بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک + بیوگرافی مایکل دی آندریا

0

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک + مایکل دی آندریا آیت الله مایک در سیا کیست

بیوگرافی آیت الله مایک کیست بیوگرافی مایکل دی آندریا معروف به شاهزاده تاریکی و آیت الله مایک مسئول مرکز رسیدگی به امور ایران متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا (سیا/ CIA) کیست؟ بیوگرافی و سوابق و عکس های مایکل دی اندریا معروف به شاهزاده تاریکی و آیت الله مایک و همسرش تز ورود به سازمان جاسوسی سیا تا بازنشستگی و علت لقب آیت الله را بخوانید

بیوگرافی و ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک + مایکل دی آندریا آیت الله مایک در سیا کیست

بیوگرافی آیت الله مایک مایکل دی آندریا

مایکل دَنْدریا, (Michael D’Andrea) در ویرجینیا آمریکا متولد شد. او یک افسر ارشد سازمان سیا که مسلمان و حدود ۶۰ ساله, ملقب به آیت الله مایک و شاهزاده تاریکی, از اعضای با سابقه سازمان جاسوسی آمریکا به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ مسئولیت هماهنگی و هدایت ماموریت‌های سیا علیه ایران را برعهده داشت.  او خرداد ماه ۱۳۹۶ به عنوان مدیر جدید اداره عملیات‌های مخفی سیا در ایران منصوب شد او در عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن و همچنین قتل‌های هدفمند پهپادی آمریکا نقش مهمی برعهده داشته‌ است.

ماجرای بازنشستگی آیت الله مایک

روزنامه نیویرک تایمز مدعی شد پس از تعطیلی دفتر امور ایران در سازمان سیا که در زمان ریاست پمپئو تاسیس شده بود، رئیس آن مایکل دی آندریا نیز بازنشسته شده است.

مایکل دی آندریا، او خرداد ماه ۱۳۹۶ به عنوان مدیر جدید اداره عملیات‌های مخفی (سیا/ CIA) در ایران منصوب شد او در عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن و همچنین قتل‌های هدفمند پهپادی آمریکا نقش مهمی برعهده داشته‌ است.

با این حال، او در طول ۴۰ سال فعالیت مخفی خود در سیا در مقابل لنز هیچ دوربینی قرار نگرفته و به همین دلیل رسانه‌های آمریکایی از او به عنوان “نامرئی‌ترین” افسر اطلاعاتی سیا یاد می‌کنند.

نیویورک‌ تایمز می‌گوید با بازنشسته شدن مایکل دی‌آندریا، انتظار می‌رود که زندگی شخصی و حرفه‌ای او اکنون پس از ده‌ها سال فعالیت پنهانی به مرور از حالت مخفیانه خارج شود.

عکس های آیت الله مایک

همسر آیت الله مایک مایکل دی آندریا کیست

دی اندریا با همسرش، فریده کارم‌جی دندریا، در جریان اولین مأموریت خارجی خود در شرق آفریقا آشنا شد و برای ازدواج با او به دین اسلام گروید. فریده، دختر خانواده‌ای ثروتمند در جزیره موریس و با اصالتی گجراتی است و ۱۰ سال از دندریا بزرگتر است. او در مجموعهٔ خانوادگی خود مشغول به کار است؛ شرکتی که در حوزه‌های مختلف مثل تلکام، رسانه، املاک، توریسم، امور مالی و انرژی فعالیت می‌کند. فریده یکی از مدیران ارشد «گروه کارم‌جی» است و شرکت‌های خانوادگی او می‌توانند به عنوان پوششی برای عملیات‌های سیا مورد استفاده قرار گیرند.

عکس همسر آیت الله مایک

فعالیت ها و سوابق

مایکل پیشتر سابقه‌ای طولانی در هدایت عملیات‌های مختلف برای مقابله با گروه القاعده و دیگر اهداف تروریستی را داشت. ازجمله مأموریت‌های او می‌توان ترور «شهید عماد مغنیه» از فرماندهان نظامی شناخته‌شده جنبش مقاومت حزب‌الله و همچنین ترور «اسامه بن‌لادن» سرکرده گروه تروریستی القاعده را نام برد.

آیت‌الله مایک در طول زمان حضورش در این دفتر کاملا به طور مخفیانه کار می‌کرد و حتی زمانی‌که نقش‌های مهمی در هدایت نیروها را برعهده داشت نیز در خفا به سر می‌برد.

سازمان جاسوسی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نیز به طور کلی از نقش او، هویتش و فعالیت‌هایش صحبتی نمی‌کند. البته این نهاد آمریکایی همواره او را به عنوان افسری یاد می‌کند که بیشترین نقش را در تضعیف القاعده داشته است.

عکس های آیت الله مایک

سازمان سیا تاکنون هیچ جزئیاتی از هویت، شخصیت و نقش مایکل دی‌آندریا در این سازمان منتشر نکرده است، آنچه که تاکنون درمورد او در رسانه‌ها منتشر شده، تنها از زبان افرادی است که به شرط افشا نشدن نامشان جزئیاتی را از زندگی شخصی و کاری او در اختیار قرار داده‌اند. حتی نام او نیز، اگر واقعی باشد، تا پیش از انتصابش به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور ایران، برای رسانه‌های آمریکایی ناشناخته بود.

آیت‌الله مایک پیشتر از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ مدیر مرکز مبارزه با تروریسم سیا بود و او را با نام کوچک «راجر» خطاب می‌کردند. رسانه‌های آمریکایی نیز او را به عنوان “نامرئی‌ترین” افسر اطلاعاتی سیا می‌شناسند و می‌گویند حدود ۶۰ سال سن دارد. همچنین گفته می‌شود او اعتیاد شدیدی به نیکوتین و استفاده از تردمیل دارد و جالب‌تر آنکه مسلمان است!

عکس های مایکل دی آندریا معروف به آیت الله مایک

خانواده و محل تولد مایکلدی اندریا

مایکل دی‌آندریا در ایالت «ویرجینیای شمالی» آمریکا به دنیا آمده است و چندین عضو خانواده او در ۲ نسل گذشته این خانواده از اعضای سیا بودند. وی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زادگاهش به استخدام سیا درآمد و در یکی از کمپ‌های آموزشی سیا در این ایالت مشغول یادگیری تاکتیک‌های اطلاعاتی شد.

ماجرای سجاده نماز و تسبیح

برخی منابع خبری به نقل از همکاران او می‌گویند در اتاق او مهر یا سجاده‌ای برای نماز خواندن وجود ندارد، اما بارها در دست او تسبیح دیده شده است! همچنین گفته می‌شود او در عین حال که از لحاظ اطلاعاتی خبرگی خاصی دارد، در محل کارش بسیار پرخاشگر است و در مجموعه سیا کمتر کسی ترجیح می‌دهد برای او کار کند.

 

نظرات