بیوگرافی مسعود قره خانی و همسرش سالومه عباسیان + عکس های خانوادگی و سوابق شغلی

0

بیوگرافی مسعود قره خانی رئیس پارلمان نروژ و همسرش سالومه عباسیان  + عکس های خانوادگی و سوابق از مهاجرت تا مجلس نروژ همراه با زندگی شخصی و خانوادگی مسعود قره خانی سیاستمدار ایرانی تبار در نروژ و مسعود قره خانی اصاتل اهل کجاست و پدر و مادر و زندگی شخصی و ماجرای ازدواج و همسرش سالومه عباسیان را در ادامه از مجله حرف تازه دانلود کنید.

بیوگرافی مسعود قره خانی و همسرش سالومه عباسیان + عکس های خانوادگی و سوابق شغلی

بیوگرافی مسعود قره خانی

مسعود قره خانی, (Masud Gharahkhani) متولد سال ۱۳۶۱ در تهران است, او که اصالتا اهل پیرانشهر است، از ۵ سالگی به همراه خانواده به نروژ مهاجرت کرد و در حال حاضر رئیس مجلس نروژ (استورتینگ) در سال ۲۰۲۱ می باشد.

سوابق شغلی و فعالیت ها

قره خانی متولد تهران و سیاستمدار ایرانی الاصل در حزب کارگر نروژ است که در سال ۱۳۶۶ به همراه خانواده خود به نروژ مهاجرت کرد و در شهر آوور ایکر بزرگ شد. پدرش بیژن قره‌خانی سیاستمدار و فعال سندیکای گارگری است.

مسعود قره خانی، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ میلادی، رهبری سازمان جوانان حزب کارگر نروژ در بوسکرود را بر عهده داشته و بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ میلادی، منشی استان، در حزب کارگر نروژ شعبهٔ بوسکرود، بوده‌است.

او در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ میلادی، عضو شورای استان بوسکرود؛ و شورای شهرداری آوور ایکر، بوده‌ و از سال ۲۰۱۱ میلادی، عضو شورای شهرداری درامن؛ و عضو علی‌البدل در مجلس ملی نمایندگان نروژ، بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی می باشد.

زندگینامه مسعود قره خانی سیاستمدار ایرانی تبار در نروژ

همسر و فرزندان مسعود قره خانی

قره خانی سال ها پیش با یک خانم ایرانی به نام سالومه عباسیان ازدواج کرد و یک پسر به اسم سام دارد .

سال و تاریخ مهاجرت

زمانی که پنج ساله بود، خانواده در بحبوحه جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۶ ایران را به مقصد نروژ ترک کردند. او چند خاطره از آن دوران دارد و می‌گوید در زمان جنگ وقتی به آسمان نگاه می‌کرد، فکر می‌کرد ستاره‌های آسمان را می‌بیند اما در نهایت در آن سن و سال متوجه شد که آن‌ها ستاره نیستند بلکه بمب هستند.

عکس همسر و پسر مسعود قره خانی

عکس های همسر و پسر مسعود قره خانی

 

همچنین ببینید: بیوگرافی و عکس های آرین طباطبایی پژوهشگر سیاسی ایرانی الاصل در آمریکا

مسعود قره خانی اصالتا اهل کجاست

او تحصیلاتش را د شهر محل اقامتش گذراند و در نروژ در رشته رادیوگرافی فارغ‌التحصیل شد و در بیمارستان مشغول به کار شد. او اصالتا اهل پیرانشهر و کورد می باشد که در تهران متولد شده و از ۵ سالگی نیز در نروژ زندگی کرده است.

وی بعدها عضو حزب کارگر شد و سپس رهبری حزب کارگر را بر عهده گرفت. او همچنین در پارلمان نروژ معاون دوم کمیته بازرگانی بوده است.

مسعود قره‌خانی، درباره مهاجرتش در فیس‌بوک خود نوشت: «ما پس از یک سفر طولانی تنها با یک دلار در جیب به نروژ رسیدیم.»

بیژن قره خانی پدر مسعود قره خانی و عکس مادرش

وی گفت که پدر و مادرش کار خود را در نروژ با چیدن توت فرنگی در یک مزرعه آغاز کردند. سپس پدرش جذب شهرداری شد و مادرش معلمی را در پیش گرفت و او حالا قرار است ریاست پارلمان را برعهده بگیرد.

او در سال ۲۰۱۱ در نشست ملی حزب کارگر گفت: «نام من مسعود است، متولد تهران، در جامعه نروژ بزرگ شدم، کشورم نروژ را دوست دارم و شهردار درامن خواهم بود.

با این حال قره‌خانی هرگز شهردار درامن نشد اما از سال ۲۰۱۷ به عضویت پارلمان نروژ معروف به استورتینگ درآمد

مسعود قره خانی رویس پارلمان نروژ کیست

مسعود قره‌خانی رئیس مجلس نروژ

قره خانی با رای اکثریت نمایندگان مجلس نروژ به عنوان رئیس جدید انتخاب شد. او از سال ۲۰۱۷ نماینده مجلس است.

مجلس نروژ (استورتینگ) که اکثریت کرسی‌ها آن‌ها در انتخاب نمایندگان حزب سوسیال دمرات کارگر در نشست پنج‌شنبه ۲۵ نوامبر (پنجم آذر) مسعود قره‌خانی را به عنوان رئیس جدید این نهاد انتخاب شد.

مسعود قره‌خانی، سیاستمدار ایرانی تبار در نروژ که رهبری حزب کارگر در استان بوسکرود است، از سوی حزب کارگر به‌عنوان رئیس جدید پارلمان نروژ پیشنهاد شده است. این اقدام پس از استعفای «اوا کریستین هانسن» از ریاست پارلمان صورت گرفت.

صفحه اینستاگرام مسعود قره خانی

صفحه رسمی این سیاستمدار ایرانی تبار در نروژ با نشانی masudg در دسترس عموم قرار دارد.

عکس های جدید شخصی و خانوادگی مسعود قره خانی

عکس های خانوادگی مسعود قره خانی

سوابق مسعود قره خانی

مسعود قره خانی اصالتا اهل کجاست

زندگی شخصی و خانوادگی مسعود قره خانی رئیس مجلس نروز

 

نظرات