بیوگرافی و سوابق سرهنگ هلاکو احمدیان فرمانده تیپ ۶۵ نوهد + عکس ها و زندگینامه

2

بیوگرافی سرهنگ هلاکو احمدیان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد همراه با سوابق نظامی و فعالیت ها و درجه ارتش و عکس های سرهنگ هلاکو احمدیان در ادامه در این بخش از مجله حرف تازه می خوانید.

بیوگرافی و سوابق سرهنگ هلاکو احمدیان فرمانده تیپ ۶۵ نوهد + عکس ها و زندگینامه

بیوگرافی هلاکو احمدیان

هلاکو احمدیان, متولد ایران و یک نظامی در ارتش جمهوری اسلامی ایران است. او چترباز ، مربی چتربازی، تکاور، غواص، خلبان پاراگلایدر، استاد سقوط آزاد، رزمنده نبرد در کوهستان، دارنده مدرک دافوس، سرهنگ عملیات پیاده و فرمانده تیم رهایی گروگان و فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد (نیرو‌های ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش می باشد.

هلاکو احمدیان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش کیست

سرهنگ هلاکو احمدیان در ۱۴ آذر ۱۳۹۸ با حکم امیر حیدری فرمانده کل ارتش، به عنوان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش و نیرو‌های ویژه واکنش سریع نیروی زمینی ارتش منصوب شد

سرهنگ «هلاکو احمدیان» به‌عنوان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد (نیرو‌های ویژه هوابرد) نیروی زمینی ارتش منصوب شد.

زندگینامه سرهنگ هلاکو احمدیان فرمانده جدید تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش

سوابق

سرهنگ احمدیان دوره‌های مختلف چتربازی، مربیگری چتربازی، تکاور، رهایی و گروگان، دور‌های غواصی، پاراگلایدر، سقوط آزاد، نبرد در کوهستان، دافوس، را گذرانده است.

وی پیش از این فرمانده یگان رهایی گروگان تیپ نوهد و همچنین مدتی را به عنوان جانشین فرمانده مرکز پیاده شیراز مشغول به خدمت بوده و سابقه جانشینی فرماندهی مرکز علوم، فنون و مکانیزه نزاجا را در کارنامه خود دارد. ماجرای بازنشستگی هلاکو احمدیان

سرهنگ احمدیان در سال ۷۷ در لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار هم خدمت میکرد. او سرهنگ چتر باز تيپ ۶۵ نيروهای مخصوص ارتش و کلاه سبزها است

سرهنگ هلاکو احمديان از سال ۷۵ پرش های چتربازی و سقوط آزاد را آغاز كرده است

او در این باره گفته: به افتخار میهن و سرافرازی وطنم ایران این حدود پانصدمین عملیات چتربازی و سقوط آزاد است كه در میدان آذربايجان تبريز و به مناسبت روز ارتش انجام دادم.

عکس های هلاکو احمدیان
سپاه و ارتش هيچگاه از يكديگر جدا نيستند

احمدیان درباره تحركات دشمنان درباره نیروهای مسلح كشورمان گفت: دشمن تلاش می‌كند تا میان نیروهای مسلح اختلاف بیندازد و ارتش و سپاه را از یكدیگر جدا كند، در حالی كه سپاه و ارتش هیچ‌گاه از هم جدا نیستند و همه ما سرباز هستیم.
جانشین فرمانده مركز علوم و فنون مكانیزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: همه ما لباس رزم پوشیده‌ایم و از دین، میهن، شرف و ناموس كشورمان دفاع می‌كنیم برخی در لباس نیروی انتظامی، برخی در لباس سپاه و بسیج، برخی در لباس ارتش و یا تعدادی دیگر در لباس خبرنگار این كار را انجام می‌دهند و همه ما سربازیم و از كیان و استقلال و اقتدار كشورمان محافظت می‌كنیم

همچنین ببینید: بیوگرافی امیر سید محمدرضا حسینی آجودان مخصوص رئیس جمهور + عکس و سوابق شغلی

خاطرات هلاکو احمدیان در کتاب کلاه سبزها

«کلاه‌ سبز‌ها» شامل ۱۴ خاطره از نیرو‌های ویژه هوابُرد از سوی انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران‌ منتشر شده است.

کتاب «کلاه سبز‌ها» خاطرات نیرو‌های ویژه هوابُرد به قلم سمیه ذاکری خطیر و صبا ذاکری خطیر تدوین شده است. «تاریخچه تشکیل تیپ نیرو‌های ویژه هوابرد» در نخستین فصل کتاب تشریح شده است.

این کتاب، گزیده‌ای از خاطرات سرتیپ دوم ستاد بیژن پارسا، سرهنگ ستاد اصغر ناطق نوری، سرتیپ دکتر محمد‌رضا قرابی آشتیانی، سرتیپ دوم ستاد مصطفی اصلانی، سرتیپ دوم ستاد مجتبی اصلانی، سرهنگ علیر‌ضا مرادی و سرهنگ ستاد سید محمود اکبر‌نیا هفت فصل نخست این کتاب را تشکیل می‌دهد.

هفت فصل دوم این کتاب به خاطرات سرهنگ قیصر همرنگ، سروان قدرت‌الله فرجی، سروان علی محمد‌زاده، سروان حسین دینی، سروان ولی‌ خواجه‌وندی، سرهنگ سیروس امان‌الهی و سرهنگ هلاکو احمدیان اختصاص دارد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک + بیوگرافی مایکل دی آندریا

درباره تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد)

تیپ نوهد معروف به کلاه سبزهای ارتش ایران یکی از هفت یگان تکاور نیروی زمینی ایران و از زبده ترین نیروهای ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۷۱ به تیپ ۶۵ تغییر نام داد.

مأموریت اصلی این تیپ جنگ ناهمتراز تعریف شده است. محل استقرار این تیپ در افسریه شرق تهران، مسلط بر مسیر شرقی جاده سمنان و مسیر شمالشرقی جاده شمال است. پرسنل این تیپ افرادی گزیده از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق هستند.

این افراد با طی کردن آموزش های ویژه و تخصصی در طول خدمت، قادر به انجام عملیات های ویژه در داخل خاک ایران و خارج از آن هستند. در واقع این تیپ در سال ۱۳۴۹ تحت نام تیپ ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد توسط سرلشکر خلبان منوچهر خسروداد تأسیس گردید و بعدها این یگان از تیپ به لشکر ارتقا یافت. در حال حاضر تیپ «نوهد» به عنوان یکی از زبده ترین نیروهای نظامی در جهان است و در مسابقات دوره کوهستان سال ۲۰۱۴ روسیه مقام سوم را کسب کردند.
دوره تخصصی الکترونیک و مخابرات
دوره چتربازی
ورزش های رزمی
دوره آموزش تک تیرانداز
رنجری و تکاوری
دوره سقوط آزاد
دوره رهایی گروگان
تروریست و ضد تروریست
دوره جنگ شهری
دوره کوهستان
جنگ های نامنظم
دوره پاراگلایدر
دوره پاراموتور
دافوس
دوره چریکی
دوره غواصی و نجات غریق
بهداری و عملیات روانی
خنثی سازی بمب
اغتشاشات و ضد اغتشاشات شهری

2 دیدگاه در “بیوگرافی و سوابق سرهنگ هلاکو احمدیان فرمانده تیپ ۶۵ نوهد + عکس ها و زندگینامه

  1. Parinaz گفت:

    خدا حفظت کنه با غیرت 🌷

  2. مهران گفت:

    ارتش تکنفره.خدا حفظت کنه

نظرات