خرید ملک در استانبول و معرفی جاذبه های گردشگری

0

خرید ملک در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه به نوبه‌ی خود بسیار فوق‌العاده و جذاب است، به طوری که هرساله مهاجران زیادی اقدام به این کار می کنند؛ زیرا شهر استانبول بالغ بر ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از موقعیت اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است. امروز قصد داریم تا دلایلی را که باعث ایجاد انگیزه در مهاجران برای خرید ملک در استانبول می‌شود را بررسی کنیم.

امکانات رفاهی عالی و فرصت‌های درآمدزایی این شهر، توجه اکثر افرادی که به فکر آینده و به دنبال سرمایه گذاری های بلند مدت، راه اندازی کسب و کارهای موفق و افزایش درآمد چشم گیر هستند، به خود جلب می کنند.

جاهای دیدنی استانبول

 خرید ملک در استانبول

جاهای دیدنی استانبول بسیار زیاد بوده و ما امروز قصد داریم برخی از آنها را که از شهرت بیشتری برخوردار است، به شما معرفی کنیم تا زمانی که برای خرید ملک در استانبول اقدام کردید، با خیال راحت از تمامی آنها بازدید کنید.

  1. مسجد ایاصوفیه

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول مسجد ایاصوفیه است. این بنا که در ابتدا به عنوان کلیسا از آن استفاده می کردند، پس از چندین سال به مسجد تبدیل شد و مجدد پس از گذشت چند سال دولت تصمیم گرفت این مسجد را به موزه تبدیل کند.

در حال حاضر طبق درخواست دولت و شهردار، این موزه مجددا به مسجد تبدیل شده و اهالی و مسافران می توانند از آن استفاده کنند.

معماری این بنا بسیار خارق‌العاده بوده و به تنهایی بخش وسیعی از عظمت و شگفتی تاریخ ترکیه را به توریستان نشان می‌دهد. این مسجد نماد عرفانی ترکیه است که به نوعی بین ادیان اسلام و مسیحیت پیوند ایجاد می‌کند. این بنا همچنین به عنوان نماد استانبول نیز شناخته می شود.

این مسجد در مرکز استانبول قرار دارد و دسترسی به آن به وسیله هرگونه وسیله نقلیه بسیار راحت بوده و در سریع ترین زمان ممکن شما می توانید از این مسجد بازدید کنید.

  1. کاخ توپکاپی

از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول، کاخ توپکاپی می باشد و افرادی که به تاریخ و تمدن ملل مختلف، بخصوص کشور ترکیه علاقه دارند بدون شک با دیدن این کاخ بسیار حیرت زده خواهند شد.

قدمت کاخ توپکاپی به سال ۱۴۷۸ می‌رسد. پادشاهان عثمانی از این کاخ به عنوان مرکز سیاسی خود برای حکمرانی استفاده می‌کردند. پس از گذشت سال‌ها، این بنا به دستور آتاتورک، برای بازدید عموم به موزه تبدیل شد و امروزه می توانید بدون هیچ محدودیتی از آن بازدید کنید.

برای بازدید از کاخ توپکاپی تقریباً به نیمی از روز نیاز دارید؛ زیرا این کاخ دارای بخش‌های مختلف با کاربری‌های بسیار متفاوت است که در نوع خود بسیار جذاب می‌باشد. به جرات میتوان گفت اکثر افرادی که از این بنا بازدید کرده‌اند، از زیبایی و شکوه آن بسیار متحیر شده‌اند.

  1. مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

نمونه‌ای دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی می باشد که این بنا را با هر دوی این نام ها می شناسند. تمامی فضای این مسجد با کاشی آبی پوشانده شده و در نوع خود بی نظیر است.

مسجد آبی دارای ۶ مناره می‌باشد که جز مسجدالحرام، نمونه آن در جایی دیگر وجود ندارد و همین مسئله آن را به یکی از جاهای دیدنی ترکیه تبدیل کرده است. هرساله مردمان زیادی به منظور بازدید از این بنای با ارزش و خاص به این کشور سفر می کنند.

  1. بازارهای استانبول

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول، بازار بزرگ آن است. استانبول مال که بزرگترین بازار استانبول و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای ترکیه می باشد، به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری، تفریحی و اقتصادی این شهر و به صورت کلی ترکیه شناخته می شود. در این بازار بزرگترین شهربازی سرپوشه اروپا وجود دارد که همین یک مورد به خودی خود موجب جذب مردم به این بازار می شود.

یکی از محبوب‌ترین مکان های تفریحی ترکیه گرند بازار استانبول است که به دلیل سرپوشیده بودن آن، به نام کاپالی چارشی نیز شناخته می‌شود که این نام در زبان ترکی به معنای بازار سرپوشیده است.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

تمامی مکان‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، در فصل زمستان نیز باز هستند و شما با خیال راحت می‌توانید از تمامی آنها بازدید کنید. مکان های تفریحی استانبول عموما سرپوشیده هستند و شما در زمستان محدودیتی برای رفتن و تماشای آنها ندارید.

برخی دیگر از جاهای دیدنی استانبول در زمستان عبارت‌اند از: برج گالاتا، آب انبار باسیلیکا، موزه باستان شناسی استانبول، کلیسای چورا، کاخ دلما باغچه، مسجد سلیمانیه، موزه پرا، مسجد رستم پاشا، موزه هنر مدرن، قلعه یدیکوله، بازار ادویه و …

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بسیاری از مردم پس از اینکه با اقتصاد، شرایط، جو و موقعیت استانبول آشنا می شوند، فکر خرید ملک در استانبول به سرشان می زند که با توجه به امکانات و شرایط اقتصادی این شهر، چندان هم دور از ذهن نیست.

بازار خرید ملک در ترکیه روز به روز در حال رشد است. دولت ترکیه با سیاست هایی که اتخاذ کرده است، قصد دارد سرمایه گذاران زیادی از سراسر دنیا را برای سرمایه‌گذاری در کشور خود جذب کند. این موارد همیشه آسیب‌هایی را نیز به همراه دارد؛ از همین رو بسیاری از افراد برای کسب سود و کلاهبرداری وارد عمل می شوند. در این میان خطراتی از جمله مصادره اموال و ناامنی سرمایه نیز افراد را تهدید می کند.

برای جلوگیری از این خطرات احتمالی، پیشنهاد ما به شما این است که با کارشناسان شرکت آسیا ملک در زمینه خرید ملک در ترکیه و همینطور سرمایه گذاری در این کشور مشورت کنید. آگاهی از قانون‌ها و شرایط کشور مقصد برای انجام یک معامله اصولی و استاندارد شرط اول موفقیت در سرمایه‌گذاری و یا حتی مهاجرت به کشور نه تنها ترکیه بلکه هر کشور دیگری نیز می‌باشد.

جاذبه های گردشگری استانبول محدود به مواردی که در این مقاله معرفی کردیم، نمی‌شوند؛ مکان‌هایی که به آنها اشاره شد، جزو معروف‌ترین و زیباترین بناها در این کشور هستند. درنتیجه، حتماً آنها را در لیست مکان‌هایی که بایستی از آنها دیدن کنید، قرار دهید.

نظرات