بیوگرافی آیرین شیوایی دانشمند ایرانی ناسا و همسرش + زندگی شخصی و افتخارات

2

آیرین شیوایی کیست؟ بیوگرافی آیرین شیوایی دانشمند ایرانی نجوم در ناسا و همسرش و خانواده اش + عکس های شخصی و پیج اینستاگرام آیرین شیوایی محقق نجوم و علم کیهان شناسی و سوابق و افتخارات از شروع نجوم در ایران تا همکاری با تیم علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا همراه با خانواده و زندگی شخصی و حرفه ای آیرین شیوایی با همه فعالیت ها و آخرین مدرک تحصیلی وی در ادامه از این بخش از مجله حرف تازه دریافت کنید

بیوگرافی آیرین شیوایی دانشمند ایرانی در ناسا و همسرش + زندگی شخصی و افتخارات و پیج اینستاگرام

بیوگرافی آیرین شیوایی

آیرین شیوایی, (irene shivaei) متولد دهه ۱۳۶۷ اهل ایران است. او که محقق فوق دکترای علم نجوم است، دارای مدرک کارشناسی رشته فیزیک از دانشگاه تهران و مدرک دکترای رشته اخترفیزیک است. او محقق مقطع فوق دکترا دانشگاه آریزونا و عضو تیم علمی جیمز وب از دانشمندان ایرانی در توسعه این تلسکوپ بسیار مهم نقش به سزایی را ایفا کرده است.

تحصیلات

آیرین، مدرک کارشناسی خود را در رشته فیزیک در دانشگاه تهران (ورودی سال ۱۳۸۵) کسب کرد و سپس برای تحصیلات تکمیلی به دانشگاه کالیفرنیا در ریورساید رفت.

او مدرک دکترای خود را در رشته فیزیک (تخصص نجوم رصدی) در سال ۱۳۹۶ دریافت کرد. هم‌اکنون او عضو تیم علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب و پژوهشگر پَسادکترا در دانشگاه آریزونا است.

ازدواج و همسر آیرین شیوایی

از زندگی شخصی و خانوادگی وی خبری منتشر نشده است

بیوگرافی آیرین شیوایی محقق ایرانی نجوم

شروع فعالیت در نجوم

آیرین شیوایی، نجوم را از رصدخانه‌ی آموزشی زعفرانیه‌ی تهران در سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و در طول فعالیت های خود در زمینه نجوم؛ همکاری با ماهنامه نجوم، برنامه تلویزیونی آسمان شب، ترجمه‌ی کتاب دانشنامه‌ی فضا، تدریس نجوم در رصدخانه‌ی زعفرانیه، و تأسیس پروژه صلح ستارگان با هدف ترویج نجوم و صلح در بین کشورهای جهان، و … را در کارنامه و سوابقش ثبت کرده است.

او درباره عشق به علم نجوم گفته به نجوم علاقه‌مندم، ۵ سال است که به‌طور جدی فعالیت‌های نجومی انجام می‌دهم. برای رصد ستاره‌ها و ماه به نقاط مختلف کویر ایران سفر کرده‌ام؛ حتی خارج از کشور هم رفتم.

همچنین بخوانید: بیوگرافی پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی و همسرش + خانواده و شغل و افتخارات

زندگینامه و بیوگرافی آیرین شیوایی عضو تیم علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

زندگینامه آیرین شیوایی عضو تیم علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا

آیرین شیوایی متولد ایران و دارای مدرک کارشناسی رشته فیزیک از دانشگاه تهران و مدرک دکترای رشته اخترفیزیک از دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید است.

او محقق مقطع فوق دکترا دانشگاه آریزونا و عضو تیم علمی جیمز وب از دانشمندان ایرانی در توسعه این تلسکوپ بسیار مهم نقش به سزایی را ایفا کرده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب حاصل تلاش مشترک ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است.

هدف اصلی این تلسکوپ، بررسی چگونگی شکل‌گیری و تکامل کهکشان‌ها پس از مه‌بانگ است و قصد دارد با نگاهی به اعماق کیهان تصاویری از اولین کهکشان‌هایی که تاکنون شکل گرفته‌اند، ثبت کند. دوربین‌های فروسرخ این تلسکوپ به قدری قدرتمند و دقیق هستند که می‌توانند حضور یک خر زنبور را از فاصله ۲۴۰ هزار مایلی(فاصله بین زمین و ماه) تشخیص دهند. “جیمز وب” همچنین به اخترشناسان کمک خواهد کرد تا اسرار جهان را درک کنند.

عکس های آیرین شیوایی

“جیمز وب” ۱۰۰ برابر قدرتمندتر از هابل است. همچنین وب از نور فروسرخ استفاده می‌کند و دارای طول موج‌هایی است که می‌تواند از میان ابرهای غباری نیز که ممکن است از دید هابلِ متکی به نور مرئی جا مانده باشد، گذر کند.
وب باید عمیق‌تر از پیش کیهان را رصد کند و کهکشان‌هایی را که پس از مه‌بانگ شکل گرفتند، شناسایی کند. شناسایی این کهکشان‌ها به دلیل دور دست بودن و نور کم برای هابل چندان عمیق نیست.

سفر به جنوبگان

هزینه سفر به جنوبگان بسیار بالاست؛ حداقل ۶-۵ میلیون باید هزینه کرد؛ سفر من یک سفر علمی بین‌المللی بود که دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر دنیا در آن شرکت کرده بودند. از ایران فقط من بودم.

این برنامه را یک مؤسسه بین‌المللی در کانادا تدارک دیده بود. در این سفر، ۶۴نفر شرکت‌کننده بودند؛ به همراه ۲۵ نفر کادر آموزش و راهنما. هزینه سفر آیرین را خانم انوشه انصاری تمام و کمال پرداخته بود؛ راستش نمی‌دانم هزینه سفر چقدر بود؛ خانم انصاری مرا آنجا ثبت‌نام کردند و بلیت را هم خودشان گرفتند. به همین دلیل هم نمی‌دانم هزینه‌ها به چه صورت است.

2 دیدگاه در “بیوگرافی آیرین شیوایی دانشمند ایرانی ناسا و همسرش + زندگی شخصی و افتخارات

  1. HA.AH گفت:
    1
    1

    ایرانی هستید و انشاالله ایرانی بمانید

  2. منصور گفت:
    1
    1

    مایه افتخار ما ایرانیان هستید همیشه سالم و با افتخارات بیشتر شما را در رده های بالا تر ببینیم خداوند شما و خانواده تان را طول عمر و سلامتی عطا فرماید

نظرات