بیوگرافی و سوابق محسن قاسمی کشتی گیر از کما تا درگذشت + عکس و ماجرای کمپ اعتیاد

0

بیوگرافی محسن قاسمی قهرمان کشتی از کما تا درگذشت + عکس درگذشت و افتخارات و مسابقات محسن قاسمی قهرمان کشتی تا درگذشت و فوت در ۲۲ دی ۱۴۰۰ و حواشی ضرب و شتم و کما و بیوگرافی و زندگی شخصی محسن قاسمی کشتی گیر و همسرش و خانواده اش را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی و سوابق محسن قاسمی قهرمان کشتی از کما تا درگذشت + عکس و ماجرای اعتیاد

بیوگرافی محسن قاسمی

محسن قاسمی, کشتی گیر فرنگی کار ایرانی متولد بهمن ماه ۱۳۶۹ در بروجرد لرستان بود که برای تیم ملی کشتی فرنگی ایران در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی می گرفت, او در ۲۳ دی ۱۴۰۰ پس از دو سال کما به رحمت خدا رفت و درگذشت.

ماجرای فوت و درگذشت محسن قاسمی کشتی گیر

محسن قاسمی کشتی گیر ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی ایران و قهرمان سابق کشتی آسیا پس از دو سال کما بر اثر ضرب و شتم در مرکز ترک اعتیاد در نهایت در ۲۳ دی در سن ۳۱ سالگی ۱۴۰۰ درگذشت

قاسمی دو سال پیش در یک مرکز کمپ ترک اعتیاد در بروجرد مورد ضرب و شتم شدید پرسنل کمپ قرار گرفته بود و به دلیل آسیب دیدگی از ۲۶ ناحیه، به کما رفته بود، سرانجام در سن ۳۱ سالگی درگذشت.

زندگی شخصی محسن قاسمی کشتی گیر

سوابق ورزشی از شروع کشتی تا قهرمانی

قاسمی کشتی را از زادگاهش بروجرد آغاز کرد و بطور حرفه ای پای به عرصه مسابقات داخلی و بین المللی گذاشت.

وی در سال ۱۳۷۹ زیر نظر محسن مرادی کشتی را آغاز کرد. در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ قهرمان استان لرستان و در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ قهرمان کشور در رده‌های پایه شد.

او علاوه بر کسب مدال طلای آسیا در سال ۲۰۱۱، مدال طلای آسیا در رده جوانان در سال ۲۰۱۰ و نقره و برنز نوجوانان آسیا را در کارنامه خود داشت.

او همچنین در سال ۲۰۱۲ به همراه تیم ملی کشتی فرنگی، قهرمان جام آسیا شد.

ماجرای اعتیاد و کما رفتن و ضرب و شتم محسن قاسمی قهرمان کشتی

قهرمانی آسیا تاشکند ۲۰۱۱ در وزن ۷۴

مرحوم قاسمی در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ در تاشکند نشان طلای وزن ۷۴ کیلوگرم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۲ نیز توانست با تیم ملی ایران قهرمان مسابقات جام جهانی فرنگی در روسیه شود و مدال طلای این رقابت‌ها را به گردن بیاویزد.

این ورزشکار بروجردی با توجه به علاقه وافری که به رشته کشتی داشت از همان سنین کودکی برای قهرمان شدن تلاش‌های بسیاری از خود نشان داد و همین موضوع باعث شد زمانی که تنها ۱۰ ساله بود بتواند مقام‌های استانی به دست بیاورد.

تیم ملی کشتی فرنگی

محسن قاسمی سابقه کشتی در رده های مختلف تیم ملی کشتی فرنگی را در کارنامه خود دارد.

استعداد بالای این ورزشکار باعث شد سرمربیان تیم ملی نوجوانان برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۶ او را به تیم ملی دعوت کنند و برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در مسابقات آسیایی نوجوانان به میدان رفت و سوم شد.

پس از سال ۲۰۰۶ روند موفقیت‌های محسن قاسمی ادامه یافت به طوری که او در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ به ترتیب قهرمان نوجوانان و جوانان آسیا شد.

سال ۸۴ محسن قاسمی با کسب قهرمانی در مسابقات نوجوانان کشور خود را به عنوان یک استعداد در سطح ملی مطرح کرد و این قهرمانی‌ها را در مسابقات کشوری در رده‌های سنی مختلف تا سال ۹۰ ادامه داد.

عکس های محسن قاسمی قهرمان کشتی

اما در سال ۲۰۰۸ موفق شد قهرمان نوجوانان آسیا شود و در سال ۲۰۱۰ نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم در هوانگشان چین قهرمان جوانان آسیا شد.

او پس از چند سال حضور در رده‌های پایهٔ تیم ملی ایران به تیم بزرگسالان دعوت شد.

وی در سال ۲۰۱۱ در حالی که هنوز در ردهٔ جوانان کشتی می‌گرفت در ترکیب تیم بزرگسالان به میدان رفت و طلای آسیا را بر گردن آویخت.

محسن قاسمی در حالی که ۲۰ سال بیشتر نداشت موفق به کسب مدال طلای بزرگسالان آسیا در سال ۲۰۱۱ در وزن ۷۴ کیلوگرم شد.

همچنین ببینید: بیوگرافی میثم دلخانی کشتی گیر فرنگی و همسرش + عکس های خانوادگی و مسابقات

آخرین کشتی محسن قاسمی

این ملی پوش کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۲ با ایران قهرمان جام جهانی شد و این آخرین باری بود که او با دوبندهٔ تیم ملی روی تشک مبارزه کرد.

حادثه تصادف

قاسمی در اواخر سال ۱۳۹۱ دچار سانحه تصادف با موتورسیکلت شد و و از ناحیه پا دچار آسیب شد و بعد از آن دیگر در رقابت‌های کشتی نتوانست آنطور که باید و شاید ظاهر شود و کم‌کم از سطح اول کشتی فاصله گرفت.

مسابقات و سوابق محسن قاسمی

کناره گیری از کشتی

قاسمی با حمایت محمد بنا به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد.
او پس از مدتی کناره گیری از کشتی، اواخر سال ۱۳۹۴ محمد بنا که خودش کاشف این کشتی‌گیر بود و با مربی‌گری او قاسمی قهرمان آسیا شده بود، دوباره این کشتی‌گیر را به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

اما این کشتی‌گیر به دلیل درگیر شدن با مسائل مختلف از جمله درگیری با مواد مخدر و اعتیاد به آن، دیگر نتوانست آمادگی پیشین خود را به‌دست بیاورد و خیلی زود از دنیای ورزش کناره‌گیری کرد.

ماجرای اعتیاد و ضرب و شتم

محسن قاسمی در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ در حالی که برای ترک اعتیاد در یکی از کمپ‌های بروجرد بستری بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و ضمن آسیب‌دیدگی از ۲۶ ناحیه، به کما رفت و پس از حضور چند روزه در بیمارستان آیت‌الله بروجردی به بیمارستان لاله تهران اعزام شد.

در ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، برادر محسن با اشاره به اینکه به خانوادهٔ آن‌ها گفته شده محسن قاسمی فقط زندگی نباتی دارد، اظهار داشت: «متخصص داخلی بالای سر محسن آمد و گفت جمجمهٔ او خرد شده و امکان خوب شدنش خیلی کم است. گفتند که او در وضعیت زندگی نباتی است. بعد از این حرف با آقای لطفی، پزشک بیمارستان لاله تماس گرفتیم که او گفت: محسن نسبت به محیط و افراد واکنش نشان می‌دهد و این وضعیت زندگی نباتی نیست اما نیاز است که حتماً پزشک متخصص مغز اعصاب او را تحت نظر داشته باشد و از سر او حتماً MRI گرفته شود اما متأسفانه پس از انتقال به بیمارستان جدید، در این یک ماه هیچ عکسی از او گرفته نشده که براساس آن تشخیص داده شود در چه وضعیتی قرار گرفته‌است».

در ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، پدر محسن گفت مغز محسن قاسمی کوچک شده‌است و درمان پسرش تقریباً غیرممکن شده‌است! وی در این گفت‌وگو اظهار کرد: «محسن پس از حدود دو ماه از کما خارج شد و به علت هزینه‌های زیاد درمان او را از بیمارستان خصوصی لاله به بیمارستان دولتی طالقانی انتقال دادیم»

نظرات