جوان اما حرفه ای – نکاتی در خصوص بروکر ارانته Errante

1

ارانته چیست؟

ارانته یا همان Errante یکی از بروکرها و کارگزاری‌های فارکس است که این روزها بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است. کارگزاری فارکس، واسطی است که به مشتریان خود، دسترسی به بازارهای مالی دنیا را می‌دهد. هرکس که قصد ورود به بازار جهانی فارکس داشته باشد، باید یک کارگزاری انتخاب کرده و پس از ثبت نام و افتتاح حساب معاملاتی، بتواند از مزایایی این بازار بزرگ استفاده کند. بنابراین، ارانته بروکر فارکس است.

 بروکر ارانته

آیا بروکر ارانته معتبر است؟

کارگزاری ارانته در سال ۲۰۱۸ میلادی تاسیس شده و برخلاف اکثر بروکرهای معتبر دنیا که سابقه‌ای بیش از یک دهه دارند، تنها سه سال است که شروع به کار کرده است. با این حال، اقداماتی انجام داده که توانسته در همین مدت بسیار کوتاه، جزو معتبرترین بروکرهای جهانی قرار گیرد. این کارگزاری، در جزایر سیشلز (بریتانیای کبیر) تاسیس شده و دو رگولاتوری معتبر جهانی دارد. رگوله اول با عنوان CySec دریافت شده که توسط قبرس و برای اتحادیه‌ی اروپا صادر می‌شود، رگوله دیگر نیز از مدل آفشور و با نام FSA بوده که مخصوص کشورهایی همانند ایران (تحت تحریم) است. این کارگزاری با دریافت دو رگولاتوری معتبر، اعتبار خود را ثابت کرده است.

علاوه بر این موضوع، در دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی اتفاق دیگری افتاد که همه جوره، اعتبار ارانته را تایید کرد. این کارگزاری در لیست برترین بروکرهای جهانی از نگاه وبسایت FXEPIRE قرار گرفت. این اتفاق، باعث شد که به سرعت نام ارانته بر سر زبان تریدرهای تمام دنیا بیفتد. جالب است بدانید که حتی بروکرهایی که بیش از دو دهه قدمت دارند، نتوانستند به چنین جایگاهی دست بیابند. تنها کارگزاری که در ایران فعالیت کرده و جزو بروکرهای معتبر جهانی است، همین بروکر ارانته است. برای آشنایی بیشتر با بروکر ارانته به این مقاله مراجعه نمایید.

بروکر ارانته

چه چیزی در Errante معامله میشود؟

کارگزاری Errante یکی از متنوع‌ترین سبدهای معاملاتی را در میان تمامی بروکرها ارائه کرده است. گفتنی است که این کارگزاری، عموما با لقب بهترین بروکر برای معامله سهام نیز شناخته می‌شود. چرا که بیش از ۱۰۰ سهام شرکت‌های معتبر جهانی در ارانته ارائه شده و تریدر می‌تواند هریک از آن‌ها را معامله کند. این کارگزاری، ۴۸ جفت ارز مینور و ماژور فارکس، کالاهای متعدد (همانند کاکائو، قهوه، شکر، کتان، پنبه و …)، فلزات ارزشمند (طلا، نقره، پلاتین و …)، نمادهای انرژی متعدد (نفت برنت و وست تگزاس و …)، بیش از ۱۰۰ سهام و رمزارزها متعددی را در سبد معاملاتی خود جای داده است.

مزایای انحصاری ارانته

برای بررسی مزایای کارگزاری Errante می‌توان ساعت‌ها صحبت کرده و با بروکرهای دیگر مقایسه کرد. اما بهتر است صرفا به نکاتی اشاره کنیم که برای تریدرها بسیار مهم است. در اولین گام باید به این نکته دقت داشت که این کارگزاری، تنها کارگزاری بسیار معتبر در سطح جهانی است که در ایران نیز فعالیت می‌کند. ارانته پلتفرم‌های معاملاتی متعددی از جمله متاتریدر ۴ و ۵ و همچنین پلتفرم‌های تحت وب را در اختیار کاربران خود قرار داده است. در Errante، چهار حساب معاملاتی مختلف با عناوین ای سی ان، پرمیوم، وی آپی و تیلور مود ارائه شده است. کمترین مبلغ شارز برای هر یک از حساب‌ها به ترتیب معادل ۵۰، هزار، پنج هزار و ۱۵ هزار دلار است.

یکی از اصلی‌ترین مزایای این کارگزاری، میزان بسیار کم اسپردها در انواع حساب این بروکر است. در حساب استاندارد، میزان اسپرد به صورت میانگین معادل ۱ پیپ در نظر گرفته شده، در حساب پرمیوم این اسپرد به ۰٫۷ پیپ کاهش یافته و در حساب وی آی پی میزان اسپرد باز هم به ۰٫۲ پیپ کاهش می‌یابد. در حساب Tailor Mode که یک حساب کاملا حرفه‌ای برای تریدرهای کارکشته است، میزان اسپرد به حداقل ۰ پیپ کاهش یافته است. دقت داشته باشید که تمامی حساب‌ها قابلیت تبدیل به حساب اسلامی برای هفت روز را دارند و در روز هشتم، نرخ بهره شبانه یا همان SWAP به معاملات باز اعمال خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با انواع حساب و مشاوره تخصصی در انتخاب نوع حساب، به مقاله بررسی ارانته در وبسایت تجارت اف ایکس مراجعه نمایید.

یکی دیگر از مزایای این کارگزاری، ارائه‌ی قابلیتی با عنوان کپی تریدینگ است. اکثر افرادی که به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اند، به دلیل نداشتن دانش و تجربه‌ی کافی، ترجیح می‌دهند که از تجربیات افرادی استفاده کنند که سال‌هاست در این بازار فعالیت کرده و توانسته‌اند درآمد خوبی را برای خود ایجاد نمایند. بنابراین، یک بروکر با کیفیت همانند ارانته یا الپاری این نیاز را درک کرده و امکان کپی کردن معاملات افراد حرفه‌ای را ارائه می‌دهند. این قابلیت با عنوان کپی تریدینگ در بروکر آلپاری و با عنوان پم تریدینگ در الپاری ارائه شده است.

بروکر ارانته

معایب بروکر Errante

هرچقدر هم که در سطح جهانی معتبر و پیشگام باشی، باز هم ویژگی‌هایی وجود دارد که با اصلاح آن بتوان نیاز مخاطبان را بهتر برطرف کرد. یکی از اولین محدودیت‌ها (دقت داشته باشید که نمی‌توان به عنوان عیب از آن یاد کرد)، پایین بودن میزان حداکثر اهرم قابل استفاده در این کارگزاری است. بیشینه‌ی اهرم قابل استفاده در تمامی حساب‌های معاملاتی Errante، معادل ۵۰۰ برابر است. این در حالی است که بعضی از بروکرها، حداکثر لوریج قابل استفاده را تا ۳،۰۰۰ برابر در نظر گرفته‌اند. البته باید دقت داشت که این کارگزاری، تحت رگوله CySec بوده و از آنجاییکه بالا رفتن اهرم، باعث بالا رفتن ریسک معاملات می‌شود، ممکن است رگولاتوری مانع از افزایش اهرم شده تا تریدرها ناخواسته باعث ضرر شدن به خود نشوند.

این کارگزاری، پیش از شروع رسمی کار خود در ایران، ابتدا یک تیم پشتیبانی فارسی زبان را راه اندازی کرد و به همین جهت نیز تریدرها به سادگی می‌توانند مشکلات خود را با تیم فارسی زبان، در میان بگذارند. یکی از دلایل اصلی که این کارگزاری در ایران محبوب شد، همین کیفیت تیم پارسی زبان ارانته بوده است. علاوه بر آن، ارانته در وبسایت خود، زبان فارسی را ارائه کرده و به همین جهت نیز کار ثبت نام را راحت‌تر کرد. اما متاسفانه تیم پشتیبانی تنها در ساعات اداری فارکس فعالیت کرده و در  ساعات دیگر، در دسترس نیستند. به همین جهت نیز می‌توان این محدودیت در پاسخگویی را به عنوان یکی از محدودیت‌های Errante شمرد.

ورود به ارانته

برای ورود به ارانته ابتدا باید آدرس صحیح این وبسایت را در اختیار داشته باشید. با توجه به زیاد شدن وبسایت‌های جعلی و سودجود و با توجه به فیلتر بودن سایت اصلی این کارگزاری در ایران، همواره امکان این وجود دارد که در دام کلاهبرداران بیفتید. توصیه می‌کنیم که برای ورود به ارانته ابتدا برروی این لینک کلیک کرده تا در صفحه‌ی باز شده، لینک وبسایت اصلی را پیدا کنید. وبسایت تجارت اف ایکس، لینک صحیح تمامی کارگزاری‌ها را به همراه بررسی عملکرد هر یک، در اختیار شما قرار داده است.

ثبت نام در Errante

پس از ورود به سایت اصلی ارانته، تمامی مراحل ثبت نام در چهار گام و بسیار سریع انجام خواهد شد. در گام اول، باید یک کابین معاملاتی در ارانته باز کنید، سپس مدارک مورد نیاز برای احراز هویت را ارائه دهید، سپس حساب معاملاتی خود را انتخاب کرده و افتتاح کنید و نهایتا با کمک صرافی فارکس معتبر (وی شارژ) حساب خود را شارژ کرده و از مزایای این کارگزاری لذت ببرید. برای احراز هویت می‌توانید از تصویر کارت ملی، شناسنامه یا پاسپورت استفاده نمایید. دقت داشته باشید که مدرکی که ارائه می‌دهید، باید حداقل شش ماه تا انقاضای آن باقی مانده باشد. همچنین، برای احراز محل سکونت نیز باید تصویر قبوض خدماتی، صورت حساب بانکی، بیمه نامه خود را … را ارائه دهید تا کشور، شهر، آدرس و کد پستی شما تایید شود.

1 دیدگاه در “جوان اما حرفه ای – نکاتی در خصوص بروکر ارانته Errante

  1. فرید گفت:

    بروکر ارانته را می‌توان یک بروکر جوان اما بسیار قابل اعتماد دانست که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده و خدمات مناسبی را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. این بروکر همه دارایی‌های قابل معامله در فارکس را به کاربران ارائه می‌کند و میزان اسپرد و کمیسیون آن به شدت رقابتی و در سطح قابل قبولی است.بروکر ارانته به معامله‌گرانی که برای بار اول حساب خود را افتتاح و وجه واریز می‌کنند، بونوس و پاداش ارائه می‌دهد

نظرات