هر آنچه در مورد کیونپ باید بدانید

0

کیونپ (QNAP) که بایستی حتما از نمایندگی کیونپ تهیه شود، یکی از محصولات به‌نسبت جدید در عرصه‌ی سیستم‌های نظارتی است که به بازار معرفی شده و خدمات گوناگونی را به کاربران ارائه می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید امروزه اکثر افراد برای آنکه راحت‌تر به اهداف خود برسند، از تکنولوژی استفاده می‌کنند؛ بنابراین ما در این مقاله شما را با QNAP که یک محصول کاربردی است آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در صورت نیاز، از آن استفاده لازم را ببرید.

 کیونپ چیست

کیونپ چیست؟

کیونپ به دستگاه ذخیره داده‌ای گفته می‌شود که شما می‌توانید با استفاده از آن عکس‌، فیلم‌، موسیقی و هرچه می‌خواهید را نگه دارید. امکان استفاده از این دستگاه هم برای شخص خودتان و هم برای استفاده گروهی وجود دارد و شما می‌توانید از طریق دستگاه تلفن‌همراه و رایانه به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین می‌توان گفت رونمایی از QNAP تحولی عظیم در دنیا ایجاد کرد و بسیاری از مشکلات کاربران نیز برطرف شد.

اگر چه دفاتر نمایندگی کیونپ در بیش از ۱۶ کشور جهان مشغول به فعالیت‌اند اما آغاز فعالیت آن به سال ۲۰۰۴ در تایپه برمی‌گردد. باید بدانید که نمایندگی کیونپ در ایران نیز وجود دارد. بنابراین می‌توانید با خیال راحت هارد اکسترنال را کنار بگذارید و از QNAP برای ذخیره داده‌های مختلف استفاده کنید.

در این ذخیره‌ساز از چه تکنولوژی‌هایی استفاده شده است؟

 

سیستم عامل QuTS hero

شرکت کیونپ برای آنکه از درستی و عملکرد داده‌ها مطمئن شود، از سیستم عامل QuTS hero با محوریت ZFS استفاده کرده است و به دلیل وجود چنین سیستمی، تراکم داده‌ها، فشرده‌سازی آن‌ها و تکثیر داده‌های درون خطی به شکل بهتری انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که استفاده از ZFS مزیت‌هایی را نیز به همراه دارد، برای مثال می‌توان به شناسایی داده‌های مخرب، باگ‌های firmware و برطرف کردن این مشکلات اشاره کرد. همچنین به‌طور کلی مزیت‌های این سیستم‌عامل شامل موارد زیر می‌شود.

  • اطلاعات کاملا محافظت می‌شوند.
  • داده‌ها به‌شکل یکپارچه ذخیره می‌شوند و تمامی آن‌ها قابلیت خودترمیمی دارند.
  • از داده‌ها به‌شکل مطمئنی پشتیبان‌گیری(بکاپ) می‌شود.

اکوسیستم App Center

در کنار سیستم عامل QuTS hero و ZFS، قابلیت داخلی دیگری نیز برای این ذخیره ساز در نظر گرفته شده که اکوسیستم App Center است. این اکوسیستم شرایطی را برای کاربر فراهم می‌کند که بتواند NAS را سفارشی‌سازی کند و شرایط کاری نیز بهبود یابند.

سیستم عامل QTS

از دیگر تکنولوژی‌های به‌کاررفته در ذخیره‌ساز کیونپ، باید به سیستم‌عامل QTS که سیستم‌عامل اختصاصی ذخیره‌سازهایQNAP است اشاره کرد. این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند نیازهای رایج کاربران مانند اشتراک فایل‌ها، پشتیبان‌گیری، مدیریت ذخیره‌سازی، نظارت، خدمات چندرسانه‌ای و … را برطرف کند. همچنین باید بدانید که این سیستم عامل (QNAP) بر پایه لینوکس است و همین موضوع شرایطی را فراهم کرده که انواع برنامه‌ها و کلیه خدمات با بالاترین کارایی ارائه شوند؛ از همین رو کاربر در زمان استفاده از این دستگاه و سیستم‌عامل، سادگی و مطمئن بودن را متوجه خواهد شد. در صورتی که هر مشکلی در زمینه کار با آن داشتید می‌توانید از نمایندگی کیونپ برای رفع این مشکلات کمک بگیرید.

کیونپ چیست

چرا باید از QNAP استفاده کرد؟

اغلب کاربران به فکر ذخیره‌سازی داده‌های خود نیستند و زمانی متوجه اهمیت این موضوع می‌شوند که داده‌های مهمی را از دست می‌دهند. حال استفاده از ذخیره‌ساز QNAP شرایطی را برای شما فراهم کرده که علاوه‌بر ذخیره‌سازی، امکان استفاده و بازدید مجدد از داده‌ها را نیز داشته باشید. برای راهنمایی بیشتر از نمایندگی کیونپ به اینجا مراجعه کنید . در ادامه به مهم‌ترین دلایلی که باید از این ذخیره‌ساز استفاده کنید، اشاره خواهیم کرد.

  1. پشتیبان‌گیری: دیگر نگران خرابی هارد دیسک، خرابی لپ‌تاپ، کامپیوتر و … نباشید، زیرا QNAP NAS از تمام پرونده‌های شما بکاپ می‌گیرد تا در صورت نیاز و از دست رفتن پرونده‌های اصلی، آن‌ها را در اختیارتان قرار دهد.
  2. سازماندهی: گاهی اوقات شما به پرونده‌ای که در دستگاه دیگر ذخیره کرده‌اید، نیاز پیدا می‌کنید. نگران نباشید، زیرا QNAP، مرکزی‌سازی پرونده‌ها را  برای شما، دوستان، همکاران و خانواده آسان می‌سازد و شما می‌توانید به‌راحتی به پرونده‌ها دست پیدا کنید.
  3. ایمن‌سازی: عملکرد ذخیره‌ساز QNAP همانند ابر شخصی است، یعنی تنها به شما تعلق دارد. بنابراین سیستم کاملا امن و قابل‌اعتماد است.
  4. اشتراک فایل: گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که شما باید فایلی را به یکی از همکاران خود ارسال کنید. به‌جای آنکه زمانی را به بارگذاری اختصاص دهید یا فایل را ضمیمه پرونده کنید، آن را از طریق QNAP به‌شکل یک لینک مخصوص برای فایل موردنظر (پرونده‌های مربوط به پروژه، عکس، فیلم و موسیقی)  ارسال کنید.
  5. دسترسی از راه دور:این ذخیره ساز در حقیقت دستگاه پشتیبان شما خواهد بود و شما می‌توانید با استفاده از آن به وب متصل شوید. بنابراین امکان دسترسی به داده‌های خود در هر زمان و مکانی برای شما فراهم خواهد شد.

مشخصات و ویژگی‌های QNAP

برای آنکه بتوانید در خرید این ذخیره‌ساز از میان مدل‌های مختلف موجود در نمایندگی کیونپ بهترین انتخاب را داشته باشید، باید آگاهی و دانش لازم درباره‌ی این محصول را به دست آورید. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم QNAP را بررسی خواهیم کرد.

وجود Snapshot

Snapshot نگرانی کاربران درباره از دست دادن داده‌ها را برطرف می‌سازد، زیرا با وجود این تکنولوژی در دستگاه، وضعیت در هر زمان که شما بخواهید، ثبت می‌شود. بنابراین در زمان بروز مشکل، می‌توانید از داده‌های ثبت شده توسط Snapshot استفاده کنید.

پشتیبانی از SSD Caching

در دستگاه ذخیره‌ساز از SSD Caching استفاده شده است که می‌تواند کارایی کلی سیستم شما را افزایش دهد. البته شما می‌توانید از اپلیکیشنی چون Random IOPS Demanding برای بهبود گردش کارها و مجازی‌سازی نیز استفاده کنید.

پورت PCIe

در دستگاه ذخیره‌ساز QNAP از پورت PCIe که وظیفه شتاب‌دهی به اپلیکیشن‌ها را دارد، استفاده شده است. همچنین شما می‌توانید اسلات کارت QM2 را نیز روی آن نصب کنید. نصب این اسلات کارت موجب اضافه شدن M.2 SSD Cache و اتصالات ۱۰ GbE می‌شود.

استفاده از IFTTT Agent

در آوردن گردش کارها به‌صورت خودکار، یکی از ویژگی‌های مهم این ذخیره‌ساز است و IFTTT یا همان If This Then That که از محبوب‌ترین سرویس‌های اتوماسیون وب است، این امکان را برای دستگاه فراهم می‌سازد. همچنین این تکنولوژی شرایطی را ایجاد می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن تعداد نامحدودی برنامه مبتنی بر وب به وجود آورید که بهره‌وری بالایی داشته باشند.

Ethernet NAS Mode

در برخی از مدل‌های این برند از تکنولوژی Ethernet NAS Mode استفاده شده است. با وجود این تکنولوژی شما می‌توانید با انعطاف‌پذیری بیشتر و به‌صورت همزمان یک فایل را به چند دستگاه مختلف ارسال کنید.

جمع‌بندی

ذخیره‌سازی داده‌ها و پرونده‌ها اهمیت بالایی دارد و اگر شما از ذخیره ساز مناسبی استفاده نکنید، داده‌های مهم خود را برای همیشه از دست خواهید داد. این برند یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌عنوان ذخیره‌ساز است که ویژگی‌های متعدد دیگری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین توصیه می‌شود این دستگاه را از نمایندگی کیونپ خریداری کنید و دیگر نگرانی بابت از دست رفتن داده‌های خود نداشته باشید.

نظرات