌اند و اکنون حیاط کاروانسراهای قدیمی به‌عنوان کافه‌های هوای آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند.
پارک سرسبز گلباسی که از منطقه قدیمی شهر منتهی می شود، در قلب شهر قرار دارد. این منطقه زیارتی بزرگ، با مساجد تاریخی که در مکان‌های مهم برای داستان ابراهیم ساخته شده‌اند، و حوضچه‌های ماهی پر از ماهی کپور مقدس، در مرکز فرهنگ محلی شهر بازی می‌کند.

شهرهای دیدنی ترکیه

نمایی از شهر

سخن پایانی:

اگر ترکیه را به عنوان مقصد نهاییتان در سفر نوروزی انتخاب می کنید اولین موردی که ذهنتان را درگیر خواهد کرد این است که به کدام شهر بروید. هرچند به ۴ مقصد پرطرفدار ترکیه توانستیم اشاره کنیم اما چندین مسیر دیگر چون مارماریس، بدروم و … نیز هستند که میتوانید به آنها بیشتر فکر کنید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

نظرات