بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز و بهار

0

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در نوروز و بهار آب و هوای مناسبی دارند و برای گردشگران جذاب هستند. در ادامه بهترین شهر ترکیه برای سفر در بهار را بشناسید.

زمانی که از سردی هوا کاسته می شود و هوا گرمتر می شود، بسیاری از افراد به دنبال برنامه ریزی برای سفر در بهار و نوروز هستند. اگرچه ترکیه مکان های زیادی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، اما برخی شهرها هستند که بیش از سایرین جذابیت دارند.

ترکیه، کشوری که در میان دو قاره قرار گرفته است. این کشور یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران از سراسر جهان است. درک این موضوع دشوار نیست، زیرا یکی از آن مکان‌هایی با مناظر خیره‌کننده و میراث تاریخی غنی است که در آن می‌توانید ترکیبی از فرهنگ قدیمی و مدرن را احساس کنید که شامل سواحل زیبا، اماکن تاریخی و غذاهای بهشتی است. اگر به زودی قصد سفر به ترکیه را دارید، به شما خواهیم گفت که به کدام شهر بروید.

 تور ترکیه

تنگه بسفر از جاذبه های زیبای استانبول ترکیه

 

سفر به استانبول در نوروز

استانبول شهری است که حداقل یک بار در طول زندگی خود باید از آن بازدید کنید. احتمالا نام مسجد ایاصوفیه از جاذبه های معروف استانبول را شنیده باشید. مسجد باشکوهی که به نماد قسطنطنیه مشهور است. دلیل دیگر برای رفتن به استانبول، بازار بزرگ آن است که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده جهان محسوب می شود که می‌توانید همه چیز را از جواهرات و ادویه‌جات گرفته تا فرش و عتیقه بخرید. جدای از چیزهای زیادی که در این کلانشهر تاریخی غنی می توان دید، برخی از بهترین مناظر ترکیه را از قایق در تنگه بسفر در هنگام غروب آفتاب یا برج گالاتا ارائه می دهد.

استانبول بزرگترین شهر اروپا است که در کرانه های تنگه بسفر قرار دارد و مدت هاست که از آن به عنوان محلی که شرق به غرب می رسد، نام برده می شود. استانبول شهری است که فرهنگ و تاریخ خود را به خوبی حفظ کرده است که آن جا را به شهری هیجان انگیز تبدیل می کند و جاذبه های زیادی برای ارائه به مسافران از سراسر جهان دارد. استانبول که در دوران نوسنگی تاسیس شده است، امروزه شهری مدرن است که به دلیل وجود بناهای تاریخی بیزانسی و بازارهای باستانی به میراث تاریخی خود وفادار مانده است.

از جاذبه‌های گردشگری برجسته استانبول می توان به کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ دولما باغچه، تنگه بسفر، برج گالاتا، بازارهای شلوغ، محله‌های قدیمی جذاب، رستوران ها و کافه های پررونق اشاره کرد.

فصل  بهار یکی از دل انگیزترین زمان ها در سفر به استانبول است هرچند که ممکن است همچنان سرمای زمستان در اوایل حس شود اما به مرور این هوا رو به گرمی می رود. دمای هوا استانبول در بهار با میانگین ۱۵ الی ۲۵ درجه سانتیگراد است.

یکی دیگر از جاذبه های استانبول که در تور استانبول نوروز قابل مشاهده است، طبیعت زیبای این شهر مخصوصا پارک امیرگان می باشد که با باز شدن شکوفه گل های لاله شهر زیبایی دوچندانی به خود می گیرد. مارس با متوسط دمای ۱۱ درجه سانتی گراد و بارش ۷۲ میلی متر، خنک ترین ماه های بهار در استانبول است.

تور ترکیه

مسجد ایاصوفیه در استانبول

 

سفر به آنتالیا در نوروز

آنتالیا از شهرهای زیبای ترکیه در کنار دریای مدیترانه است. آنتالیا شهری بزرگ و پر جنب و جوش است که با استراحتگاه ها، هتل ها، کافی شاپ ها و رستوران های متعدد پذیرای گردشگران است. مناظر دیدنی شهر، سواحل باشکوه و کوه های سرسبز و آثار باستانی مختلف از جاذبه های آنتالیا است. از شنا و قایقرانی گرفته تا کوه نوردی، گشت و گذار و تفریح ​​خانوادگی، آنتالیا نظر همه گردشگران را به خود جلب می کند.

قدم زدن در اطراف کالیچی محله قدیمی با چشم اندازی از دیوارهای قدیمی شهر، دروازه های رومی، خیابان های پیچ و خم مانند و سازه های تاریخی که شامل برج ساعت و کلیساهای زیبا و قدیمی، مساجد و معابد می شود، ارائه می دهد. در قلب محله قدیمی، میدان جمهوریت قرار دارد که توسط مغازه ها، کافه ها، حمام های ترکی و هنرمندان خیابانی احاطه شده است.

سواحل اصلی آنتالیا مانند سواحل کنیالتی و لارا، دارای ماسه های سفید، ورزش های آبی، استراحتگاه ها، کافه ها و رستوران های مختلفی هستند. در نزدیکی سواحل نیز می توانید پارک های آبی، پارک های تفریحی و باغ وحش ها را پیدا کنید. موزه جذاب آنتالیا نیز آثار به جا مانده از این منطقه را به نمایش می گذارد.

 

سفر به ازمیر در نوروز

شهر ساحلی ازمیر ترکیه یکی از بندرگاه‌های کشتی کروز در سواحل دریای اژه است که سریع‌ترین رشد را داشته است. ازمیر به شهرهای دیگری مانند کوش آداسی، مارماریس و چشمه نزدیک است و می توانید در سفر به ازمیر از شهرهای مجاور آن نیز بازدید کنید.

شما می توانید در ازمیر روزهای خود را به گشت و گذار در خیابان ها و بازدید از برخی از جذاب ترین ویرانه های باستانی رومی بگذرانید. فراموش نکنید که پاموکاله را در تور خود بگنجانید. پاموکاله یک پدیده جغرافیایی شگفت انگیز، منحصر به فرد در جهان است. پاموکاله مکانی است که چشمه آب گرم آن از بالای کوه سرازیر می شود و در مسیر پایین، سنگ آهک سفیدی را به صورت حوضچه هایی زیبا به این مکان باستانی اضافه می کند.

بازدیدکنندگان می توانند از حوضچه های آن استفاده کنند که برای سلامتی مفید است. همچنین، برج ساعت ازمیر یکی از مواردی است که باید در شهر ازمیر ببینید. اطراف این برج مکانی ایده‌آل برای لذت بردن در حین خیره شدن به مردم در حال عبور و نوشیدن نوشیدنی خنک است.

 

۴٫ سفر به شهر وان ترکیه در نوروز (بهترین مقصد برای خرید)

وان به دلیل مراکز خرید بسیار زیاد، نزدیکی به ایران و موقعیت دیدنی‌اش در کنار بزرگترین دریاچه ترکیه شناخته می‌شود. شهر وان یکی از جواهرات خیره‌کننده مقصدی در شرق ترکیه است که اگر قصد سفر به شرق ترکیه را دارید، نباید آن را از دست بدهید.

وان که درست در کنار ساحل دریاچه آبی رنگی، درست در کنار جاده باستانی ابریشم قرار دارد، تجربه ای بی نظیر از جاذبه های شگفت انگیز را برای شما به ارمغان می آورد.

این منطقه از لحاظ تاریخی نیز مهم است زیرا قبل از اینکه توسط بیزانس، سلجوقیان و عثمانی فتح شود، پایتخت پادشاهی اورارتو و ارمنستان بوده است، بنابراین مطمئناً معماری باستانی بسیار جالبی را در اطراف وان ترکیه خواهید یافت.

از جاذبه های گردشگری وان می توان به دریاچه وان، جزیره آختامار، کلیسای آختامار، قلعه های تاریخی مختلف، آبشار مرادیه و مراکز خرید جذاب این شهر اشاره کرد.

نوروز فرصت مناسبی برای خرید در شهر وان و گشتن در جاذبه های گردشگری آن است. برای این که هزینه کم تری برای سفر خود بپردازید به شما رزرو پکیج تور وان نوروز ۱۴۰۱ را توصیه می کنیم. تور زمینی وان نوروز ۱۴۰۱ در آژانس هواپیمایی مهرپرواز از بهترین و ارزان ترین روش ها برای سفر به شهر وان ترکیه است. به طوری که به دلیل محبوبیت بالای تور زمینی، پروازهای کم تری به سمت وان انجام می شود. تور زمینی وان نوروز با قطار و اتوبوس VIP امکان برگزاری دارد. سفر زمینی به وان با اتوبوس از مرز رازی در نزدیکی شهر خوی در ایران صورت می گیرد که در شهر خوی سوار اتوبوس های ترکیه ای می شوید و در ادامه به شهر وان ترکیه خواهید رسید.

تور ترکیه

نمایی زیبا از طبیعت شهر وان ترکیه

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۱ می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

نظرات