با آداب و رسوم جشن نامزدی بیشتر آشنا شوید

0

جشن نامزدی از جمله رسوم هایی است که عروس و داماد بعنوان اولین مراسم قبل از پیوند خود با یکدیگر برگزار می کنند. البته نباید این موضوع را فراموش کنیم که جشن نامزدی بعد از هر یک از رسومات خواستگاری و مراسم بله برون انجام خواهد شد.

برگزاری مراسم نامزدی از جشن های با اهمیت برای زوج ها است. در این مراسم، آغاز دوران باهم بودن عروس و داماد را جشن می گیرند که به جشن نامزدی مرسوم می باشد. این جشن در مناطق و شهرهای مختلف به شکل متنوعی برگزار می شود.

به طور کلی برگزاری این مراسم برعهده ی خانواده ی عروس می باشد. عروس و داماد در این جشن باهم بودن خود را جشن می گیرند و می توان گفت نخستین جشن این دو زوج می باشد. جشن نامزدی با تشریفات کمتری نسبت به جشن عقد و عروسی برگزار خواهد شد.

اما برگزاری مراسم نامزدی از آداب و رسوم خاص خود برخوردار است که در هر فرهنگ و قومیتی به نحوه خاص خودشان برگزار می شود.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در خدمات مجالس ثمین تهیه شده است، با ما همراه باشید تا شما عزیزان را با شیوه صحیح و آداب و رسوم جشن نامزدی بیشتر آشنا کنیم.

رسم و رسوم جشن نامزدی

آداب و رسوم برگزاری جشن نامزدی

برگزاری مراسم و جشن نامزدی

بازه زمانی بین آشنایی یک زوج و عقدکنان آنها، دوران نامزدی نامیده می شود. این مراسم در هر شهر و کشوری، به گونه ای متفاوت برگزار خواهد شد. همانطور که در ابتدای این گزارش هم به این موضوع اشاره کردیم، جشن نامزدی از اولین مراسم های است که زوج های جوان قبل از پیوند با یکدیگر، برگزار می کنند. ایرانیان از قدیم برای جشن های هفت شبانه روز شان، شهرت زیادی داشتند.

مخارج جشن نامزدی به چه شکل است؟

در جشن نامزدی معمولا خانواده عروس، میزبان هستند و خانواده داماد به عنوان مهمان، به خانه پدر عروس می آیند. مخارج جشن نامزدی بنابر رسومات هر شهر و هر خانواده، متفاوت است. رسم بعضی خانواده ها به این صورت است که تمامی مخارج بر عهده خانواده عروس است و در بعضی خانواده ها، هر دو طرف عروس و داماد، برای این کار شریک هستند.

در برخی از فرهنگ های ایران، خانواده عروس تنها باید مکانی برای برگزاری مراسم تهیه نمایند و خانواده داماد میوه و شام مراسم را متحمل می شوند.

آداب و رسوم مراسم نامزدی

آداب و رسوم برگزاری مجالس نامزدی در هر قومیت و فرهنگی متفاوت است و نمی توان قاعده خاصی را برای جشن نامزدی بیان کرد. آداب و رسوم برگزاری مراسم نامزدی شامل زمان برگزاری، نحوه پذیرایی و خدمات ارائه شده می باشد.

برخی از افراد برگزاری مراسم نامزدی را با سفره عقد به اقوام و آشنایان اطلاع می دهند، برخی دیگر تنها خانواده نزدیک دو طرف را دعوت کرده و پیش روی آن ها صیغه محرمیت موقتی می خوانند تا دوره آشنایی آن ها بدون مشکل سپری شود، برخی دیگر هم بدون صیغه و عقد تنها به آشنایان و اقوام رسمی شدن رابطه خود را اعلام می کنند تا بتوانند پس از آشنایی بیشتر با خلق و خوی هم و آشنایی با اقوام، برای زندگی مشترک خود برنامه ریزی داشته باشند.

رسم و رسوم جشن نامزدی

برگزاری جشن نامزدی

انتخاب بهترین مکان برای برگزاری جشن نامزدی

شما با توجه به اینکه می خواهید جشن نامزدی خود را معمولی یا مفصل برگزار کنید، باید محل آن را انتخاب کنید. اگر تعداد مهمانان شما محدود می باشد و جشن شما ساده است، می توانید مراسم خود را در خانه برگزار نمایید ولی اگر تعداد مهمانان شما زیاد است و می خواهید یک مراسم مفصل و تجملاتی داشته باشید می توانید مراسم خود را در تالار یا باغ تالار برگزار نمایید.

در فصول بهار و تابستان، انتخاب باغ عروسی زیبا می تواند بهترین گزینه انتخابی جهت برگزاری مراسم نامزدی شما عزیزان باشد. یکی از مهم ترین نکات برای برگزاری مراسم عروسی، انتخاب مکان عروسی می باشد که گاهی عروس دامادها می مانند که تالار، باغ تالار، هتل و باغ برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب کند.

البته هر کدام از این انتخاب ها دارای مزیت های فراوانی می باشد و انتخاب مکان برگزاری به عوامل مختلفی چون تعداد مهمانان، میزان هزینه های در نظر گرفته شده، امکانات پذیرایی و سایر موارد بستگی دارد.

رسم و رسوم جشن نامزدی

انتخاب باغ زیبا برای جشن نامزدی در فصول گرم

برگزاری بهترین مراسم نامزدی با تشریفات ثمین

اگر قصد برگزاری بهترین و خاطره انگیزترین جشن نامزدی را برای عروس و داماد خود دارید، ما به شما پیشنهاد میدهیم تمام مراسم خود را به مجموعه های تشریفات عروسی بسپارید. تشریفات عروسی ثمین (www.tashrifatsamin.com) یکی از برگزار کننده های مراسم بله برون، نامزدی، عروسی و جشن های تولد بوده که با بهترین خدمات و در بهترین باغ و تالارهای عروسی به برگزاری مراسم مورد نظر شما خواهد پرداخت و بهترین شب زندگیتان را برایتان رقم خواهد زد.

تشریفات ثمین با مدیریت آقای قطبی با اتکا به خداوند متعال و همچنین تلاش بی وقفه کارگروه متخصص خود در امر برگزاری خدمات و مجالس عروسی و با بکارگیری تجهیزات مدرن و دیزاین های لوکس و مجلل طی دو دهه گذشته توانسته است با برگزاری جشن ها و مراسم فاخر و باشکوه ضمن جلب رضایت مشتریان خود نظر زوج های جوان را نیز جلب نماید.

خدمات مجالس تشریفات ثمین به شرح ذیل می باشد:

  • تهیه انواع غذا با مواد اولیه درجه یک و با پختی بی نظیر
  • مدرنترین سرویس و ظروف ویژه مجالس
  • مجلل ترین باغ ها و سالن های کاملاً اختصاصی برای برگزاری مدرن ترین مجالس
  • مجرب ترین کادر خدمات پذیرایی مجالس
  • انواع خدمات دیزاین مجالس با متد روز
  • خدمات نورپردازی و جلوه های ویژه مجالس
  • حریر آرایی و ایجاد سازه های دکوراتیو

نظرات