۷ مقاله و انشا درباره بسیج و هفته بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

1

۷ مقاله و انشا درباره بسیج و هفته بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

مقاله و انشا درباره هفته بسیج و بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی برای سنین کودک و نوجوان از ابتدایی کلاس دوم ، کلاس سوم ، کلاس چهارم تا کلاس پنجم و ششم و هفتم و نگارش انشا درباره بسیج مستضعین (ادبی ، کوتاه)، انشا درباره هفته بسیج با مقدمه و نتیجه و مقاله درباره بسیج و انشا درمورد بسیج یعنی چه و بسیجی چه وظایفی دارد و انشا درباره من یک بسیجی ام و انشا کودکانه در مورد بسیج و بسیجی، مقاله و تحقیق کوتاه در مورد بسیج چیست و تاریخچه تشکیل بسیج مستضعین کودک و نوجوان، تقویم و روزشمار هفته بسیج و انشا درباره هفته بسیج و بسیجی و… در این بخش از مجله حرف تازه دانلود کنید

7 مقاله و انشا درباره بسیج و هفته بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا درباره هفته بسیج

مقدمه:

به نام خدا انشایم را درباره هفته بسیج آغاز می کنم بسیج مدرسه عشق است امام خمینی (ره)

بدنه:

۵ آذر سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ آن را تصویب کرد. هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز میشود و تا ۵ آذر که روز بسیج مستضعین است پایان می باید. در این هفته هر روز به نام و شعار مخصوصی مزین است و روزشمار هفته بسیج هر سال از سوی ستاد اعلام میشود و حضور پر رنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی، ارزش بسیج را بیش از گذشته کرد

هدف از تشکیل بسیج مستضعفین، تشکیل شدن ارتشی قوی از احاد و از بین مردم ایران برای محافظت و سازندگی کشور بود. بسیجی ها افرادی از میان مردم محروم بودند که بدون هیچ چشمداشتی از خود می‌گذشتند تا از میهن‌شان دفاع کنند و برای ایران غرور و افتخار بیافرینند.

هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته و برای همین برنامه های مختلفی در پایگاه های بسیج و سپاه پاسداران اعم از رزمایش و برنامه خدمت رسانی و همایش و جلسات و بازدید ها و رونمایی از فناوری ها و … برگزار میشود.

هفته بسیج، ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و یادآور مجاهدت و ایثار زنان و مردانی است که برای پاسداشت ارزش‌های اسلام عزیز و دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها با تمام وجود وارد میدان مبارزه و جهاد شدند و فرهنگی ناب و ماندگار از اخلاص و فداکاری را به تصویر کشیدند.

مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد.

نتیجه:

بسیج یعنی مردم و مردم ایران همه بسیجی هستند و باید قدر انها را بدانیم که برای امنیت و رشد و محافظت کشورمان شبانه روز با ایست بازرسی و در دوران جنگ تحمیلی دفاع کردند. درود بر همه بسیجیان جان بر کف و ایثارگر.

انشا در مورد بسیج

مقدمه:

به نام خدا: موضوع انشا درباره بسیج است، موضوعی که ما را بیاد سربازان وطن و دلیران بسیجی می اندازد که همیشه در کنار مردم و برای مردم تلاش کرده و جانشان را نثار آسایش و امنیت و رفاه مردم ایران کردند.

بدنه انشا:

سازمان بسیج یکی از نیرو‌های پنجگانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیرو‌های داوطلب مردمی را در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد.
این نیرو که با نام‌های سازمان بسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان روح الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت.
تشیکل‌های سازمان بسیج مستضعفین عبارتند از بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج جامعه مهندسین، بسیج اساتید، بسیج خواهران، بسیج ادارات و .. است
اهداف والای بسیج، تنها با حضور جسمانی در صحنه محقق نمی شود و این وجود بینش است که عمل انسان را کامل می کند.

وحدت در بسیج، وحدتی همه جانبه است. در تفکر بسیج، دوگانگیِ عقیده و عمل، منافق ساز است.

بسیج، از پیشروترین گروه هایی است که توانسته جوانان فراوانی را سازمان دهی کند.

جوانانی که تمام نیرو و احساس خویش را برای رسیدن به اهداف بسیج، هدیه آورده و مسئولیت های گوناگون را بر دوش گرفته اند.

به فرموده مقام معظم رهبری: «امروز ـ بحمداللّه ـ جوانان ما از قشرهای مختلف در بسیج احساس حیات و نشاط می کنند».

بسیج با بینش عمیق خود، انگیزه لازم را برای تلاش تا پای جان در افراد ایجاد می کند.

راستی گفتار، درستی عمل و اخلاص قلبی بسیجیان، زمانی مُهر تأیید می خورد که بردبار باشند و قدمی به عقب برندارند.

نتیجه:

بسیج نیز نهادی است که از میان مردم برخاسته و همواره حضور پررنگ را در همه عرصه ها داشته است.

بسیج مرد و زن نمی شناسد و امروز همه زنان و مردان در کنار هم مانند یک بسیجی متحد و یکدل و یکرنگ برای سازندگی کشور می کوشند.

مطلب و انشا درباره هفته بسیج پایه ابتدایی

انشا درمورد بسیج یعنی چه و بسیجی چه وظایفی دارد

به نام خدا: کلمه بسیج برای همه ما آشناست. کیست که نداند بسیج چیست و چگونه در همه مشکلات و بلاها و آسیب ها در کنارمان بوده و تا پای جان ایستادگی کرده. من امروز درباره بسیج و وظایف این نهاد مردمی توضیحی مختصر می دهم، زیرا در قالب کلمه و جملات نمی گنجد که درباره فداکاری های این عزیزان در انشایم بنویسم

بدنه:

یکی از حیاتی ترین وظایف بسیج، حفظ امنیت کشور است. شرکت پرشور در جنگ تحمیلی، نمونه برجسته ای از حضور موفق بسیج در صحنه امنیت ملی بوده است. اکنون نیز نیروهای بسیجی با گذراندن دوره های گوناگون نظامی، خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجی و توطئه های داخلی آماده می سازند.

بسیج نهادی است که از میان مردم برخاسته و همواره حضور پررنگ روحانیان مبارز را شاهد بوده است. روحانیان بسیجی که در دوران جنگ، شهیدان فراوانی را برای سرافرازی ملت تقدیم کرده اند، امروز نیز در بخش های عقیدتی، نظامی، سیاسی و… حضوری فعال دارند.

بخش عمده ای از هر جامعه را زنان تشکیل می دهند بسیج خواهران با جذب، آموزش و سازمان دهی بانوان کشور، برای گسترش فرهنگ بسیج، تلاش های فراوانی کرده و تاکنون اقدامات مفیدی در زمینه های نظامی، امدادگری، عقیدتی، سیاسی و سوادآموزی انجام داده است.

یکی از وظایف مهم و دقیق بسیج، امر به معروف و نهی از منکر است. بسیج به عنوان نیرویی مردمی، وظیفه دارد با هرگونه فساد و انحراف اجتماعی برخورد کند. امروزه، پایگاه های بسیج در سراسر کشور، برنامه منظم و گسترده ای را برای آموزش چنین افرادی پیش رو دارند.

حوادث پیش بینی نشده مانند زلزله، سیل و توفان، هر ساله انسان های فراوانی را به کام مرگ می کشاند. گرچه اقدام برای پیش گیری، نخستین گام برای کاهش خسارت های ناشی از این حوادث است، ولی به امدادرسانی پس از وقوع این پدیده ها نیز نباید بی توجهی کرد.

همچنین بخوانید: دانلود ۸۰ نمونه سوال و موضوع املا و انشا فارسی هفتم ترم اول و کلاسی با جواب

مقاله در مورد تشکیل بسیج مستضعین

تشكيل بسيج مستضعفين، ارتش بيست ميليوني به فرمان امام خميني(ره) هوشياري و درايت بي نظير حضرت امام خميني(ره) از جمله اساسي ترين عوامل در جهت خنثي سازي توطئه ها به حساب مي آيد که به برکت اين دورانديشي و هدايت انقلاب در مسير اصلي خود، زمينه انقلاب دوم فراهم آمد

مساجد مركز بسیج مردمی بر ضد اهداف شوم دشمن است. مسجد در اسلام و در صدر اسلام همیشه مركز جنبش حركت های اسلامی بوده، از مسجد، تبلیغات اسلامی شروع می شده است و حركت قوای اسلامی برای سركوبی كفار و وارد كردن آنها در بیرق اسلام از مسجد بوده است، همیشه در صدر اسلام مسجد مركز حركات و مركز جنبش ها بوده است.

بر اين اساس امام امت در پنجم آذرماه سال ۵۸، يعني در مدتي کمتر از يک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاريخي تشکيل بسيج را صادر فرمودند:

يک مملکت بعد از چند سالي که بيست ميليون جوان دارد بايد بيست ميليون تفنگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد و يک چنين مملکتي آسيب پذير نيست و مردم دلسوخته و مسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدفهاي والاي آن داشتند، با آمادگي و قصد و اراده خلل ناپذير جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب گروههاي مقاومت مردمي را درپايگاههاي بسيج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکيل دادند.

اولين تجربه آنها به صورت عملي ياري رساندن به سپاه و کميته در قالب رويارويي با ضدانقلاب و خنثي سازي توطئه هاي آنها بود و از اين راه نقش موثري در خدمت به انقلاب و اهداف الهي آن هم نشان دادند.

با هجوم و تجاوز ارتش عراق به کشور اسلاميمان در شهريور ۵۹ اين اعتقاد که يک سازماندهي جهت تشکيل بهتر نيروهاي مردمي بوجود آيد، قوت گرفت و از آن پس نيروهاي مردمي صاحبان اصلي انقلاب اسلامي جهت حضور گسترده در جبهه گروه گروه به بسيج ملحق گرديدند و عملياتهايي چون طريق القدس، حصر آبادان، فتح المبين، ثامن الائمه و الفجر ۸ ، کربلاي ۵ و …. از دستاوردهاي عظيم اين تشکل الهي بود.

نتیجه: من در انتهای انشایم از خداوند برای همه بسیجیان عزیز سلامتی و قدرت و صلابت و موفقیت آرزومندم و دلم میخواهد من هم یک بسیجی باشم.

همچنین بخوانید: ۸ مقاله و انشا درباره دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی کودکانه و ادبی

7 مقاله و انشا درباره بسیج و هفته بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

انشا درباره بسیج چیست و بسیجی كیست؟

بسیج سیاسی است اما «سیاست زده، سیاسی کار و جناحی» نیست.
بسیج مجاهد است اما بی انضباط و افراطی نیست، عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست،
با بصیرت است اما از خودراضی نیست،
اهل جذب حداکثری است اما غیور است و درباره اصول تسامح نمی کند،
طرفدار علم است اما علم زده نیست،
اخلاق اسلامی دارد اما این اخلاقش ریاکاری نیست، در آباد کردن دنیا فعال است اما خود اهل دنیا نیست.

امام خامنه ای (حفظه الله)

بسیج به لحاظ لغوی به معنای سامان و اسباب ساز و سازمان جنگ : عزم و اراده ، آماده سفر شدن و آماده ساختن نیروهای نظامی یك كشور برای جنگ می باشد

بسیج صرفاً سازمانی نظامی نیست كه فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شكل گرفته باشد، بلكه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد كه انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست.

بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود كه نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممكن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند.

به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است كه شكوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهیدان گمنامی است كه پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاك اسلامی است كه تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.»

از دیدگاه امام بسیجی كسی است كه در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاكی است كه بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.

انشا درباره من یک بسیجی ام

مقدمه: در دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام و بسیج قلب من است؛ امام خمینی (ره)

بدنه:

آری بسیج تنها عینیت واقعی کلمه قرآنی قوه است که تمام وجود خویش را متوجه نبرد حق علیه باطل می‌کند.

تکیه‌گاه بسیج خداوند است و بسیجی نه به مادیات و وسایل و تجهیزات و داشته‌های خود؛ بلکه تنها به خدای خود می‌بالد

آنچه که امروزه در عراق و سوریه و کشورهای آزادی خواه جهان اتفاق افتاده و می‌افتد و ایجاد مقاومت اسلامی کرده‌است؛ همین نشآت گرفته از عنصر بسیج و داشتن روحیه بسیج و بسیجی است؛ شهادت و شکست ظاهری و پیروزی و غلبه ظاهری هردو برای او یکی است؛ چرا که او فقط برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی عمل می‌کند.

بسیج نه برای آب وخاک و نه برای عناصر پست مادی؛ بلکه برای اجرای عدالت اسلامی کار و تلاش می‌کند؛ بسیج حافظ ره آوردهای انقلاب جهانی اسلام است؛ بسیج سلاحش ایمان و منطقش قسط و عدالت اسلامی است؛ شجره بسیج به فاتح خیبر؛ اول امام علی بن ابیطالب(ع) می‌رسد.

بسیجی تابع بی چون وچرای ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) است و برای عمل به فرامین ودستورات او از هیچ تلاشی مضایغه نمی‌کند و نهایت تلاش و کوشش خود را می‌کند؛ بسیجی پیراسته از رذیلت‌های اخلاقی و آراسته به سجایا و فضیلت‌های اخلاقی است.

 

انشا کودکانه درباره بسیج

بچه های محل در بسیج ثبت نام کرده اند و بسیار خوشحال اند. بسیجِ محل، برای همه بچه هایی که در آن جا عضو هستند کلاس های زیادی برگزار می کند و انها در کلاس هایی مثل کامپیوتر، قرآن و کلاس های ورزشی شرکت می کند و چیزهای خیلی زیادی یاد می گیرد.

به گلزار شهدا میروند تا از آنها شجاعت را بیاموزند. بسیجی ها در زمان جنگ با شجاعت خود از کشور دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند؛ پس، همیشه باید به یاد این شهیدان بزرگ باشیم.

می دانم که همه شما بچه ها دوست دارید قدرتمند باشید؛ بسیجی ها آدم های قدرتمندی هستند، ولی قدرت آن ها با قدرت های دیگر فرق می کند. قدرت آنها فقط زور بازو و اسلحه نیست؛ بلکه ایمان واقعی به خدا، بزرگ ترین قدرت آنهاست. آنها با توکل به خدا همیشه پیروز می شوند.

اولین شرط بسیجی بودن رفتار و اخلاق خوب و پسندیده است و باید سعی کرد به عنوان یک بسیجی همه را از خود راضی نگه دارد.

1 دیدگاه در “۷ مقاله و انشا درباره بسیج و هفته بسیج با مقدمه و نتیجه کودکانه و ادبی

  1. محمد حسن فتحی گفت:

    بسمه تعالی.سلام
    تادیر نشده با دعوت از بسیجیان پیشکسوت ایثارگری که مانند کالایی تاریخ مصرف گذشته مهجور ند را به میان بسیجیان نسل جدید بیاورید ومراتب انتقال منش بسیجی اماده شهادت را انتقال دهید.
    ما تا اخرین نفس پای کار هستیم

نظرات