آموزش زبان ترکی استانبولی به صورت گام به گام برای فراگیران این زبان محبوب

0

ترکی استانبولی؛ از کاربردی‌ترین زبان‌های خاورمیانه

در بین انواع گروه‌های زبانی که در خاورمیانه وجود دارد، زبان ترکی استانبولی یک از شاخص‌ترین آنان است. این زبان حدود ۷۰ میلیون گویشور دارد که در کشور ترکیه زندگی می‌کنند. یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌تواند مزیت‌های زیادی همچون امکان زندگی و مهاجرت در ترکیه و انجام فعالیت‌های شغلی مانند ترجمه را به دنبال داشته باشد. بسیار از تاجران ایرانی معاملات زیادی با کشور ترکیه انجام می‌دهند که به همین علت بباید به صورت کامل به زبان ترکی استانبولی مسلط باشند. با توجه به ضرورت‌هایی که برای آموزش زبان ترکی استانبولی به وجود آمده است، در حال حاضر آموزش آن به صورت گسترده در ایران انجام می‌شود.

 آموزش زبان ترکی استانبولی

ویژگی‌های کلی زبان ترکی استانبولی

ساختار زبانی ترکی استانبولی بسیار خاص است که این موضوع آن را از سایر زبان‌ها جدا می‌کند. در حال حاضر حدود ۸۰ میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند که بالای ۹۵ درصد آن‌ها در ترکیه هستند. بقیه این افراد نیز مهاجران ترکی هستند که به کشورهایی مانند آلمان مهاجرت کرده‌اند. اگر بخواهیم ساختار جلمه‌ها در این زبان را بررسی کنیم، شباهت زیادی بین ترکی استانبولی و فارسی خواهم دید. یکی از نکات مثبت زبان ترکی استانبولی، بالا بودن تعداد کلمات عربی و فارسی در آن است.

آموزش زبان ترکی استانبولی

از آنجاییکه شما بسیاری از این کلمات را می‌شناسید، کار شما برای یادگیری این زبان راحت‌تر خواهد شد. نکته مثبت دیگری که در این زبان وجود دارد، نحوه نگارش کلمات است. خوشبختانه تمامی کلمات همانگونه که خوانده می‌شوند به همان شکل نوشته می‌شوند. این مورد امتیاز بسیار بزرگی برای زبان‌آموزان به شما می‌آید زیرا یادگیری را برای آن‌ها بسیار آسان خواهد کرد. این زبان نیز دقیقا مشابه فارسی جنسیت ندارد و کلمات به صورت یکسان برای مونث و مذکر به کار خواهند رفت. همچنین این زبان شیرین و جذاب دارای ۲۹ حرف است که باید هر کدام از آن‌ها را به صورت ویژه بیاموزید.

دوره‌های آموزشی زبان ترکی استانبولی

با توجه به توضیحاتی که درباره زبان ترکی استانبولی داده شد، شاید شما هم علاقه داشته باشید که به زبان ترکی تسلط کامل پیدا کنید. خوشبختانه آموزش‌ زبان ترکی استانبولی به صورت گسترده در سطوح مختلف انجام می‌شود. نکته مهم در این دوره‌های آموزشی سطح بندی هر فرد می‌باشد. در حال حاضر زبان ترکی استانبولی دارای چهار سطح پایه، متوسطه، فوق متوسطه و پیشرفته است که هر کدام از آن‌ها برای افراد مختص به خود آموز داده می‌شود. حال به معرفی و بررسی این دوره‌های آموزشی خواهیم پرداخت.

دوره پایه ترکی استانبولی A1

اولین دوره‌ای که زبان‌آموزان ترکی استانبولی برگزار می‌شود دوره پایه است. در طول این دوره شخص با کتاب ینی هیتیت (yeni Hitit 1)  آشنا می‌شود و آموزش‌های خود را آغاز کرد. در طول دوره پایه شخص با تمام الفبای ترکی آشنا می‌شود و به نحوه نگارش آن‌ها نیز تسلط خواهد یافت. همچنین در پایان این دوره می‌توانید به این زبان حال و احوالپرسی کنید و سوالات ساده خود را از افراد مختلف بپرسید. این آموزش ویژه معمولا در سه ترم آموزشی ارائه می‌شود و بعد از آن شخص می‌تواند به سطوح بعدی دست پیدا کند.

آموزش زبان ترکی استانبولی

دوره متوسطه ترکی استانبولی A2

در این دوره شما یک مرحله به جلو حرکت کرده‌اید و آموزش‌های جدیدی را دریافت خواهید کرد. در طول این دوره بخش دوم کتاب ینی هیتیت به فراگیران آموزش داده می‌شود تا مهارت خود در این زمینه را تا جایی که امکان دارد افزایش دهند. در این دوره مباحث مربوط به پسوند‌ها به صورت تخصصی بیان می‌شود و شما می‌توانید به این مباحث مهم و اساسی تسلط پیدا کنید. همچنین بسیاری از جملات کاربردی در زندگی خود را خواهید آموخت. آشنایی با نحوه گفتن ساعت و سایر جملات روزانه در این دوره اتفاق خواهد افتاد. انواع صفت‌های تفصیلی درترکی استانبولی در دوره متوسطه آموزش داده می‌شود و شخص می‌تواند به تسلط نسبی خوبی در این امور دست پیدا کند.

دوره فوق متوسطه ترکی اسـتانبولی B1

شما در این مرحل از آموزش باید کتاب ینی هیتیت دو را یاد بگیرید و بر همه بخش‌های آن مسلط شوید. معمولا این سطح چیزی حدود شش ترم زمان می‌برد که شخص باید تمامی توانایی‌های خود را در طول این زمان اثبات کند. در این مرحل زبان‌آموز با تمامی افعال و اسامی مربوط به زمان گذشته آشنا می‌شود و ساختارهای زبانی مختص آن را خواهد شناخت. همچنین مواردی همچون وجه‌ها و قیدها در طول دوره B1‌ آموزش داده خواهد شد. نحوه ساخت جملاتی که برای آینده به کار می‌روند نیز در همین دوره بیان خواهد شد. اگر شما بتوانید به این سطح از مهارت دست پیدا کنید، به راحتی با یک شهروند ترک ارتباط می‌گیرید و حرف زدن به ترکی برایتان آسان خواهد شد.

دوره پیشرفته ترکی اسـتانبولی B2

اگر به دنبال پیشرفت بیشتر در زبان ترکی استانبولی هستید، باید به سراغ دوره پیشرفته این زبان بروید. در طول این دوره ینی هیتیت سه به زبان‌آموزان آموزش داده خواهد شد. جملات و ساختار‌های سخت ترکی را در این سطح آموزش می‌بینید و به راحتی در هنگام حرف زدن به کار خواهید بست. در این دوره مواردی همچون جملات شرطی و صفات تاکیدی به صورت کامل آموزش داده می‌شود تا به همه ریزه‌کاری‌های زبان ترکی استانبولی تسلط پیدا کنید. در طول دوره پیشرفته بیشترین ترمز بر روی سخن گفتن است و بیشتر به مباحث تلفظی در آن پرداخته می‌شود. خوشبختانه با دریافت مدرک این دوره می‌توانید موقعیت‌ها تحصیلی و شغلی مناسبی در کشور ترکیه به دست بیاورید.

 

آموزش ترکی استانبولی در آموزشگاه ایرانمهر

با توجه به اینکه یادگیری زبان ترکی استـانبولی یک امتیاز ویژه برای شما به شمار می‌آید، باید برای یادگیری کامل آن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید. خوشبختانه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی ایران و ترکیه، بسیاری از کلمات فارسی در زبان ترکی استانبولی به کار می‌روند. این موضوع سبب شده تا یادگیری ترکی استانبولی راحت‌تر شده باشد. در حال حاضر آموزش زبان ترکی استانبولی به صورت جدی در داخل کشور انجام می‌شود.

آموزشگاه زبان ایرانمهر با سال‌ها سابقه درخشان در بحث آموزش زبان ترکی استانبولی، به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن این زبان را یاد بگیرید. البته خدمات آموزشی موسسه ایرانمهر شامل بخش‌های مختلفی مانند آموزش زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی می‌شود. دوره‌های آموزشی این آموزشگاه در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می‌شود که هر کس با شرایط سنی خود در یکی از این گروه‌ها قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط سنی خود در این دوره‌ها شرکت کنید و مهارت لازم در این زمینه را به دست آورید.

نظرات