بیوگرافی و سوابق حسن ایرلو سفیر ایران در یمن + عکس درگذشت و زندگینامه

0

حسن ایرلو (hassan irloo) سیاستمدار ایرانی، سفیر ایران در یمن متولد ۱۳۳۷ اهل شهرری تهران است. او که دیپلمات با سابقه وزارت خارجه و کارشناس ارشد حوزه عربی و شبه جزیره عرب بوده به تازگی سفیر ایران در یمن بود که در تاریخ ۳۰ آذر ۱۴۰۰ بر اثر ابتلای به کرونا در سن ۶۳ سالگی درگذشت. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی و عکس های حسن ایرلو و همسرش و فرزندان و خانواده اش با عکس شخصی و سوابق شغلی به مناسبت درگذشت شهید حسن ایرلو و علت فوت و درگذشت وی می پردازیم.

بیوگرافی و سوابق حسن ایرلو سفیر ایران در یمن + عکس درگذشت و زندگینامه

بیوگرافی حسن ایرلو

شهید حسن ایرلو دیپلمات و سیاستمدار ایرانی (زاده ۱۳۳۷ در شهرری) در تهران متولد شد. او که از دیپلمات‌های با سابقه وزارت خارجه و کارشناس ارشد حوزه عربی و شبه جزیره عرب بوده در سن ۶۳ سالگی در ۳۰ آذر ۱۴۰۰ بعد از بازگشت از یمن درگذشت و مراسم تشییع و خاکسپاری او با حضور چهره های لشکری و کشوری و خانواده و همسر و فرزند وی برگزار شد.

همسر و فرزندان حسن ایرلو

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای فرزند می باشد. خانواده و پسرش در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری حضور داشتند

عکس های حسن ایرلو

علت درگذشت شهادت گونه و فوت حسن ایرلو

این سفیر ۶۳ ساله ایران در یمن یک سال پس از ماموریتش در این کشور عربی به خاطر ابتلای حاد به کرونا به ایران بازگشت و چند روز بعد از بازگشت به تهران به خاطر وخیم شدن وضعیتش، روز سه شنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت

ایشان محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیر هنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نامناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ درگذشت.

پیکر شهید ایرلو پس از اقامه نماز توسط حجت الاسلام صدیقی در حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تجریش به خاک سپرده شد.

عکس های حسن ایرلو

همچنین بخوانید: بیوگرافی سید کاظم موسوی نماینده مجلس و همسر و فرزندانش + عکس و جنجال ها

سوابق شغلی و مدیریتی

ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی بود و همچنین پیش از تصدی این سمت، معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور یمن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ بوده است.

حدود یک سال بعد از این که دولت نجات ملی یمن در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۸ «ابراهیم محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق‌ العاده و سفیر تام الاختیار جمهوری یمن در ایران انتخاب کرد.

گفتنی است که در مورد سفیر ایران در یمن اطلاعات پراکنده و بعضا نادرستی از جمله نام مستعار وی در فضای مجازی و رسانه ای وجود دارد.

مسئول میز یمن در وزارت امور خارجه ایران پس از آغاز جنگ در سال ۲۰۱۵ در این کشور، هماهنگ کننده کمک‌های انسان دوستانه ایران به یمن پس از آغاز جنگ (اعزام هواپیماهای کمک رسانی و کشتی نجات و پس از آن کمک رسانی با هماهنگی سازمان ملل و …) از دیگر فعالیت‌ های ایرلو است.

علت فوت و درگذشت حسن ایرلو سفیر ایران در یمن

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت سفیر ایران در یمن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت شهادت گونه‌ی آقای حسن ایرلو سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی ایران در یمن را تبریک و تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت شهادت گونه‌ی سفیر مجاهد و کارآمد جمهوری اسلامی در یمن جناب آقای حسن ایرلو رحمة الله علیه را به خاندان گرامی و به دوستان و همفکرانش در مراحل گوناگون مجاهدت دراز مدت وی تسلیت و تبریک عرض میکنم. پرونده‌ی افتخار آمیز او مجموعه‌ئی از مجاهدات سیاسی و تلاشهای دیپلوماسی و تحرک اجتماعی است. دو برادر وی پیش از او به فیض شهادت رسیده‌اند. رحمت خدا بر این برادر جهادگر و خاندان صبور و بصیر و فداکارش باد.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱ دیماه ۱۴۰۰

نظرات