بیوگرافی و عکس های آرین طباطبایی پژوهشگر سیاسی ایرانی الاصل در آمریکا

0

“آرین طباطبایی”، محقق و سیاستمدار ایرانی الاصل در آمریکا است. او دختر سید جواد طباطبایی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه فلسفه، تاریخ و سیاست است. در ادامه با بیوگرافی و عکس ها و خانواده و سوابق و پیشنیه خانوادگی و پیج اینستاگرام و توئیتر وی و ماجرای پیوستن به تیم مذاکره کننده وین برای احیای برجام در سال ۲۰۲۱ را در مجله حرف تازه آشنا شوید.

بیوگرافی آرین طباطبایی سیاستمدار ایرانی الاصل و همسرش - دختر سید جواد طباطبایی

بیوگرافی آرین طباطبایی

آرین طباطبایی متولد سال دهه چهل و دانش‌آموخته کینگز کالج لندن و فرزند سید جواد طباطبایی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه فلسفه، تاریخ و سیاست است.

او دارنده مدرک دکتری تخصصی در رشته مطالعات جنگ از دانشگاه «کینگز کالج لندن» است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کند.

بیوگرافی و عکس های آرین طباطبایی سیاستمدار ایرانی الاصل در آمریکا

سوابق سیاسی و شغل

طباطبایی، محقق علوم سیاسی و مدیر گروه و استاد مطالعات امنیتی دانشگاه جرج تاون آمریکاست و سابقه فعالیت در برنامه امنیت بین‌المللی و پروژه مدیریت اتم در مرکز بلفر دانشگاه هاروارد را نیز در کارنامه دارد.

او در حال حاضر عضو سازمانی به نام «ائتلاف تضمین دموکراسی» است که در سال ۲۰۱۷ برای مقابله با تلاش‌های ادعایی روسیه جهت «تضعیف نهادهای دموکراتیک» در آمریکا و اروپا تشکیل شد.

او قرار است به عنوان مشاور ارشد معاونت کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا فعالیت خواهد کرد.

او همچنین مولف کتاب «نه فتح، نه شکست» درباره استراتژی امنیت ملی جمهوری اسلامی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

همسر آرین طباطبایی کیست

از زندگی شخصی و خصوصی و همسر و فرزندانش اطلاعی در دست نیست

سوابق آرین طباطبایی سیاستمدار ایرانی الاصل کابینه بایدن

مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور تسلیحاتی و امنیتی دولت بایدن

وزارت خارجه آمریکا، آرین طباطبایی از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا را به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین‌الملل منصوب کرده ، سمتی که احتمالا با توجه به حوزه تخصصی او و همچنین مرتبط بودن به موضوعات هسته‌ای و تسلیحاتی در مسائل مربوط به ایران نقش پررنگی ایفا خواهد کرد.

طباطبایی در حساب کاربری خود در توئیتر از پیوستن به دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و معاون او، «کاملا هریس» ابراز خرسندی کرده است.

عکس آرین و پدرش سید جواد طباطبایی

آرین طباطبایی دختر سید جواد طباطبایی کیست

آرین طباطبایی دختر سید جواد طباطبایی کیست

سید جواد طباطبایی متولد ۲۳ آذر ۱۳۲۴، تبریز استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی در زمینهٔ فلسفه، تاریخ و سیاست است. او عضو پیشین هیئت علمی و معاون پژوهشی دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است.

وی از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ مشغول تدریس در مؤسسۀ مطالعات سیاسی-اقتصادی «پرسش» بوده‌است. طباطبایی مدیر گروه فلسفهٔ مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی نیز بوده است.

مواضع آرین طباطبایی درباره ایران

او دیدگاه‌هایش درباره ایران را در سخنرانی‌ها و مقاله‌های مختلف ابراز کرده و در میان دموکرات‌ها از جریان‌های تندرو در قبال ایران به شمار می‌رود. این پژوهشگر حوزه جنگ عموما مواضع تندی نسبت به ایران داشته و برخلاف دیگر کسانی که در دستگاه سیاست خارجی دولت بایدن حضور دارند، مواضع او بیشتر به جمهوری‌خواهان نزدیک بوده

آرین در مقاله‌ای که ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۰ روی وب‌سایت ائتلاف تضمین دموکراسی قرار گرفته می‌نویسد دولت دونالد ترامپ نتوانسته هدفش در خصوص رسیدن به توافق بهتر با ایران بعد از خروج از برجام را عملی کند.

پیوستن به تیم مذاکره کننده آمریکا در وین

آرین طباطبایی به تیم مذاکره کننده آمریکا در وین پیوست.

در حالی که منابع خبری از مذاکرات فشرده ایران و طرف های غربی برای احیای برجام خبر می دهند هیات آمریکایی یک خانم با تبار ایرانی را به تیم مذاکراتی خود اضافه کرد. این خانم آرین طباطبایی نام دارد.

«آرین طباطبایی»، از تحلیلگران مسائل ایران در آمریکا بهمن سال قبل به عنوان مشاور ارشد معاون وزارت خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین‌الملل منصوب شد.

نظرات