دانلود / ۲ کلیپ کوتاه ترکی شب یلدا به آهنگ ترکی (جدید ۱۴۰۱) برای استوری

0

در این صفحه ۲ کلیپ بسیار زیبای ترکی درباره شب یلدا با آهنگ ترکی برای تبریک شب یلدا و شب چله برای ارسال به عزیزانتان اماده کردیم که میتوانید دانلود کنید و برای واتساپ و استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

دانلود / 2 کلیپ کوتاه ترکی شب یلدا برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام

دانلود / ۲ کلیپ کوتاه ترکی شب یلدا به آهنگ ترکی (جدید ۱۴۰۱) برای استوری

کلیپ استوری ترکی شب یلدا به زبان ترکی برای وضعیت واتساپ و استوری اینستاگرام و تلگرام با حجم کم به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۱ در این بخش از خوانندگان آذری زبان و تورک مانند تامیار با آهنگ چیلله گئجه سی و …برای ارسال به شبکه های اجتماعی دانلود کنید

 

کلیپ استوری آهنگ تبریک شب یلدا برای وضعیت و استوری اینستاگرام را در زیر دانلود کنید

به مناسبت شب یلدا این بار به سراغ کلیپ و ویدئوی تصویری برای تبریکشب یلدا رفتیم و کلیپی به زبان تورکی و آذری با اواز بسیار زیبا و دلنشین برای شما عزیزان آذری زبان در زیر قرار دادیم که میتوانید دانلود کنید.

👇دانلود کلیپ دوم:

مفهوم چیلله گجه سی

شب یلدا یکی از شب های مهم برای ما ایرانیان است که خانواده ها دور هم جمع میشوند تا طولانی ترین شب سال را جشن بگیرند و برای ورود به زمستان آماده شوند.

همچنین بخوانید: دانلود / ۲ کلیپ ترکی روز دختر برای وضعیت واتساپ و استوری به زبان ترکی

واژه چیلله برگرفته از مفهوم آزربایجانی “نهایت کشیدگی شب” می باشد نه بر گرفته از مفهوم فارسی “شروع چهل روز زمستان”.
در تورکی «یای» یعنی کمان، «چیلله» نیز یعنی زه (در اینجا زه کمان) و نیز محل زه برای گذاشتن تیر در موقع انداختن تیر، «اوخ» یعنی تیر(تیرکمان).

در تورکی به تابستان نیز «یای» گفته می شود. از این رو وقتی گفته می شود «یایین چیلله سی» تداعی کننده کشیدگی نهایی کمان به هنگام انداختن تیر(چله ی تابستان) یعنی نهایت و اوج کشیدگی تابستان که چهل و پنج روز رفته از تابستان است.

قیشین چیلله‌ سی (چله ی زمستان) نیز به معنای کشیدگی نهایی سرماست که دو تاست یکی چهل روزه (بویوک چیلله) یکی بیست روزه (کیچیک چیلله)، یعنی زمستان دوبار به اوج می رسد.

چیلله گئجه (شب دارای کشیدگی نهایی) وقتی گفته می شود «چیلله گئجه سی» (شب چله) در واقع یعنی کشیدگی شب.

نظرات