بیوگرافی فرح زنگنه جهانبانی همسر نادر جهانبانی خلبان + عکس و علت درگذشت همسر نادر جهانبانی

0

بیوگرافی فرح زنگنه جهانبانی (فرح دخت اعظم زنگنه) همسر نادر جهانبانی خلبان نیروی هوایی + عکس ها و علت درگذشت همسر نادر جهانبانی (فرح جهانبانی) همراه با سوابق و فرزندان و ماجرای درگذشت و فوت فرح زنگنه (فرخ لقا زنگنه) در ۱۹ دی ۱۴۰۰ در امریکا و زندگینامه شخصی فرخ زنگنه همسر نادر جهانبانی از مجله حرف تازه دانلود کنید

بیوگرافی فرح زنگنه همسر نادر جهانبانی + عکس علت درگذشت همسر نادر جهانبانی

بیوگرافی فرح زنگنه جهانبانی همسر نادر جهانبانی

فرح زنگنه جهانبانی با نام شناسنامه ای فرح دخت اعظم زنگنه متولد دهه ۲۰ شمسی در ایران بود. او که ساکن آمریکا بود در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ در آمریکا درگذشت.

فرح جهانبانی سال ها پیش با نادر جهانبانی خلبان نیروی هوایی قبل از انقلاب ازدواج کرد و دارای یک دختر به نام گلنار و یک نوه دختری به نام ناتاشا دارد که در امریکا زندگی میکنند.

بیوگرافی فرحدخت زنگنه جهانبانی همسر نادر جهانبانی + عکس علت درگذشت همسر نادر جهانبانی

سوابق

نادر جهانبانی از خلبانان نیروی هوایی آکروجت طلایی بود که به ژنرال چشم آبی معروف بود. او متولد ۲۷ فروردین ۱۳۰۷ در تهران بود که در ۲۲ اسفند ۱۳۵۷ اعدام شد.

سپهبد جهانبانی خلبان نیروی هوایی دوران پهلوی و معاون فرماندهی معروف به ژنرال چشم‌ آبی بود. او بنیان‌گذار و سرپرست تیم آکروجت تاج طلایی است. از او به عنوان یکی از بهترین و برجسته‌ترین خلبانان عصر خود نام می‌برند.

نادر جهانبانی دانش‌آموختهٔ دانشگاه خلبانی نیروی هوایی روسیه و آموزش‌دیدهٔ دوره‌های خلبانی جنگنده‌های جت از آلمان بود.

همچنین ببینید: بیوگرافی پریدخت آور همسر غلامحسین بنان + عکس ها و علت درگذشت همسر استاد بنان

عکس های فرح دخت اعظم جهانبانی همسر ژنرال چشم آبی

علیزاده طباطبایی مسئول پیشین انجمن اسلامی پایگاه یكم و از همافران مستقر در مدرسه رفاه در بهمن ماه ۵۷ می گوید برای تیمسار جهانبانی صبحانه برده بودند او گفته بود هر صبحانه ای برای (امام) خمیني می برید برای من هم بیاورید گفتند امام نان و پنیر می خورد، باورش نمی شد این صبحانه امام باشد.

عکس های فرح زنگنه جهانبانی و دختر و نوه اش

نادر جهانبانی در بیست و هفتم فروردین ماه سال ۱۳۰۷ در تهران زاده شد. او پسر امان‌الله جهانبانی از شاهزادگان قاجار و فرماندهان ارتش در دوران پهلوی با درجهٔ سپهبدی است که وزیر و سناتور مجلس سنای ایران بود. مادر وی هلن کاسمینسکی از مهاجران روس است.

علت فوت و علت درگذشت همسر نادر جهانبانی خلبان شاه

علت درگذشت همسر نادر جهانبانی

فرحدخت اعظم زنگنه جهانبانی همسر خلبان جهانبانی در ۱۹ دی ۱۴۰۰ به علت کهولت سن در آمریکا درگذشت.

نادر جهانبانی دو بار ازدوج کرد، همسر اول او آذر اعتصام بود که بعد از مدتی از او جدا شد و سپس با فرحدخت اعظم زنگنه جهانبانی ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام گلنار شد.

پرویز جهانبانی و محمدحسین جهانبانی برادران نادر جهانبانی هستند.

 

نظرات