۷ مقاله و انشا درباره روز پرستار و پرستاران با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

0

۷ مقاله و انشا درباره روز پرستار و پرستاران با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

مقاله و انشا درباره روز پرستار با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و ششم و هفتم و نگارش انشا درباره روز پرستار (ادبی ، کوتاه)، انشا درمورد روز پرستار و پرستاران با مقدمه و نتیجه و مقاله درباره روز پرستار و انشا در مورد یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد و انشا درمورد من اگر پرستار بودم و انشا کودکانه در مورد پرستار ، مقاله و تحقیق کوتاه در مورد روز پرستار و تاریخچه و علت نامگذاری روز پرستار کودک و نوجوان، انشا درباره پرستار و کرونا و انشا در مورد روز پرستار و حضرت زینب انشا در مورد پرستار و عشق و دلنوشته در مورد پرستار و… در این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

7 مقاله و انشا درباره روز پرستار و پرستاران با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا درباره روز پرستار

مقدمه

پرستاری شغل نیست، عشق است

به نام خدا انشایم را آغاز می کنم تا درمورد روز پرستار که در در سالروز ولادت حضرت زینب س می باشد را توصیف کنم.

بدنه:

پرستاران دارای شغلی سخت و طاقت فرسا هستند و این قشر صبورترین و زحمتکش ترین قشرهای جامعه می باشند. شب ها با کشیک در بخش ها بر سر بالین بیماران حاضر می شوند و تا صبح بر بالین بیماران از بچه تا پسر و جوان به مراقبت می پردازند تا به موقع دارو و غذای بیماران را بدهند و توقعی هم ندارند که اجر آنچنانی برای این همه زحمت و از خودگذشتگی شان به آنها بدهند.

در تقویم برای انواع شغل نامی برای قدردانی و گرامیداشت آن انتخاب کردند و ما نیز در ایران سالروز ولادت حضت زینب س را روز پرستار نامگذاری کردیم تا از پرستاران عزیز و زحمتکش قدردانی کنیم. کاش توجه و تبریک و قدردانی، تنها مختص یک روز نباشد و همیشه در یادمان بماند که کسانی هستند که زندگی شان را وقف دیگران کرده اند. پرستاران کمتر در کنار خانواده خود و همسر وفرزند و پدر و مادرشان هستند و این دوری را به خاطر عشق به همنوع خود تحمل  میکنند.

حقوقی که پرستاران می گیرند در مقابل ایثار و فداکاری آن ها بسیار نا چیز است و حتی گوشه ای از زحمات آن ها هم به وسیله ی این حقوق قابل جبران نیست، آن ها به دنبال پاداش بیش تری هستند که از طرف خداوند برای شان در نظر گرفته شده است.

نتیجه:

در آخر انشایم می نویسم دوستتان داریم و برای همه زحماتتان از شما ممنونیم، ممنونیم که به ما درس انسانیت می دهید و ممنویم که انسان بودن را صرف میکنید.

هر کجا پرستار هست، آرامش و سلامتی هست

روز پرستار و ولادت حضرت زینب مبارک باد…

*****

مقاله درمورد روز پرستار و تاریخچه روز پرستاری

پرستاری، سایه سفید محبت است
در کالبد دلسوزان پاک‌دل ،روز پرستار بر شما مبارک باد

پنجم جمادی الاول ولادت حضرت زنیب کبری س ،مقارن با روز پرستار است و علت نامگذاری این روز به نام روز پرستار این است که حضرت زینب در روز عاشورا و بعد از روز عاشورا، پرستاری فرزندان امام حسین ع و اهل بیت و مخصوصا پرستاری از امام  زین العابدین علیه السلام است

حضرت زینب س فقط پرستار بیماران نبود و وظیفه سنگین و ارزشمندی چون زنده نگه داشتن قیام برادرش اما حسین و ۷۲ تن از یارانش بود که با استقامت و بردباری توانست این مسئولیت سنگین را بر دوش بکشد. مقام زینب س، آن قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینی باید بنامیم، زیرا این پرستاری به مراتب مهم تر و سرنوشت سازتر از پرستاری بیمار بود.

زینب (س) نقش نگهداری از قیام خون بار حسینی را بر عهده داشت که قطعا اگر او این بار را بر دوش نمی گرفت، خون حسین(ع) پایمال می شدو بسیار دشوار بود که نهضت حسینی به مردم اعلام و ابلاغ گردد و حضرت زینب با مجاهدت و قیام شجاعانه خویش در برابر زورگویان و همچنین فریب خوردگان زمانش، آن چنان از قیام حسین دفاع کرد که تا قیام رستاخیز، همانند او نه در مردان و نه در زنان، وجود ندارد و این نام جاودان و مقدس برای همیشه با عظمت و شامخ باید برده شود.

برای همین علت است که ولادت با سعادت حضرت زینب س روز پرستار نامگذاری شده است، چون پرستاری عشق و تعهد می طلبد و یک پرستار ابتدا باید عاشق شغل پرستاری باشد تا بتواند آن همه سختی های روحی و جسمی را به جان بخرد

البته روز پرستار در ایران همزمان با ولادت حضرت زینب بانوی کربلا در ۵ جمادی لاول است و در تقویم میلادی و در کسورهای دیگر روز جهانی پرستار همزمان با تولد زادروز فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی و بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن در ۱۲ مه است، این روز به‌عنوان روز جهانی پرستار انتخاب شده‌ است.

نتیجه:

آنگاه‌که دردمندی سلامت خود را بازیابد، آنگاه‌که دستی به نشان شکر به آسمان بلند شود ملائک تو را می‌ستایند.
روز پرستار مبارک

7 مقاله و انشا درباره روز پرستار و کرونا با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا کودکانه درمورد روز پرستار

مقدمه:

پرستاران فرشتگان بی بال روی زمین هستند تا در سختی ها و روزهای بیماری در کنار همنوعانشان باشند و به آنها کمک کنند.

بدنه:

تعدادی از فرشتگان خدا به شکل انسان روی زمین حضور دارند به نظر من پرستار ها یکی از آن ها هستند.

آن ها با لباس سپید شان در سخت ترین روز های هر کدام از ما که روز بیماری است و در آن شرایط ممکن است حتی نزدیک ترین افراد خانواده نیز نتوانند کنار مان باشند از ما مراقبت می کنند تا حال بهتری داشته باشیم.

این فرشتگان زمینی با این که شغل بسیار سختی دارند اما می دانند لبخند شان تا چه اندازه می تواند باعث آرامش بیمار شود به همین خاطر در هیچ شرایطی لبخند دوست داشتنی شان را فراموش نمی کنند و هر بار که بالای سر بیمار حاضر می شوند با با روش سفید و با حرفه ای خوب و قشنگ انگیزه ی بیمار برای مبارزه با بیماری را چند برابر می کنند و امید به زندگی در انها را افزایش می دهند.

شغل پرستاری یعنی عشق ورزیدن به تمامی انسان ها، آن ها عشق خود را بی دریغ نثار دیگران می کنند و در پایان کار با خستگی به خانه می روند.

با هر بیماری که روبرو می شوند یک انسان جدید به زندگی شان اضافه می شود انسانی که درد ها و غم هایش می تواند آن ها را بسیار تحت تاثیر قرار دهد پس آن ها باید از روحیه و توانایی ویژه ای بر خوردار باشند تا نه تنها خود شان با ناراحتی بیمار ناراحت و غمگین نشوند بلکه به بیمار کمک کنند تا او کمی از درد ها و مشکلات خود را به دست فراموشی سپرده و روحیه ای قوی داشته باشد.

نتیجه:

بیایید همیشه و در هر روز از سال، نه فقط در روز پرستار، از پرستار ها به خاطر تمام زحماتی که می کشند سپاسگزاری کنیم و اگر کسی را در خانواده داریم که شغل پرستاری را انتخاب کرده به او یاد آور شویم که چقدر کارش ارزشمند است.

** همچنین بخوانید:  ۷ مقاله و انشا درباره بسیج و هفته بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا در مورد یک پرستار خوب چه ویژگی هایی دارد

مقدمه

پرستاری، بالی است برای پرواز در آسمان رضایت خدا
خوش به حالت که خداوند از تو راضی است

بدنه:

پرستاری شغلی است که هر کسی قادر به انجام آن نیست. شغلی که روحیه ای قوی همراه با فداکاری و ایثار زیاد می طلبد. شاید برای همه خوشایند نباشد که هر روز در محیطی که پر از درد و بیماری و تلخی است اوقات بگذرانند و حتی گاهی تندی های بیماران و اطرافیانشان را تحمل کنند.

در عظمت و شرافت پرستاری همین بس که حضرت زینب علیهاالسلام مدتی از عمر خود را پرستار یادگارِ آخرین برگزیده خدا بوده است. کودکان بی سرپرست و بیماری که وی عهده دار مراقبت از آنان بود، نیاز شدید به عطوفت، محبت و سرپرستی داشتند.

پس از واقعه کربلا، حضرت سجاد علیه السلام سخت مریض، و کودکان، بی سرپرست و یتیم شده بودند و از نظر غذا، آب و امکانات در مضیقه قرار داشتند و در این حال به پرستار و سرپرست نیاز داشتند که این مسئولیت را حضرت زینب علیهاالسلام عهده دار بودند. امام سجاد علیه السلام فرمود: «من در شبی که پدرم فردای آن کشته شد نشسته بودم و عمه ام زینب نزد من بود و از من پرستاری می کرد». در جای دیگر فرمود: «در سفر اسیران از کوفه تا شام، مشاهده کردم که عمه ام زینب گاهی غذای خود را بین کودکان تقسیم می فرمود و خود از شدت گرسنگی و ضعف، نماز شب را نشسته به جا می آوردند».

پرستار باید ویژگی هایی نظیر پیشوای خود حضرت زینب علیهاالسلام داشته باشد. ایثار، گوش دادن به درد دل بیمار و تسکین آلام روحی او و آرامش خاطر دادن به بیمار از جمله صفاتی است که باید پرستاران عزیز آنها را مراعات کنند. پرستار باید از خلق و خوی پسندیده و شهامت و از خودگذشتگی لازم برخوردار باشد تا بتواند همدم و هم راز بیمار شود و مایه خیر و برکت برای وی باشد.

7 مقاله و انشا درمورد روز پرستار و پرستاران با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا اگر من پرستار بودم

من هم می خواهم در آینده یک پرستار بشوم و به مردم و همه بیماران کمک کنم. با نام خدا انشایم را شروع میکنم

بدنه:

روزی که خواهرم می خواست رشته پرستاری را انتخاب کند همه ما می دانستیم که روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت. اما او برای این کار ساخته شده بود.

برای مهربانی و کمک به دیگران. یک لبخند زیبای او کافی بود تا حال همه را خوب کند و قوت قلبی باشد برای افراد رنجور و بیمار. حالا او چند سال است که در بیمارستانی شب و روز کار می کند و از بیماران زیادی پرستاری کرده و بارها از او تقدیر شده و به عنوان پرستار شایسته شناخته شده است.

من هم دوست دارم وقتی بزرگ شدم پرستار شوم و در رشته پرستاری درس بخوانم تا فرد مفیدی برای کشورم باشم.

همچنین بخوانید: ۱۰ انشا درباره امام زمان و نیمه شعبان با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی 

انشا درباره پرستار و کرونا

روزهایی که ویروس کرونا در ایران شایع شد و سیل بیماران کرونایی به بیمارستان ها جاری شد، همه ما ترس برمان داشت. می ترسیدیم فرشته نازنینی مثل او را از دست بدهیم. حتی برخی همکارانش که تصمیم به استعفا گرفته بودند به او نیز این پیشنهاد را دادند. اما او اصرار داشت که ارزش کارش در چنین روزهایی صدبرابر می شود و حالا که به او نیاز است می ماند و کمک می کند و خودش را به خدا می سپارد.

یکی از تلخ ترین لحظات شغلی پرستاران، زمانی است که تعدادی از همکارانش را از دست دادند، شاهد از دست رفتن تعدادی از بیماران بودند و جسم و روحشان حسابی خسته شده بود. اما این پرستاران فداکار، فردا صبح دوباره با لبخند و انرژی به کارشان برگشتند.

در مقابل ما هم مسئولیت بسیار زیادی در برابر آن ها داریم. مثلا بیماران و همراهانشان باید رعایت حال خستگی و مشکلات آن ها را بکنند و با آن ها با احترام و مهربانی برخورد کنند و قدردانی از آن ها را فراموش نکنند.

همینطور در این روزهای کرونایی باید بیشتر رعایت کنیم و از بی احتیاطی و بی توجهی به گسترش این ویروس دست برداریم تا پرستاران و کادر درمان بیش از پیش دچار خستگی نشوند. کاش هر کداممان به نوبه خود باری از دوش هم برداریم تا این روزهای سخت تمام شود

تحقیق در مورد شغل پرستاری

امروزه پرستاری جنبه های تخصصی و روان شناختی پیدا کرده است و دانشکده های پرستاری در سرتاسر جهان شکل گرفته اند. اما باید اذعان نمود که همچنان بخشی از چهره زیبای پرستاری زیر سایه سنگین بی توجهی یا جهل، کدر و ناشناخته مانده است و اسلام که دینی همه جانبه نگر است ما را با این زوایا آشنا می کند.

بی تردید، صفات و ویژگی های شاخصِ حیاتِ زینب کبری علیهاالسلام برای همه امت اسلامی، خصوصا بانوان مسلمان سرمشق است و می تواند زمینه ساز تحول روحی در همه، به ویژه گروه زحمت کش و شریف پرستاران باشد.

پرستار که مونس تنهایی ها، رنج ها و تحولات روحی بیمار است، باید در این لحظات کم یاب دست بیمار را بگیرد و او را در رجعت به خویشتن یاری رساند؛ در اعماق روح خسته بیمار نفوذ کند و دانه مهرحق را در جانش بنشاند.

بیمار با اوضاع سختی دست و پنجه نرم می کند: تلخی دارو، سختی تنهایی، فشار درد و مانند آن. در این وضعیت گاهی بیمار خود را می بازد و تصویر سلامتی اش را در آینه آینده مبهم می بیند و از خود می پرسد: «آیا شفا پیدا می کنم؟» این جاست که اگر امید خود را باز نیابد ممکن است اصلاً به بهبود نرسد.

یکی از وظایف پرستاران، برآوردن نیازهای فوری بیمار است. این موضوع در اسلام بسیار سفارش شده و پیشوایانِ معصومِ ما بر آن تأکید فراوان کرده اند. رسول مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم برآوردن حاجت بیمار را موجب آمرزش گناهان دانسته، می فرمایند: «کسی که در رفع حاجت مریض تلاش کند گناهان او فرو می ریزد؛ خواه حاجت او را برآورد و خواه از عهده آن بر نیاید».

پرستاری از شغل های بسیار ظریف و پرمسئولیت و در عین حال پرارج است. بر پرستار است که بیمار را بر خوردن غذا مجبور نسازد، چیزی نزد وی نخورد، و هنگام خواب او، مراعات حالش را بکند. کوشش برای این که بیمار خوابی آرام داشته باشد، در دین مبین اسلام و گفتار پیشوایان معصوم علیه السلام سفارش شده است

نظرات