معرفی انواع سبک های دنیای فشن و مد

0

دنیای رنگارنگ مد و فشن مفهوم پوشش را برای مردم به یک عامل جذاب و سرگرم کننده تبدیل میکند. در هر فردی پوشش لباس متفاوت است و در حقیقت هویت و کاراکتر شخص را نمایش می دهد. دنیای مد چهارچوب و راهنمای مناسبی است که ما را  با سبک خاص خود آشنا می کند. مثلا تیشرت های چاپی هنرمندان و سریال های محبوب مثل بازی مرکب، مانی هیست و پیکی بلایندرز بسیار ترند شده است. اما باید متناسب با استایل خود آن را انتخاب کنید. با این حال اگر به طرح Money heist روی تیشرت یا بازی مرکب علاقه دارید، به بزرگترین فروشگاه خاص تیشرت های جذاب فیلم و سریال، طرح با تو، مراجعه کنید. در ادامه درباره انواع استایل لباس پوشیدن توضیح دهیم تا بتوانید با سبک و استایل خود آشنا شوید.

 انواع سبک مد و فشن

استایل اسپورت

استایل اسپورت متداول ترین نوع لباس پوشیدن است که در بین ورزشکاران رواج دارد. زیرا هم راحت است هم قابلیت انعطاف بیشتری دارد. طرح تیشرت های چاپی با شلوار و کفش اسپورت جذابیت خاصی دارد و در بین جوانان بسیار مرسوم است. اگر دنبال طرح تیشرت سریال های محبوب و قدیمی مثل پیکی بلایندرز هستید تیشرت پیکی بلایندرز را می توانید با یک شلوار و کفش اسپورت سفید به زیبایی ست کنید.

سبک  کولی های بوهمی

انواع سبک مد و فشن

سبک بوهمی از کلمه “بوهو” یا boho chic گرفته شده است. بوهمی در اصل کلمه ای تحقیرآمیزی بود که کولی ها را صدا می زدند و به مرور لباس های کولی به یک استایل مد تبدیل شد. و بوهمی به فرد ساختار شکن و غیرمتعارف گفته می شود. این استایل از هیپی های دهه ۶۰ به وجود آمده است. سبک بوهمی شامل لباس های ماکسی، دامن های بلند و شلوارهای زنگوله ای، کلاه لبه داراست که با پارچه هایی به رنگ های طبیعی و خاکی طراحی شده است. فرد با آن احساس راحتی دارد، زیرا لباس های سبک بوهمی گشاد است و لباس تنگی بین آن ها دیده نمی شود. سبک بوهمی بیشتر مناسب افراد با روحیات خاص است.

سبک نامنظم و غیرمتعارف گرانج

 

گرانج از گروه موسیقی گرانج دردهه ۸۰ و ۹۰ میلادی متولد شده است. سبک گرانج یادآور نامنظمی و شلوغی است زیرا لباس ها در آن ژولیده طراحی شده است و خبری از ساختار و نظم در آن نیست. لباس های سبک گرانج اغلب شامل شلوار جین های پاره، جوراب شلواری و مدل موهای نا مرتب است. کمد لباس های افرادی که پیرو سبک گرانج هستند پر از بافتنی های بزرگ سایز و کش باف و کت های جین است. بین دختران نیز بیشتر دامن های ماکسی و جوراب شلواری با گل های درشت دیده می شود. سردبیر مجله مردانه، جیمز ترومن دیتیل در سال ۱۹۹۳ نقل کرد به نظر من  گرانج ضد مد نیست بلکه سبکی است که نمی توان در چهارچوب مد در نظر گرفت

سبک پانک نشانه اعتراض علیه مصرف گرایی

انواع سبک مد و فشن

سبک مشهور پانک از دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی به وجود آمد. نکات خاص سبک پانک که بیشتر به چشم می خورد کت های چرمی و ژاکتی، جوراب مشکی پاره، چکمه های درشت و بزرگ و مشکی، شلوار جین تنگ است و در سبک پانک اکثرا دست بندهای میخ دار و دکمه های سنجاق دار دیده می شود، همچنین آن ها علاقه زیادی به پوشیدن رنگ مشکی دارند. افراد پیرو سبک پانک، آزادی خواه و  فردگرا هستند. این گروه بیشتر به خالکوبی و کارهای ساختارشکن گرایش دارند و کمد لباس های شان پر از لباس های دست دوم است و نشانه نوعی مخالفت علیه مصرف گرایی است .

سبک خیابانی

اولین بار سبک خیابانی در دهه ۹۰ بین مردم رواج پیدا کرد. این سبک طرفدار لباس  راحت است و بین آن ها لباس هایی مثل هودی، شلوار گشاد، تیشرت های چاپی دیده میشود. سبک خیابانی تلفیقی از لباس های اسکی و هیپ پاپ است. بین این گروه لباس های چاپی شخصیت های محبوب بیشتر طرفدار دارد و خوشبختانه تیشرت ها تاریخ مصرف ندارند و در فصل سرما و گرما به زیبایی با لباس های دیگر ترکیب می شوند. با این وجود اگر دنبال تیشرت چاپی ابرقهرمانان محبوب برای تکمیل استایل سبک خود هستید، می توانید برای خرید هودی و تیشرت با  طرح های متنوع اسپایدرمن ، ددپول، بتمن و قهرمانان دیگر به ما در فروشگاه های معتبر طرح با تو مراجعه کنید.

نظرات