لیلة الرغائب ۱۴۰۲ | تاریخ دقیق لیله الرغائب (شب آرزوها) ۱۴۰۲چندم دی است

0

شب ارزوها ۱۴۰۲ کی هست | لیله الرغائب سال ۱۴۰۲ چه روزی است

تاریخ دقیق لیله الرغائب ۱۴۰۲ چه روزی و چندم ماه رجب است؟ و تاریخ شب آرزوها ۱۴۰۲ در تقویم شمسی در ایران کی هست و تاریخ دقیق (لیله الرغائب) شب آرزوها در سال ۱۴۰۲ کی هست در ادامه مطلب بخوانید

تاریخ لیله الرغائب 1400 چه روزی و چندم ماه رجب است؟ +تاریخ شب آرزوها ۱۴۰۰

لیلة الرغائب ۱۴۰۲ | تاریخ دقیق لیله الرغائب (شب آرزوها) ۱۴۰۲چندم دی است

تاریخ لیلة الرغائب ۱۴۰۲ و شب آرزوها در سال ۱۴۰۲ در تقویم شمسی برابر است با پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ که برابر با روز پنح شنبه اول ماه رجب سال ۱۴۴۴ در تقویم قمری است.

روز و تاریخ لیله الرغائب ۱۴۰۲ را برای شما در این صفحه قرار دادیم

لَیلَةُ الرَّغائِب یا شب آرزوها نخستین شب جمعهٔ ماه رجب است که در آن امید به بخشش‌های فراوان از سوی خداوند است. بر اساس روایتی از پیامبر(ص) در این شب فرشتگان به کعبه می‌آیند و از خدا درخواست می‌کنند روزه‌دار در ماه رجب را ببخشد.

در این روایت، هم‌چنین خواندن دوازده رکعت نماز با کیفیتی خاص پس از عشاء تا قبل از نیمه شب توصیه شده است.

در لیله الرغائب یا شب آرزوها از آسمان هزاران فرشته بر زمین می آیند و آرزوهای تک تک بنده های خدا را به آسمان نزد پروردگارشان می برند . این شب اعمال مستحبی خاص خود را نیز دارد

در روایت لیلة الرغائب آمده است نخستین پنج‌شنبه ماه رجب روزه گرفته شود و در شب جمعه، بعد از نماز عشاء تا قبل از نیمه شب، دوازده رکعت نماز اقامه شود

همچنین بخوانید: اعمال و نماز شب لیله الرغائب و شب آرزوها

روش خواندن نماز لیلة الرغائب

هر دو رکعت به یک سلام ختم می‌شود و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، و دوازده مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود و پس از نماز هفتاد بار ذکر «اَللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحمّدٍ النَّبّیِّ الاُمِّیِّ وَ عَلَی آلِهِ» گفته می‌شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سُبّوحٌ قُدّوسٌ رَبُّ المَلائِکَةِ وَ الّروحِ»، و پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمْ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الْاَعْظَمُ» گفته می‌شود.

همچنین نمازگزار باید دوباره به سجده برود و هفتاد مرتبه ذکر «سُبّوحٌ قُدّوس رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرّوحِ» بگوید و سپس می‌تواند حاجت خود را از خدا بخواهد.

نظرات