بیوگرافی علی حیدریان شهردار سابق لواسان و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق و زندان

0

بیوگرافی علی حیدریان شهردار سابق لواسان و همسر و فرزندانش + عکس ها و اتهامات و زندان

بیوگرافی و سوابق علی حیدریان شهردار سابق لواسان از بازداشت تا اتهامات و دادگاه و زندان + عکس ها و همسرش و فرزندان علی حیدریان شهردار پیشین لواسان همراه با سوابق شغلی و مدیریتی و سیاسی و خانواده علی حیدریان در زندگینامه شخصی و شغلی او در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی علی حیدریان شهردار سابق لواسان و همسر و فرزندانش + عکس ها و اتهامات و نتیجه دادگاه

بیوگرافی علی حیدریان

علی حیدریان, (Ali Heydarian) متولد ۱۳۵۰ در تهران است، او مدیر ارشد و شهردار سابق لواسان است که اواخر سال ۹۸ به اتهام فساد و رشوه در شهرداری لواسان از سوی سازمان اطلاعات سپاه دستگیر و روانه زندان شد. حالا در دی ماه ۱۴۰۰ دادگاه او ۵۱ متهم برگزار شد.

عکس های علی حیدریان

سوابق و تحصیلات

حیدریان یکی از مدیران ارشد است که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد می باشد.

همسر و فرزندان علی حیدریان شهردار

ایشان متاهل بوده و دارای دو فرزند است

زندگی شخصی علی حیدریان شهردار لواسان

دادگاه شهردار لواسان

دی ماه ۱۴۰۰ اولین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات شهرداری و اعضای شورای شهر لواسان در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، محمد جعفرزاده نماینده دادستان با حضور در جایگاه ضمن قرائت کیفرخواست پرونده، گفت: در اواخر سال ۹۸ گزارشی از سوی سازمان اطلاعات سپاه تقدیم دادستانی تهران با موضوع فساد در شهرداری لواسان توسط علی حیدریان شهردار سابق لواسان شد که با همکاری عده‌ای اعم از پیمانداران و واسطه‌گری کارچاق کن‌ها اقداماتی را انجام داد که در این زمینه برای ۵۱ نفر در پرونده کیفرخواست صادر شده شد.

جعفرزاده افزود: استفاده از حساب‌های پوششی هم در پرونده بوده و به نام موکب اربعین انجام می‌دادند و در بانک ملی حساب افتتاح کردند و پول‌ها را واریز می‌کردند. ما قبلا شنیده بودیم از راه سینما و… وارد می‌کنند ولی از راه امام حسین (ع) نشنیده بودیم.

این پرونده ۵۱ متهم دارد و متهم اول علی حیدریان شهردار سابق لواسان بوده که اتهام مشارکت در شبکه ارتشا را داشته است.

نماینده دادستان ضمن اعلام اسامی متهمان ادامه داد: متهم ردیف اول علی حیدریان فرزند حسین شهردار سابق لواسان، مهدی شیخی نارانی فرزند ولی الله، علی شیرخوانی فرزند فرج‌الله، امیر افراسیابی فرزند منصور به مشارکت در تشکیل شبکه ارتشا و اخذ رشوه طی فقره‌های متعدد متهم هستند.

همچنین ببینید: بیوگرافی حسن عباسی سخنران و همسر و فرزندانش + عکس ها و شغل و جنجال ها

دادگاه شهردار لواسان

اتهامات علی حیدریان شهردار سابق لواسان

نماینده دادستان اضافه کرد: بر اساس اقاریر برخی از متهمان این پرونده، علی حیدریان به دریافت رشوه مبادرت می‌کرده و او حلقه اصلی و اول این پرونده بوده است و فقط با اعضای اصلی شورای شهر و پلیس ساختمان در ارتباط بوده است.

در ادامه جلسه دادگاه علی حیدریان متهم ردیف اول پرونده و شهردار سابق لواسان با حضور در جایگاه گفت: بنده متولد ۱۳۵۰ فرزند حسین، متاهل و دارای دو فرزند و مدرک کارشناسی ارشد دارم.

قاضی دادگاه ضمن تفهیم اتهام به متهم حیدریان گفت: اتهام شما دایر بر مشارکت در شبکه ارتشاء و اخذ رشوه به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان با مشارکت مهدی شیخی، همچنین اخذ رشوه به مبلغ یک میلیارد تومان و ۲۰ سکه بهار آزادی با مشارکت افراسیابی، همچنین اخذ رشوه به مبلغ ۳۵ هزار و ۲۰۰ دلار و ۶۲ سکه و یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان با مشارکت موسی‌پور، همچنین اخذ رشوه به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با مشارکت علی شیخانی و اخذ رشوه به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان است.

رییس دادگاه ادامه داد: شما جمعاً متهم به دریافت رشوه به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان و دریافت ۸۲ سکه بهار آزادی و ۳۵ هزار و ۲۰۰ دلار هستید، آیا اتهامات را قبول دارید؟

سوابق علی حیدریان شهردار لواسان از بازداشت تا اتهامات

دفاعیات متهم

متهم حیدریان در دفاع از خود اتهامات وارده را رد کرد.

متهم حیدریان در دفاع از خود در خصوص موضوع کلاک و باستی هیلز گفت: من سال ۹۶ شهردار شدم و ارتباطی با کلاک و باستی هیلز نداشتم و سال ۹۸ فعل و انفعالی در باستی هیلز انجام نشده است. پرونده کلاک قبل از حضور بنده بوده است. اینکه گفته شده ۱۵۰ الی ۲۰۰ متر جواز صادر می‌شود اینگونه نیست ۴۵۰ متر هم ساخته می‌شود.

بنده در زمانی که شهردار پاکدشت، شهردار ورامین و… بودم خدمات فراوانی انجام دادم. در زمان مدیریتی زحمات زیادی کشیدم. ۸ سال در کربلا موکب دار بودم و نوکری زائرین را کردم و در سیل خوزستان به فرمان رهبری در شهر سوسنگرد موکب علی اصغر را راه اندازی کردم و در زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با راه اندازی موکب به تشییع کنندگان خدمات دادم. با انتخاب اشتباه شهردار لواسان شدم، به لحاظ اینکه بافت اجتماعی و سیاسی و… داشت و دچار مشکلات شدم.

 

متهم حیدریان ادامه داد: اتهام تشکیل شبکه ارتشا را قبول ندارم و تکذیب می‌کنم.

وی افزود: من چه نقشی در کمیسیون ماده ۱۰۰ داشتم؟ هرگز جواز خلاف قانونی صادر نشده است. مگر نباید راشی و مرتشی مشخص شود؟ به من بگویید چه وجوهی را دریافت کردم. مشخص شود راشی کیست؟ چه مبلغی را دریافت کردم؟ بنده اخذ رشوه ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان را قبول ندارم.

من سواد حقوقی ندارم ولی می‌دانم رشوه در قبال انجام دادن یا ندادن کار است. مشخص نشده در قبال چه کاری من رشوه گرفتم.

من از آقای افراسیابی وجوهی را دریافت نکردم. اگر گفتم یک میلیارد از افراسیابی گرفتم شرایطم مساعد نبوده است. مگر رئیس شورای شهر می‌تواند پول را به شهردار بدهد؟ این مبحثی که مطرح شده متناقض است. من هیچ وجهی را از آقای موسی‌پور نگرفتم. ایشان نیروی تحت نظر معاون شهرداری بود.

وی افزود: گزارش ضابطین باید مشخص شود. من اقرار را قبول ندارم. اعداد متنوع از ۳ میلیارد، ۴ میلیارد و ۵ میلیارد مطرح شده در صورتی که اصلا مبلغی از شخصی نگرفتم. من ۵ ماه در انفرادی بوده ام. مشکلات جسمانی زیادی داشتم و تحت شرایط روحی و روانی بودم ۲۵ کیلو وزن کم کردم یک عددی را گفتم تا نجات پیدا کنم.

نحوه بازداشت و دستگیری علی حیدریان شهردار سابق لواسان

این متهم ادامه داد: در زمان دستگیری بنده ۱۰ نفر با اسلحه وارد دفتر اتاق من شدند و با دستبند جلوی پرسنلم مرا دستگیر کردند.

چشم بند زدند در صورتی که آقای اژه‌ای گفت که در زمان بازداشت متهم نباید برای خانواده او دلهره ایجاد شود ولی وارد خانه من شدند و فرزند من سه ساعت در دستشویی بود و هنوز هم وقتی در را میزنند میترسد. اموال بنده را بردند در حالی که باید آن‌ها را پس دهند هنوز تحویل ندادند.

قاضی بابایی گفت: در خصوص وجوهی که به حساب عموی خود واریز کردید توضیح دهید که متهم پاسخ داد: من چند بار با عمویم به دادگاه رفتم. عموی من از بزرگان منطقه است و او را به نیکی یاد می‌کنند و مریض است و در قلبش باتری دارد. وجوهی به حساب عمویم واریز نکردم.

منبع: ایسنا

گرداوری در مجله اینترنتی حرف تازه

نظرات