بیوگرافی فرامرز سماوات مربی کشتی و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت و افتخارات

3

بیوگرافی و سوابق فرامرز سماوات مربی کشتی از قهرمانی تا درگذشت و همسر و فرزندانش + عکس ها و زندگی شخصی و ورزشی فرامرز سماوات نخستین مربی همدانی تیم ملی کشتی ایران و ماجرا و علت فوت و علت درگذشت فرامرز سماوات در ۲۹ دی ۱۴۰۰ همراه با مراسم تشییع و بدرقه و خاکسپاری این مربی همدانی کشتی را از مجله حرف تازه با تصاویر و عکس های کمتر دیده شده او دریافت کنید

بیوگرافی فرامرز سماوات مربی کشتی و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت و افتخارات
بیوگرافی فرامرز سماوات

فرامرز سماوات, متولد ۲۰ مرداد ۱۳۳۸ در همدان بود. او کشتی گیر و ورزشکار سابق تیم ملی کشتی ایران و مربی کشتی بود که در ۲۹ دی ۱۴۰۰ به دلیل عارضه مغزی درگذشت و مراسم تشییع و خاکسپاری وی ۳۰ دی ۱۴۰۰ در قطعه نام آوران برزگار خواهد شد.

همسر و فرزندان فرامرز سماوات

مرحوم سماوات سالها پیش ازدواج و دارای دو فرزند است. او دو فرزند به نامهای علی و شیوا دارد.

علی که دانشجو است و شیوا نیز کارشناس تربیت بدنی می باشد.

زندگی شخصی فرامرز سماوات

علت فوت و علت درگذشت فرامرز سماوات

مرحوم سماوات از مربیان با اخلاق و دلسوز که عنوان نخستین مربی تیم ملی کشتی جوانان استان همدان را در کارنامه خود داشت، در تاریخ ۲۹ دی ۱۴۰۰ بر اثر سکته مغزی گذشت.

فوت ناگهانی ‌مرحوم فرمرز سماوات مربی سابق تیم ملی کشتی جوانان کشور شوک بزرگی را به ورزش استان همدان وارد کرد.

وی گفت: ‌فرامرز سماوات نخستین مربی تیم ملی کشتی جوانان در دهه هفتاد استان و رئیس هیئت کشتی نهاوند ‌بر اثر سکته مغزی در بیمارستان علیمرادیان فوت کرد.

علت فوت و علت درگذشت فرامرز سماوات
سوابق ورزشی از کشتی تا مربیگری

مرحوم سماوات از کشتی گیران قدر و تکنیکی استان همدان بود که بعدها وارد عرصه مربیگری شد.

او مربی کار بلد کشتی استان همدان و چند نسل از کشتی استان مدیون سالها زحمت رنج و مشقت این مربی کار بلد هستند.

مرحوم فرامرز سماوات بیش از ۳ دهه مربی کشتی نهاوند تیم ملی جوانان و استان همدان در مسابقات مختلف بود.

مرحوم سماوات سالها تلاش کرد تا به عنوان اولین همدانی به کادر فنی تیم ملی جوانان برسد و مربی امثال رسول خادم و غلامرضا محمدی باشد و در دهه هفتاد به این مهم رسید.

او ۱۲ بار قهرمان استان شد و ۹ بار در جام تختی مربی‌گری کرد و کشتی استان همدان به خصوص نهاوند درراواخر دهه ۶۰ و دهه ۷۰ با مربیگری ایشان در اوج قرار گرفت و بیش از ۲۰ مدال مهم بین المللی از جام‌های مختلف را کسب کرد.

مرحوم سماوات سال‌ها رییس هیات کشتی شهرستان نهاوند بود. ایشان سابقه مربیگری کشتی در ترکیه و کرمانشاه و لرستان و …. را در کارنامه خود دارد.

مجتبی خدارحمی در سال ۱۳۶۵ با مربیگری مرحوم سماوات برای نخستین بار توانست همدان را صاحب مدال کشتی آسیایی کند.

عکس های فرامرز سماوات مربی کشتی همدانی

همچنین ببینید: بیوگرافی و سوابق محسن قاسمی کشتی گیر از کما تا درگذشت + عکس و ماجرای کمپ اعتیاد

بازنشستگی

مرحوم سماوات از چهارم دی ماه امسال به طور رسمی از فعالیت در دستگاه ورزش این شهرستان بازنشسته شد.

اوج کشتی نهاوند با مربیگری فرامرز سماوات

فرامرز سماوات خشت کشتی نهاوند را در سال ۶۵ و در ۲۷ سالگی با کمک چند مربی دیگر نهاد و در دوران مربیگری او کشتی نهاوند به اوج موفقیت رسید

کت شلواری ها کشتی را ذبح کردند

سماوات درباره کشتی همدان گفته: ماجرا از وقتی شروع شد که پس از دو دهه صعود تاریخی کشتی همدان، پای کت و شلواریها به سالنهای کشتی باز شد؛ گویی آنها قسم خورده بودند قهرمانی های استان در دهه های ۷۰ و ۸۰ را به پای منافع شخصی خود ذبح کنند.

قهرمانی های تیمی کم کم به درخشش تک ستاره ها در اواخر دهه ۸۰ محدود شد و سپس مرگ تدریجی کشتی نهاوند، ملایر و همدان در دهه ۹۰ با حضور غریبه ها استارت خورد. حالا دیگر همان تک ستاره ها هم نیستند اما کت و شلواری ها هنوز هستند.

کشتی استان همدان از سال ۶۵ دوران جدیدی را آغاز کرد. تیم جوانان ما برای اولین بار بین سه تیم برتر کشور قرار گرفت و این حرکت از نهاوند با مربیگری آقایان سیف، ظفری و بنده در مسابقات مشهد آغاز شد.

در سال ۶۸ سوم و ۶۹ دوم شدیم. سال ۷۰ در بزرگسالان دوم شدیم که با پنج فینالیست شاهکار کردیم. کم کم نهاوند برای همدان و ملایر الگو شد و زحمات دهه ۷۰ در دهه ۸۰ به بار نشست.

بیوگرافی فرامرز سماوات مربی کشتی و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت و افتخارات

مسابقات جهانی ۲۰۰۹ دانمارک

مسابقات جهانی ۲۰۰۹ دانمارک اوج کار همدان بود که استان مازندران دو ملی‌پوش داشت و همدان سه ملی‌پوش(صادق گودرزی، جمال میرزایی، سعید ابراهیمی).

در سال ۹۳ که بعد از ۷ سال دوری از کشتی، ریاست هیات کشتی نهاوند را بر عهده داشتم نونهالان استان بعد از ۱۰ سال در کشور مقام چهارم را کسب کرد ولی اصلا تشویق نشد.

سال ۹۲ و ۹۳ مدالهای نهاوند در تمام مقاطع سنی به ۱۲ عدد رسید اما در ۹۴ و ۹۵ مجددا به یک مدال برگشت.

افتخار به شاگردانش

یکی از کارهایی که به آن افتخار می‌کنم این است که شاگردانم مجتبی خدارحمی، مهرداد سعدی نژاد، سعید کولیوند، رامین درویشی، علی صفاری، وحید محمودی، حمید و علی مومیوند در تیم ملی بودند و حالا از شخصیتهای دانشگاهی و علمی شهر نهاوند هستند.

تنها ثروتی که برای من باقی مانده همین است؛ زیرا به عنوان کارمند اداره ورزش نهاوند حقوقم ماهیانه یک میلیون تومان است و از مال دنیا یک آپارتمان دارم که آن هم به دلیل اینکه مالک اولیه از بانک وام گرفته و پرداخت نکرده تا مدتی دیگر مصادره می شود

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری فرامرز سماوات

مراسم تشییع پیکر فرامرز سماوات اسطوره کشتی کشور پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه ساعت ۱۴ از مقابل خانه کشتی شهید عباد الله خدارحمی جنب اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند تشییع و در آرامگاه ابدی خود واقع در قطعه هنرمندان و نام‌آوران باغ بهشت نهاوند به خاک سپرده خواهد شد.
در این مراسم جمعی از مسئولین استان و شهرستان، ورزشکاران، قهرمانان و نام‌آوران ورزش کشور نیز حضور خواهند یافت.

3 دیدگاه در “بیوگرافی فرامرز سماوات مربی کشتی و همسر و فرزندانش + عکس علت درگذشت و افتخارات

  1. مسعود جهانیان گفت:

    روحش شاد بزرگ مرد شهرستان پهلوان خیز نهاوند

  2. رضا گفت:

    روحش شاد ویادش گرامی

  3. رضا گفت:

    حیف شد واقعا مرد خوبی بود ،

نظرات