بیوگرافی و سوابق پروین داداش زاده مجری و گوینده رادیو تبریز + عکس ها و علت دقیق فوت

0

بیوگرافی پروین داداش زاده مجری و گوینده رادیو تبریز + عکس ها و علت دقیق فوت

پروین داداش زاده, مجری و گوینده پیشکسوت رادیو تبریز ۸ آبان ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت و آسمانی شد. در ادامه بیوگرافی پروین داداش زاده مجری رادیو تبریز و همسر و فرزندانش همراه با عکس های جوانی تا درگذشت و علت فوت در ۸ آبان ۱۴۰۰ و سوابق اجرا و گویندگی و زندگی شخصی از ورود به رادیو تا مادر رادیو تبریز را در ادامه از مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی و سوابق پروین داداش زاده مجری و گوینده رادیو تبریز + عکس ها و علت دقیق فوت

 

بیوگرافی پروین داداش زاده

پروین داداش زاده, گوینده پیشکسوت رادیو تبریز, متولد سال ۱۳۳۰ در تبریز از مجریان توانمند صدا و سیما آذربایجان شرقی بود که در ۸ آبان ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

سوابق گویندگی و اجرا

خانم داداش زاده مجری رادیو تبریز از ۱۴ سالگی، کار گویندگی را آغاز کرد و بیش از ۴۰ سال به عنوان گوینده ثابت رادیو مشغول فعالیت بود و به مادر رادیو تبریز معروف بود

صدای مادرانه و دلنشین او در برنامه خانواده در خاطره ها ماندگار شد و با همین برنامه به شهرت رسید.

برنامه خانواده را اغلب آذربایجانی‌های پا به سن گذاشته می‌شناسند؛ برنامه‌ای که حوالی ساعت ۱۰صبح از رادیو شنیده می‌شد و گویندگی آن را پروین داداش‌زاده بر عهده داشت. این برنامه در دهه ۶۰ و ۷۰حتی دهه ۸۰ محبوبیتی خاص پیدا کرده بود.

بیوگرافی پروین داداش زاده مجری و گوینده رادیو تبریز + عکس ها و علت دقیق فوت

وی در اکثر برنامه‌های رادیویی قبل از انقلاب رادیو تبریز حضور داشت و برنامه «بیست سئوالی» که به صورت زنده برگزار می‌شد از جمله برنامه‌های رادیویی شاخص قبل از انقلاب وی بود.

مهم ترین و شاخص‌ترین برنامه‌ای که مرحومه داداش زاده در رادیو تبریز بعد از انقلاب روی آنتن برد، «خانواده» نام داشت و کمتر آذربایجانی را می توان سراغ گرفت که این برنامه را با صدای دلنشین مادر رادیو تبریز نشنیده باشد.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های حبیب شهری مجری و گوینده شبکه سهند + علت فوت

جوایز و افتخارات

کسب مقام اول در نخستین جشنواره تولیدات صدا و سیما از مهم ترین افتخارات پروین داداش زاده بود.

علت فوت و درگذشت پروین داداش زاده گوینده تبریزی

وی که در سال‌های پایانی عمر خود به آموزش گویندگی نیز روی آورده بود، شب گذشته جان به جان آفرین تسلیم کرد تا برای همیشه صدایش جاودانه شود.

علت فوت و درگذشت پروین داداش زاده گوینده تبریزی

پیام تسلیت

مهندس مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پی درگذشت گوینده برجسته و پیشکسوت رادیو زنده یاد پروین داداش زاده پیام تسلیتی صادر کرد.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

دیگر بار همکاری عزیز و الگویی ارزشمند برای دیگر همکاران با عروج و گشودن آغوش به روی زندگی دیگر، جامعه فرهنگ، هنر و رسانه استان آذربایجان شرقی را در ماتم فقدان خود اندوهگین ساخت.

فقدان این گوینده محبوب، توانمند و بااخلاق و یکی از صداهای ماندگار و خاطره‌انگیز رادیو که در طول حیات هنری و رسانه ای عاشقانه و خالصانه برای مردم هنر آفرینی کرد و سال های سال، با صدای آشنا و گرم خود، متعهدانه در راه رسالت رسانه ای خود قدم برداشت برای اهالی این حوزه بسیار حزن انگیز و دردناک است.

رادیو آذربایجان شرقی هنرمندی را از دست داد که با صدایش برای نسل‌های مختلف خاطره ساخت و با اجراهای خود، نقش‌های مهمی را ماندگار کرد. حسن خلق، سعه صدر و منش نیکوی این گوینده عزیز، متعهد و اخلاق مدار هیچ‌گاه از یاد و خاطره مردم، همکاران و دوستدارانش پاک نخواهد شد.

مطالبه‌گری زنده یاد پروین داداش زاده با رعایت اخلاق و ادب حرفه‌ای در گفتگو با مسئولین هیچ وقت فراموش نمی‌شود و طنین دلنشین صدا و یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده برای همیشه در لوح دل مردم قدرشناس آذربایجان شرقی خواهد ماند.

اینجانب به نمایندگی از صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی آن بانوی هنرمند، همکاران و جامعه فرهنگ، هنر و رسانه استان، از خداوند متعال رحمت واسعه و آرامش ابدی برای آن مرحومه و صبر و بردباری برای بازماندگان معزز مسئلت می کنم.
تبریز رادیو تبریز شبکه سهند مرتضی صفری صدا و سیما آذربایجان شرقی پروین داداش زاده صدای ماندگار ۱۴۰۰/۰۸/۸

مراسم تشییع و خاکسپاری پروین داداش زاده

مراسم تشییع و خاکسپاری این بانوی هنرمند صدا روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ برزگار میشود

 

نظرات