خرید شلف و فضای زیبایی که به دکوراسیون هدیه می‌دهد

0

امروزه در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی، محصولات چوبی ازجمله قفسه‌ها و شلف‌ها به یک وسیله بسیار پرکاربرد و سودمند تبدیل شده‌اند و بیشتر از قبل مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته باید توجه داشته باشید که خرید شلف مناسب کار چندان آسانی نیست و نیاز به دانش در زمینه طراحی داخلی دارد. اما نگران نباشید ما راهنمای شما هستیم و به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم تا راحت‌تر شلف موردنظرتان را انتخاب و خریداری کنید.

خرید شلف

شلف‌ها چه نقشی ایفا می‌کنند؟

معمولا شلف‌ها برای نگهداری و سازماندهی وسایل خانگی یا اداری طراحی شده‌اند، اما از آنجا که بزرگ هستند، بسیار جلب توجه می‌کنند. بسیاری از افراد وجود قفسه یا شلف را اصلا در چیدمان خانه امری مهم نمی‌دانند، درصورتیکه واقعا کاربردی هستند. برای اینکه جلوه مناسبی به قفسه‌های خود بدهید یک رویکرد حساب شده برای طراحی آن‌ها در نظر بگیرید. به جای اینکه وسیله‌ها را بدون هیچ ترتیبی روی شلف‌ها بگذارید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید قفسه‌های خود را طوری بچینید که از زیبایی منحصربه‌فردی بهره‌مند شود.

توجه به کاربرد شلف قبل از خرید

قبل از اینکه برای خرید شلف اقدام کنید، باید بدانید که می‌خواهید از آن به عنوان قفسه تزئینی استفاده کنید یا یک قفسه کتاب؟ بسیاری از قفسه‌ها برای نگهداری اکسسوری‌های منحصربه‌فرد مثل آثار هنری، عکس‌ها، مجسمه‌ها یا سایر اقلام تزئینی طراحی شده‌اند.

شلف‌ها بهترین گزینه برای نگهداری کتاب‌ها

اگر شما فردی اهل مطالعه هستید باید بدانید که شلف‌ها بهترین گزینه برای نگهداری کتاب‌ها محسوب می‌شوند. شما می‌توانید کتاب‌های خود را براساس رنگ یا اندازه تقسیم کنید و سپس در قفسه‌های موردنظرتان بچینید. به این ترتیب نه تنها از کتاب‌های خود به خوبی نگهداری کرده‌اید بلکه ظاهری زیبا نیز در فضای اتاق خود ایجاد خواهید کرد.

خرید شلف گزینه‌ای مناسب در برابر کمد یا کابینت

معمولا وقتی صحبت از قفسه‌بندی اتاق نشیمن می‌شود اکثر افراد به کمد یا کابینت فکر می‌کنند. اگر وجود کابینت یا کمد بسیار کاربردی است، اما آیا گزینه‌ای دوست داشتنی‌تر و مفیدتر از کمد یا کابینت در دسترس نیست؟ اگر به دکوراسیون منزلتان اهمیت می‌دهید باید بدانید که قفسه‌های دیواری بهترین گزینه برای شما خواهد بود. زیرا این قفسه‌ها جدا از هم نصب می‌شوند و می‌توانید مطالبق سلیقه خود و سایر اکسسوری‌های موجود در خانه یا منزلتان آن را در رنگ‌های قهوه‌ای، سیاه، سفید و همچنین رنگ‌های روشن دیگر مانند قرمز تهیه کنید.

خرید شلف چوبی

توجه به اندازه و شکل شلف و قفسه‌ها:

اندازه و شکل قفسه‌ها تأثیر زیادی در نحوه چیدمان دکوراسیون شما خواهد داشت. معمولا قفسه‌های عریض و بلند فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و دست شما برای چیدمان بازتر است. البته در کنار همه این‌ها، قفسه‌های بزرگ بیشتر در معرض دید هستند. برای زیباتر کردن قفسه‌های بزرگ، حداقل به چند اکسسوری خاص در اندازه‌های گوناگون احتیاج دارید. در انتخاب نوع اکسسوری‌ها دقت کنید زیرا وقتی شما به قفسه خود نگاه می‌کنید باید برخی از وسیله‌ها بیشتر به چشم بیایند و برجسته‌تر باشند.

ضمنا به یاد داشته باشید اگر شما وسیله‌های زیادی را روی قفسه‌ها بگذارید، بسیار شلوغ به نظر می‌رسند و ممکن است حتی نامنظم دیده شوند. مهم‌ترین نکته در زمان چیدمان قفسه‌ها این است که نظم را در اولویت قرار بدهید.

خرید شلف باریک و کوتاه

اگر شما می‌خواهید قاب عکس‌های متعددی را روی قفسه بگذارید، خرید شلف باریک و کوتاه بهترین گزینه است.

خرید شلف‌های دایره‌ای

وقتی در مورد خرید شلف و قفسه صحبت می‌شود، همه افراد در ابتدا قفسه‌های مستعطیلی شکل را تصور می‌کنند. اما استفاده از شلف‌های دایره‌ای یک ایده بسیار عالی است. دایره حس انعطاف‌پذیری را در شما ایجاد می‌کند و به این معنی است که شما مجبور نیستید به اندازه‌گیری دقیق یا زاویه‌سازی هنگام انتخاب اکسسوری توجه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به هماهنگی اکسسوری‌ها با سایر موارد بپردازید.

خرید قفسه‌های شناور

قفسه‌های شناور قطعا یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها در دکوراسیون منزل برای چیدمان خانه است. این مورد بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. قفسه‌های شناور در ابعاد بزرگ و کوچک وجود دارند که می‌توانید با توجه به نوع نیاز خود از بین آن‌ها انتخاب کنید.

شلف دیواری

نکاتی برای چیدمان شلف‌ها:

بعد از خرید شلف مهم‌ترین مرحله چیدمان صحیح آن‌ها است. ابتدا از بزرگترین وسایل شروع کنید. هنگامی که وسایل بزرگ را در جای درست قرار دهید سایر وسایل جای خود را پیدا خواهند کرد.

قرار دادن گلدان بلند در قفسه

هنگام چیدمان وسایل در قفسه‌ها اطمینان حاصل کنید که ارتفاع اشیاء متفاوت است تا تأثیر بصری بیشتری داشته باشد. سعی کنید حتما در بین وسایلتان یک وسیله یا گلدان بلند که نظرها را به خود جلب می‌کند قرار دهید.

اکسسوری‌های خنثی در قفسه‌های رنگی

اگر قفسه‌های شما رنگی هستند، حتما باید از یک یا دو اکسسوری با رنگ خنثی استفاده کنید. این کار نه تنها باعث ایجاد تعادل در قفسه‌ها می‌شود، بلکه باعث می‌شود قفسه‌ها نامظم به نظر نرسند و مرتب باشند. رنگ‌های سفید، مشکی، بژ و متالیک یک انتخاب بسیار عالی هستند. البته باید بدانید که استفاده از قفسه‌های رنگی امری بسیار جسورانه است و فضای شادی را در اتاق شما ایجاد خواهد کرد.

انتخاب تم مناسب

هنگامی‌که درصدد خرید شلف برای اتاق خود هستید، انتخاب تم مناسب امری ضروری است. شما باید از رنگ‌های متناسب با سایر اکسسوری‌ها استفاده کنید.

تعادل در چیدمان شلف

دکوراسیون قفسه شما باید متعادل باشد. لازم است وسایلی که در قفسه خود می‌گذارید در اندازه‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها و بافت‌های متنوعی باشند. سعی کنید این لوازم را طوری در کنار هم قرار بدهید که قفسه به هم ریخته به نظر نرسد.

استفاده از گل و گیاه روی شلف

یکی از ایده‌های بسیار زیبا برای چیدمان قفسه‌ها استفاده از گل و گیاه است. اگر در آشپزخانه خود شلف دارید، نگه داشتن گیاهان تازه برای آشپزی مانند رزماری، ریحان یا نعناع را فراموش نکنید.

سخن پایانی

استفاده از شلف‌ها می‌تواند کمک بزرگی به نظم بهتر منزل یا محل کارتان کند. قفسه‌ها نه تنها فضای بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهند بلکه ظاهری زیبای آن‌ها در دکوراسیون نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

جویا یک فروشگاه اینترنتی است که تمرکز خود را بر روی کالاهای دست‌ساز، وسایل وینتج و لوازم دکوراتیو اختصاص داده است. جعبه و صندوقچه‌های چوبی، گلدان‌های سفالی و سرامیکی، جاشمعی، آینه‌های دکوری و شلف و قفسه تنها بخشی از محصولات موجود در این فروشگاه است.

نظرات