مشخصات فنی و عکسهای خودرو سایپا رهام

2

مشخصات فنی و عکسهای خودرو سایپا رهام

خودرو سایپا رهام : رهام نامي فارسي است كه در فرهنگ لغت دهخدا به معناي پرنده آزاد و رها مي باشد و استايل مدل سدان به عنوان اولين خودروي توليد شده از اين پلتفرم با الهام از شاهين ايراني طراحي شده است . رهام با استفاده از موتور ۱۶۵۰ سي سي ۱۶ سوپاپه با تكنولوژي VVT، گيربكس اتوماتيك ۶ سرعته ، دارا بودن ۶ كيسه هوا و و طراحي بدنه با استفاده از فولادهاي با استحكام بالا ، به زودي به بازار عرضه خواهد شد تا رقابت را در بازار خودروهاي هم كلاس خود دو چندان نمايد .

خودرو سایپا رهام

مشخصات فنی سایپا رهام

در گام اول اگر به موتور رهام نگاهی بیندازیم، متوجه حجم ۱۶۵۰ سی‌سی و ۱۶ سوپاپه آن خواهیم شد که با استفاده از فناوری VVT قادر است تا به حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار دست یافته و گشتاور آن نیز در بالاترین توان به ۱۵۴ نیوتن متر خواهد رسید.

طبق اعلام سایپا، رهام قادر است تا در مدل با گیربکس دستی به حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و در نمونه با گیربکس اتوماتیک به عدد ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

بنا بر گفته سایپا این خودرو با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک و همچنین نمونه دستی تولید شده و در ۶ کلاس گوناگون با نام‌های Base1، استاندارد، Base2، مید، لوکس و سوپرلوکس وارد بازار می‌شود.

ظرفیت باک رهام هم ۴۷ لیتر بوده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس کرده است.

خودرو سایپا رهام

خودرو سایپا رهام

 

امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی سایپا رهام

این خودرو دارای امکانات و تجهیزات ایمنی فراوانی هم است که از آن‌ها می‌توان به وجود سان روف، صندلی چرمی، مالتی مدیای ۷ و ۱۰ اینچ (بسته به تیپ خودرو)، ترمز ABS و ESC، سیستم پایش فشار باد لاستیک، کروز کنترل، فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت، کلیدهای مالتی مدیا بر روی فرمان، تهویه مطبوع، صندلی با قابلیت تنظیم ارتفاع و کورس، ۶ ایربگ (تعداد بسته به تیپ خودرو متفاوت است)، آینه‌های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک، سنسور پارک عقب، ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ، استارت دکمه‌ای و… اشاره کرد.

خودرو سایپا رهام

 

مدل‌های عرضه شدن سایپا رهام

از آنجایی که این یک پلتفرم جدید برای محصولات سایپا خواهد بود، بنابراین قابلیت توسعه این خودرو بر اساس سدان، هاچ‌بک، کراس، CUV و… نیز وجود دارد و بنابراین می‌توان انتظار داشت که رهام با شکل و شمایلی گوناگون در طی سال‌های آتی وارد بازار کشورمان شود.

 

قیمت سایپا رهام

درباره قیمت این خودرو با توجه به آنکه هنوز چند سالی تا ورود رسمی آن به بازار فاصله داریم، نمی‌توان رقم دقیقی را عنوان کرد اما با توجه به بازار امروز و همچنین توجه به این امر که سایپا رهام در ۶ تیپ مختلف وارد بازار خواهد شد، می‌توان رقمی بین ۴۰ تا ۶۰ ملیون تومان را برای این محصول تازه سایپا متصور بود.

 

عکسهای خودرو سایپا رهام

خودرو سایپا رهام

 

خودرو سایپا رهام

 

خودرو سایپا رهام

 

خودرو سایپا رهام

 

خودرو سایپا رهام

 

خودرو سایپا رهام

 

خودرو سایپا رهام

2 دیدگاه در “مشخصات فنی و عکسهای خودرو سایپا رهام

  1. امیر گفت:

    انشاالله مثل ساینا ماشین خوبی باشد. وهمیشه شاهد ماشین با کیفیت بالا و ایمن از سایپا باشیم . فقط وفقط در قیمت منصف باشند

    1. اسی گفت:

      کیفیت؟؟؟؟؟ خودرو داخلی؟؟؟؟؟؟خخخخخخ

نظرات