بیوگرافی کریم سلمان پور گزارشگر رادیو مازندران و همسر و فرزندان + عکس علت فوت و سوابق

0

بیوگرافی کریم سلمان پور گزارشگر رادیو مازندران و همسر و فرزندانش + عکس ها و پیج اینستاگرام و سوابق و علت درگذشت کریم سلمان پور گوینده صدا و سیما مازندران در ۱۳ آذر ۱۴۰۰ و زندگی شخصی و شغلی کریم سلمانپور همراه با زندگینامه وی در ادامه از این بخش میخوانید

بیوگرافی کریم سلمان پور گزارشگر رادیو مازندران و همسر و فرزندان + عکس علت فوت و سوابق

بیوگرافی کریم سلمان پور

کریم سلمان پور, گزارشگر باسابقه رادیو مازندران, متولد سال ۱۳۳۷ در شیراز و ساکن مازندران بود. او که از گویندگان و گزارشگران قدیمی و با سابقه رادیو مازندران بود، جمعه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ در سن ۶۳ سالگی بر اثر ایست قلبی در بیمارستان درگذشت. از او به عنوان صدای آشنای مخاطبان رادیو مازندران یاد می شود.

سوابق اجرا و گویندگی

مرحوم کریم سلمان‌پور گزارشگر پیشکسوت صدا و سیما بود که سابقه ۴ دهه فعالیت در رادیو مازندران را در کارنامه خود داشت.
او چهار دهه برای مخاطبان رادیو گزارش‌های مختلف رادیویی و گاهی تلویزیونی تهیه کرد.

وی کار هنری از دوران نوجوانی را از تئاتر شروع کرد و همراه با چهره‌هایی مانند حسن پورشیرازی، محمود پاک‌نیت و حبیب دهقان‌نسب نمایش‌هایی را در شیراز روی صحنه برد.

زندگینامه کریم سلمان پور گزارشگر رادیو مازندران و همسر و فرزندان + عکس علت فوت و سوابق

علت فوت و درگذشت کریم سلمان پور

کریم سلمانپور گزارشگر مازندرانی در سن ۶۳ سالگی پس از حمله قلبی در بیمارستان شامگاه جمعه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ درگذشت.

زنده‌یاد کریم سلمان پور گوینده رادیو به واسطه پیشینه طولانی‌اش در رادیو مازندران و تهیه گزارش‌های متعدد از حوزه‌های مختلف جامعه صدایی کاملا شناخته شده در همه شهرها و روستاهای مازندران بود و طی حدود چهار دهه فعالیت خود در این استان هزاران گزارش میدانی از مردم مناطق مختلف استان تهیه کرد.

علت فوت و درگذشت کریم سلمانپور

از سربازی تا ازدواج و همسر کریم سلمان پور

اواخر دهه ۵۰ برای گذراندن دوره خدمت سربازی به جویبار اعزام شد و سپس در مازندران ازدواج کرد. پس از پایان خدمت به شیراز بازگشت با ورود به مرکز صدا و سیمای مرکز فارس به عنوان گزارشگر فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا نیز عازم مناطق جنگی شد.

او درباره نحوه آشنایی با همسرش گفته: به خدمت سربازی در شهرستان جویبار رفتم و در همان جا هم مجددا تمرینات نمایشی خود را از سر گرفتم و چند نمایش هم به روی صحنه بردم و در همان ایام با دختر خانم نجیب و بسیار خوبی آشنا شدم و این مقدمه ای بود برای اینکه زندگی و روز های آینده خود را در کنار ایشان بیابم پس از طی دوران سر بازی و ازدواج در سال ۵۹ سه سال اول را در صدا و سیمای مرکز شیراز مشغول به فعالیت بودم

سال ۱۳۶۳ به مازندران منتقل شد و از آن زمان تا کنون در صدا و سیمای مازندران به عنوان گزارشگر فعالیت داشت.

علت فوت و درگذشت کریم سلمان پور

همچنین بخوانید: بیوگرافی و سوابق پروین داداش زاده مجری و گوینده رادیو تبریز + عکس ها و علت دقیق فوت 

افتخارات و جوایز جشنوازه

سلمان‌پور گزارشگری در تراز ملی بود که بارها در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر شده بود. همچنین در چندین جشنواره‌ رادیویی نیز به عنوان داور حضور داشت. او ۱۴ مرتبه به عنوان گزارشگر ،نویسنده و تهیه کننده حایز مقام برتر و دریافت لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و جوایز آنها شد و طی دو مرحله هم در جشنواره بین المللی رادیو های جهان به عنوان تهیه کننده برتر و مفتخر به دریافت جایزه بین المللی شد .

ایشان نقش مهمی در آموزش مبانی کار در رادیو و به ویژه تهیه گزارش‌های درست و حرفه‌ای به نیروهای جدید سازمان داشت.

شروع گویندگی و گزارشگری

او می گوید: من از نوجوانی مطالعه را خیلی دوست می داشتم و هنوز هم از علاقه مندان شدید کتاب خوانی هستم و هر وقت که فرصت داشته باشم ولو اینکه فرصت اندک باشد کتاب می خوانم درنو جوانی یادم هست به طور مستمر از نویسندگان صاحب نام ایران و جهان نمایشنامه و رمان می خواندم و برخی ازین آثار معتبر را به همراه دوستان خوبی چون حسن پور شیرازی ،محمود پاک نیت و حبیب دهقان نسب در شیراز به روی صحنه آوردیم

در عمده برنامه‌های اجتماعی رادیو مازندران طی بیش از سه دهه اخیر همواره گزارش‌های او پخش شده و مردم او را صدای خودشان می‌دانستند. برنامه‌های گلبانگ ساحل، مردم و مسئولان، پیام مازندران و بسیاری از برنامه‌های دیگر معمولا با گزارش‌های مردمی استاد سلمان‌پور تکمیل می‌شدند.

مراسم تشییع و خاکسپاری کریم سلمان پور

مراسم خاکسپاری این گوینده با سابقه صدا و سیمای مازندران روز یکشنبه بعدازظهر برگزار شد و پیکر این هنرمند و گزارشگر شاخص رادیو مازندران با حضور همکاران و بستگانش در آرامگاه ملامجدالدین ساری به خاک سپرده شد.

 

نظرات