برومند نجفی کیست بیوگرافی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی تا کشته شدن + عکس

38

بیوگرافی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی از قتل تا کشته شدن + عکس

عکس و بیوگرافی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی از شغل محیط بانی تا قتل یوسف فلاحی و حکم قصاص و اعدام همراه با علت و نحوه قتل یوسف فلاحی توسط محیط‌بان برومند نجفی و چرا برومند نجفی کیست و چرا به اعدام محکوم شد و تیرباران به دست پدر مقتول و کشته شدن در ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ راکامل در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه میخوانید.

برومند نجفی کیست بیوگرافی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی از قتل تا حکم اعدام + عکس

بیوگرافی برومند نجفی محیط بان

برومند نجفی یکی از محیط بانان محیط زیست در کرمانشاه است که در ۱۴ سال ۱۳۹۹ به صرب گلوله فردی به نام یوسف فلاحی را به قتل رساند و حالا در دی ماه ۱۴۰۰ حکم قصاص اعدام وی تایید شد. او در ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ به دست پدر مقتول در جلوی دادگاه کشته شد.

تیرباران برومند نجفی محیط‌بان خبرساز مقابل دادگاه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: محیط بان برومند نجفی که اخیرا به اعدام محکوم شده بود و پرونده او در جریان اعاده دادرسی قرار داشت و امیدوار به شکسته شدن رای دادگاه بودیم، توسط پدر مقتول پرونده خود در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه با اسلحه کلاشینکف تیرباران شد.

صبح ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ محیط بان برومند نجفی که پیش از این با اتهام قتل یک شکارچی به اعدام محکوم شده بود، در جریان برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اعاده دادرسی پرونده، توسط پدر فرد مقتول (فلاحی) و در مقابله مجتمع قضایی کرمانشاه با ۱۲ تا ۱۵ تیر کشته شد.

تیرباران برومند نجفی محیط بان به دست پدر مقتول

سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور ضمن تایید این خبر عنوان کرد: متاسفانه با وجود تلاش های زیادی که در یک سال گذشته برای شکسته شدن رای اعدام محیط بان برومند نجفی انجام داده بودیم و با وجود این که پرونده به مرحله اعاده دادرسی رسیده بود و بسیار امیدوار بودیم که این رای شکسته شود، اما صبح امروز پدر فرد مقتول، محیط بان نجفی را به قتل رساند.

وی افزود: به گواه شاهدان عینی، آقای فلاحی امروز در مقابل مجتمع قضایی کرمانشاه، بلافاصله بعد از پایان جریان دادگاه اعاده دادرسی، با وجود این که ابتدا خودش در دادگاه حضور داشت، از مجتمع قضایی خارج می شود و به سرعت با یک اسلحه کلاشینکف به مقابله مجتمع بازمی‌گردد و محیط بان نجفی را به رگبار می بندد. آقای فلاحی ۱۲ تا ۱۵ گلوله به طرف محیط بان نجفی شلیک کرده و این محیط بان نیز در دم جان باخته است. متاسفانه قاتل محیط بان نجفی فعلا متواری است.

ماجرای کامل محیط بان برومند نجفی از قتل یوسف فلاحی تا حکم اعدام

در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ در منطقه‌ حفاظت‌ شده بیستون کرمانشاه و جریان مواجهه نیرو‌های اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید، متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو به نام یوسف فلاحی ۳۳ ساله بدلیل تیراندازی جان خود را از دست داده و به کشته می شود و برومند نجفی نیز در این زمینه متهم به قتل شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

برومند نجفی کیست بیوگرافی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی از قتل تا حکم اعدام + عکس

همچنین بخوانید: بیوگرافی و سوابق فرشاد نقدی شهردار دهدز + عکس و علت قتل شهردار دهدز

جزئیات و محل درگیری

به این ترتیب که با وصول خبری به مسئول منطقه مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در منطقه، این محیط بان به همراه سه محیط‌بان و مدیر حراست اداره کل، برای بررسی شرایط به منطقه مراجعه می‌ کند که با یک دستگاه خودروی پراید حامل ۶ مظنون به شکار غیرمجاز در حال خروج از منطقه مواجه می‌شوند و بعد از عدم تمکین راننده خودرو به‌ فرمان ایست مأموران و تلاش برای زیر گرفتن یکی از آن‌ها، درگیری رخ‌ داده و تیر اسلحه برومند نجفی سهواً به‌ جای برخورد با لاستیک، به یکی از سرنشینان برخورد می‌ کند که در اثر خونریزی زیاد، منجر به فوت وی می‌شود.

پس از رسیدگی قضایی به این پرونده، حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد و علی رغم پیگیری‌های فراوانی که خصوصا از سوی وکلای مربوطه انجام شد تا در حکم تغییری ایجاد شود، در نهایت این حکم قصاص تایید و ابلاغ شد.

جمشید محبت خانی فرمانده یگان سازمان محیط زیست اعلام کرد: علیرغم پیگیری‌های قضایی صورت گرفته و تلاش گروهی وکلای مدافع پرونده‌ برومند نجفی، در خصوص جان باختن یک فرد در منطقه حفاظت شده‌ی بیستون استان کرمانشاه، دیوان عالی کشور، حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط بان برومند نجفی را تایید و ابلاغ کرد.

در همین راستا امیدواریم با تلاش‌های معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همراهی ریاست محترم قوه قضائیه، زمینه‌ بازنگری و تجدیدنظر در این حکم مطابق با دقت‌نظر در شرح وظایف یگان حفاظت محیط‌زیست و رعایت حقوق طرفین میسر و شرایط برای امنیت شغلی و فعالیت و تلاش بیش از پیش محیط‌بانان در حفاظت از طبیعت و آب و خاک ایران اسلامی مهیا شد./ منبع: صدا و سیما

38 دیدگاه در “برومند نجفی کیست بیوگرافی برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی تا کشته شدن + عکس

  1. کیوان گفت:

    حکم کسی که انسان میکشه باید حبس ابد باشه اما کسی که حیوان میکشه باید اعدام بشه

  2. عسل گفت:

    در افریقا به محیط بانها حکم تیر دادن و اعلام کردن هر کسی داخل محیط حفاظت شده بشه جونش دست خودشه .. ایران بخاطر این شکارهای بی رویه و وحشیانه دچار انقراض گونه های حیوانی مختلف شده . قانون رو عوض کنید تا مجرم نتونه با خیال راحت به شکار دست بزنه … شکارچی یعنی نخورده ی وحشی کلی گوشت فروشی هست که بخوای گوشت بخری نخورده بدبخت

  3. حاج یحیی گفت:
    3
    10

    قاضی پرونده گفته که برومند نجفی موقع تیراندازی در منطقه محافظت شده نبوده است و شکارچی هم مسلح نبوده است، یعنی بیرون از منطقه محافظت شده چند جوون توی پراید بودن و مسلح هم نبودن هیچ شکاری هم از توی ماشینشون درنیومده از کجا دونسته اومدن شکار یا تفریح که زده جون یه انسان رو گرفته

  4. بهنام گفت:
    16
    11

    کسی که حیوون میکشه باید کشته بشه
    کسی که شکار میکنه باید خودش شکار بشه
    جان در مقابل جان
    جان حیوان بی ارزشتر از انسان که نیست هیچ با ارزشتر هم هست چون قبل از اینکه ما انسانها پا با این دنیا بزاریم این کره خاکی مطلق به اونها بوده و صاحبان بی قید وشرط این کره خاکی حیوانات و طبیعت هستن
    در ضمن این پمبه رو هم از گوشتون در بیارین که اشرف مخلوقاتین ما فقط حاصل یه تغییر ژنتیکی به بدن یه موجود به اسم میمون هستیم و بس

  5. مهرداد گفت:
    4
    12

    خیلی بده که انقدر مردم ما سریع قضاوت میکنن اولا چه در دین چه در قانون شکار کردن حتی اگر غیر مجاز باشه حکم مرگ نیست دوما از نظر وجدانی تا حالا خودتون کار اشتباهی در همین حد و حدود نکردین؟ که الان جا نماز اب میکشین و فاز ادم با فرهنگا رو بر داشتین؟
    مرد حسابی یارو رو به خاطر شکار غیر مجاز و ترسیدن و گاز دادن برای فرار کشته
    دیگه از این بالاتر؟
    اگه مقتول از افراد خانواده خودتون بود بازم انقدر با کلاس حرف میزدین؟

  6. ناشناس گفت:
    4
    2

    بعید نیست دادگاه عادی و تجدید نظر که محیط بان را مقصر شناختند و لابد قتل او را عمد فرض کرده و حکم به قصاص دادند، اکنون جنایت پدر مقتول را غیر عمد دانسته و او را تبرئه کنند!

  7. شاغلام گفت:

    متاسفانه این چیزا تو کرمانشاه عادیه

  8. زهرا گفت:
    30
    7

    کسی که حیوان میکشد وآنقدر قساوت دارد که از کشتن جان مادر آهویی در کنار بچه اش لذت میبرد وحشی و درنهایت قاتل هست
    مشخصه که خانواده اش هم وحشی و قاتل بودند که پدرش رگبار میبنده .
    چرا تو ایران این انسان نماها فکر میکنن جان خودشون مهمه! شما کی هستید! اگر واقعا به خدا و پیامبر و امام اعتقادی بود شاهد این همه وحشی گری درایران نبودیم

  9. Reza گفت:
    25
    2

    دادگاهش باید تکمیل بشه. بیگناه بودنش اعلام و قاتلش فورا دستگیر و به اشد مجازات محکوم بشه.

  10. محمد گفت:
    13
    65

    فقط اون احمقایی که اومدن از محیط بان بیعقل ونادان دفاع کردن دیگه آخرت بیعقلی و کندذهنی هستید …کاش این محیط بان یکی از اعضای خانوادتون رو بخاطر یه خرگوش یا روباه میکشت اونوقت بازم ازین محیطبان ابله و جوگیر دفاع میکردید..اگه قرار بشه هر محیط بانی با اسلحه بیفته بجون ملت تواین کوه کمر دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه ..

  11. رضا گفت:
    36
    3

    شهادت نجفی مبارک،،، اگر می بخشید تا قیامت مورد احترام بود،اما حالا پسرش زنده شد،به خدا قسم حتی دلش هم آرام نمیگیرد.

  12. امیر گفت:
    11
    3

    اخه مگه محیط بان حکم تیر نداره؟ اینجا توی کرمان زیاد اتفاق میافته که به شکارچی فراری توی مناطق بهرام گور شلیک کردن. عجیبه

  13. شاهین گفت:
    68
    6

    در جواب شماهایی که میاید میگید “آیا جان حیوانات از جان انسان باارزشتره؟!” کسی که اسلحه دست میگیره و غیرقانونی حیوانات زبون بسته رو به خاطر چند ساعت تفریح، شکار میکنه که خیلیهاشونم به خاطر همین شکارچی‌های بی وجدان در خطر انقراضن و یا منقرض شدن، ااصلا انسان نیست که بخوای واسه جونش نسبت به حیوانات ارزش گذاری کنی. دیگه این یکی که خواسته طرف رو با ماشین زیر بگیره تکلیفش مشخصه

  14. زهرا گفت:
    62
    7

    واقعا توعمرم قصارترازاین نشنیده بودم.. وای به حال مملکتی که همچین قاضیانی دارد که اینگونه بچگانه حکم میدهن.. یک بچه ۲ ساله هم میفهمد که نباید حکم اعدام داد.. پس چرا اسلحه دادین به محیط بان.. ایا پلیسی که در درگیری شلیک میکند نیز حکم اعدام میدهید..

  15. حامد گفت:
    18
    90

    جرم محرز و اعدام درسته . محیط بان حق شلیک به خودرویی که در حین ارتکاب جرمی نبوده را ندارد و حتی اگر حین ارتکاب جرم هم بود ،قتل انسان بخاطر شکا حیوان ،جرم است و توجیهی ندارد. بنا بر قانون حکم و تایید آن کاملا صحیح است.

  16. سحر گفت:
    62
    9

    محیط بان به وظیفش عمل کرده و داشته یه مجرم رو دستگیر می کرده. بی قانونی تا کجا. پس چطور باید از محیط زیست شکننده کشورمون در برابر تبهکارها حفاظت کرد!!!!

  17. پارسا گفت:
    50
    7

    اعدام نکنید
    مقصر اون شکارچی غیر قانونیه
    بعدم قتل غیر فمد اسمش روشه قتل غیر عمد

  18. علی گفت:
    13
    61

    به نظرم حکم دادگاه معتبره… چون شلیک کردن به سمت انسان به جرم محیط زیست غیر اخلاقیه… همیشه خودتون رو جای طرف بزارید… فکر کنید همون شخص پسر خودتونه و نادانی کرده… جوابش اسلحه نیست… نهایت فرار میکرد پلاکش رو میدادن نیروی انتظامی رسیدگی میشد… اسلحه چ معنی داره تو این شرایط؟

  19. سید محمد گفت:
    52
    5

    قصاصش بی عدالتی محضه
    شکارچی غلط کرده که توقف نکرده
    یعنی دفاع کردن از محیط زیست ما پاداشش اعدامه؟؟؟

  20. محمد گفت:
    31
    4

    قصاص کاراشتباهی کاملا اشتباهه طرف داشته انجام وظیفه می‌کرده حالا معلوم نیست ازعمدزده یانه باید پیگیری بشه,ولی این کارمحیط زیستو ازهم میپاشونه

  21. ارمان گفت:
    37
    1

    تویی که نوشتی جون یه خرگوش از انسان با ارزش تره! بخاطر محیط زیست کشته و داشته مرزبانان رو با ماشین به میکرده جون امثال تو مهم نیست که نه واسه حیوان ارزش قائلی نه محیط زیست نه انسان پس هر کی هر خلافی بکنه چون جونش مهمه؟؟؟ بره بانک بزنه بعد امثال مثل تو خلافکار بگه پول ارزشش از آدم بیشتره؟؟ حیوان زبون بسته بکشه عیب نداره چون جونش با ارزش تر از حیوانات بکشه کسی هم حق دفاع ندارن درضمن تو تعیین میکنی کی جونش ارزش داره کی نداره ؟؟؟. خدارو شکر آدم مهمی نشدی و پلاس شدی تو فضای مجازی

  22. ارمان گفت:
    23
    1

    اون خواسته مرزبانان رو با ماشین به کنه و تیر هم عمدی برخورد نکرده این … باعث شدن محیط زیست از بین بره

  23. یاری گفت:
    3
    28

    یعنی جون یک انسان ازجون یک خرگوش بی ارزش تره

  24. آرزو گفت:
    34
    1

    اعدام نکنین ، حیوانات بی دفاع می‌شوند

  25. محمد گفت:
    36
    1

    تنها دستاورد این قصاص ، کل محیط زیست ایران به مرور زمان از بین می‌رود و سوداگران محیط زیست هر روز یاقی تر از قبل میشن و غیر قابل کنترل .

  26. فاطمه گفت:
    38
    3

    باید حق تیر بدن به محیط بانان. به وظیفش عمل کرده. نهایتا ۲ ۳ سال حبسم زیاده به نظرم. اون شکارچی ها هم کار غیرقانونی انجام میدادن و از اون جایی که پول قصاص رو به این راحتی میتونن بدند نشون میده فقط برای تفریح بوده. کلا قانون کشور که هیچ تناسبی بین مجازات و جرم نداریم. یکی با اسلحه مستقیم زنشو میکشه ۱۰ سال براش میبرن یا سر دخترشو میبره . بعد یه نفر در حین انجام وظیفه بوده و فرد مقابل هم داشته از قانون سرپیچی میکرده چون پول قصاص دارن میتونن اعدام کنن – تو کشور ما متاسفانه هیچ وقت شرایط وقوع جرم رو درنظر نمیگیرن همه چی وابسته به حال روحی و اقتصادی بازمانده هاس :))‌ این چه جور عدالتیه من نمیدونم !!!!!!!!!! کشته که کشته از عمد که نبوده به وظیفش عمل میکرده

  27. habib گفت:
    8
    2

    خدایی کارش اشتباه بوده .ولی اگه اینا هم نباشن نسل همه حیوونارو بعضی آدما منقرض میکنن

  28. شاهین گفت:
    1
    25

    جون یک انسان را گرفته! اونم کسی که داشته شکار غیر قانونی میکرده! آدم که نکشته بود که بهش تیراندازی کردند! محیط بان هیچ حق شلیک به یک انسان نداره! من با اعدام کلاً مخالفم و به نظر من حبس ابد باید بشه.

  29. Hossein گفت:
    13
    2

    در همچین مواردی که قتل غیر عمد هست به نظرم اعدام معنی نداره و باید با پرداخت دیه و چند سال حبس قضیه رو تموم کنن..الان تو آمریکا یارو اسلحه می‌کشه به عمد طرفو می‌کشه اعدامش نمیکنن اونوقت اینجا

  30. شورش گفت:
    19
    1

    دفاع از محیط زیست کمترین کار ممکنه و قصاص یعنی نابودی میحط زیست

  31. یک شهروند گفت:
    7
    1

    بابا تو رو بخدا یگان حفاظت رو توی محیط زیست، منابع طبیعی و راه و شهرسازی جمع کنید الان شده یک منبع فساد و کارمندان حفاظت این دستگاهها دارند سکته مسکنن

  32. ابراهیم گفت:
    5
    27

    اعدام بشه تا عبرت بقيه شون بشه که زرتی طرف رو به گلوله نبندن انگار میدان جنگه

  33. میم گفت:
    24
    2

    خوب اگه قراره تیراندازی نشه چرا اسحله میدین بهشون ؟ و چرا در وظایفشون اجازه استفاده اسلحه در برابر انسان رو میدین ؟ یعنی احتمال بروز حادثه جانی رو در نظر نگرفتین ؟ این چه حمایتیه که همیشه در برابر متهما و متجاوزا و قاتلا همیشه از اونا حمایت میشه ؟؟

  34. مهدی گفت:
    5
    13

    درسته محیط زیست مهمه ولی جانه آدمم مهمه این بنده خدا میشد به جای تیر اندازی و کشتن جوان مردم پلاکشو بنویسه اقدام قانونی کنه نه اینکه چون ایست نکرده ببنده رگبار اصلا مگه اونا چیزی شکار کرده بودن. پلیس که پلیس به این راحتی که وقت ایست بده یارو بره حق تیر اندازی نداره

  35. محمد گفت:
    12
    2

    یعنی حکم دفاع از محیط زیست اعدام هست

  36. هاجر گفت:
    18
    2

    حکم قصاص بیرحمانه و غیر عادلانه است .لطفا تجدیدنظر کنید. محیط بانان حق زیادی گردن مردم ایران دارند آنها را از انجام وظایف خود دلسرد نکنید.

  37. مهدی گفت:
    5
    2

    … سلام … بنظر من قضاوت و داوری بدون آگاهی از جزییات پرونده کاری سطحی و غیر اصولی است …

  38. آرمان آریامهر گفت:
    9
    1

    یعنی هر کی بخواد از این مملکت دفاع کنه از نظر .. مهدور الدمه

نظرات