بیوگرافی شهید رضا خرمی محافظ سردار سلیمانی و همسر و فرزندانش +عکس و نحوه شهادت

1

بیوگرافی شهید رضا خرمی محافظ حاج قاسم سلیمانی کیست و همسر و فرزندانش + عکس ها و سوابق شهید مدافع حرم رضا خرمی از تولد تا شهادت و همسر محافظ سردار سلیمانی کیست؟ بیوگرافی و زندگینامه شهید رضا خرمی محافظ سردار شهید سلیمانی و همسر و فرزندانش و مصاحبه همسرش و حواشی را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی شهید رضا خرمی محافظ سردار سلیمانی و همسر و فرزندانش +عکس و نحوه شهادت

بیوگرافی شهید رضا خرمی

شهید رضا خرمی, در ۲۹ آبان ۱۳۵۳ در مولوی تهران به دنیا آمد. او که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی تربیت بدنی بود در ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ در منطقه خلسه سوریه توسط گروهک داعش به شهادت رسید.

همسر شهید رضا خرمی محافظ حاج قاسم سلیمانی کیست

همسر شهید خرمی درباره نحوه آشنایی و ازدواجشان گفت: شهید پسر عمه‌ام بود. ما در همدان بودیم و آنها در تهران. پیشنهاد اولیه را عمه‌ام داد و مدتی بعد به خواستگاری آمدند.

همسر محافظ سردار سلیمانی: جرأت نمی کنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده‌ شهید مدافع حرم هستیم!

همسر شهید مدافع حرم رضا خرمی گفت که یک‌بار برای انجام کاری به دفترخانه رفتم و کارمند آن‌جا متوجه شد که همسر شهید مدافع حرم هستم. او گفت چرا گذاشتید همسرتان به سوریه برود، سوریه به ما چه ربطی دارد و از این دست جملات. همین موضوع و چند مورد مشابه باعث شد که دیگر ما جرأت نکنیم بیرون از خانه بگوییم خانواده‌ شهید مدافع حرم هستیم.

همسر محافظ سردار سلیمانی کیست؟ بیوگرافی و زندگینامه

شهید رضا خرمی کیست

شهید رضا خرمی، از دلاور مردان کشورمان است که با دو دختر و یک پسر ۱۴ ماهه دعوت مولایش سیدالشهداء‌(ع) را لبیک گفت و برای دفاع از ناموس مسلمان عازم سوریه شد.

او محافظ سردار شهید قاسم سلیمانی بود و بعد از مدتی در سوریه ماند تا به خیل شهدای مدافع حرم پیوست.

فرزندان شهید رضا خرمی

این شهید بزرگوار دارای سه فرزند است. دو دختر و یک پسر که یکی از دخترانش دانشجوی پرستاری، دیگری در آستانه دیپلمه شون و پسر کلاس اول ابتدایی است.

نحوه شهادت رضا خرمی محافظ سردار سلیمانی

 

ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی

در بحث تربیتی هیچ زمانی اجبار را قبول نداشت و به سلیقه بچه‌ها و روحیه‌ آنها هم بسیار احترام می‌گذاشت و بر این باور بود که باید با جوانان مدارا کرد و همانند آنان رفتار کرد تا احساس تنهایی نکنند.

بیشتر مواقع نمازش را اول وقت می‌خواند و اهل غیبت و حسادت نبود. هرگز بدگویی همکار و یا آشنا را نمی‌کرد و روی این مسائل حساسیت بالایی داشت. مقید به روزی حلال بر سر سفره بود.
زندگی را سخت نمی‌گرفت و با اخلاق بود. دل رئوفی داشت اگر مریض می‌شدم می‌نشست برایم‌ گریه می‌کرد.

عکس رضا خرمی محافظ سردار سلیمانی

سوابق نظامی و سیاسی

شهید خرمی با مدرک دیپلم سال ۱۳۷۴ یا ۱۳۷۵ وارد سپاه شد و بعدها ادامه تحصیل داد و کارشناسی رشته تربیت‌بدنی را گرفت.

او مربی موتورسواری و تیراندازی و در تیم حفاظتی حاج‌قاسم بود.

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکسهای شهید وحید زمانی نیا محافظ و همراه شهید سردار سلیمانی

محافظ سردار سلیمانی

همسر این شهید درباره محافظ سردار سلیمانی بودن همسرش میگوید: محافظ بودنش را هم ابتدا خودمان فهمیدیم؛ یکی از اقوام همسرم را پشت سر شهید قاسم سلیمانی در فیلمی از ایشان دیده بود. پس از شهادت متوجه شدم که درجه ایشان سرهنگ است.

من پیگیر مسائل شغلی‌ همسرم نبودم و از دوران مجردی شغل نظامی را دوست نداشتم اما رفته رفته علاقه مند شدم.

پس از ازدواج متوجه شدم «وقتی عاشق همسرت باشی، عاشق علایق همسرت هم می‌شوی».

شهید رضا خرمی کیست

رفتن به سوریه

سری اول که به سوریه رفت، اطلاعی نداشتم و فقط می‌دانستم مدتی را در مأموریت است. یک سال بعد متوجه شدم که مأموریت او در سوریه و از اعضای تیم حفاظت حاج‌قاسم بود.

هیچ‌وقت مانع اعزامش نشدم و فقط می‌گفتم: «مراقب خودت باش!» همسرم همیشه می‌گفت هنگامی‌که به منطقه می‌روند حاج‌قاسم به آنها اجازه نمی‌دهد که جلودار باشند و خودش جلوتر از همه راه می‌رود.

حاجی بیشتر محافظ آنها بود تا آنها محافظ حاجی! البته آنها این را دوست نداشتند ولی با اخلاق حاجی آشنا بودند و تمام سعی‌شان این بود که به بهترین نحو از حاج‌قاسم محافظت کنند.

بیوگرافی شهید رضا خرمی محافظ سردار سلیمانی و همسر و فرزندانش +عکس و نحوه شهادت

نحوه‌ شهادت شهید رضا خرمی

شهیدرضا خرمی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ به همراه چندین نفر در منطقه خلسه در ساختمانی مستقر بودند که ساختمان توسط تروریست‌های تکفیری شناسایی شده بودنها خودرویی حامل ۲ تن مواد منفجره را در نزدیکی ساختمان منفجر کردند و او به همراه مرتضی مسیب‌زاده و قدرت‌الله عبدیان به شهادت رسیدند.

مزار شهید رضا خرمی کجاست

شهید خرمی در امام‌زاده اسماعیلِ بازار تهران به خاک سپرده شده است.

نام جهادی ایشان ابورضوان بود. رضوان اسم دختر بزرگ ما است

 

1 دیدگاه در “بیوگرافی شهید رضا خرمی محافظ سردار سلیمانی و همسر و فرزندانش +عکس و نحوه شهادت

  1. رضا گفت:
    1
    1

    خدا رحمتش کنه انشاالله شفیع ما در روز جزا باشد

نظرات