بیوگرافی بهداد سلیمی و همسرش آلما نصرتی و دخترش سلین + عکسهای خانوادگی و مسابقات

0

بهداد سلیمی (Behdad Salimi), ورزشکار معروف وزنه برداری ایران است. ادامه ی این مطلب، به بیوگرافی کامل بهداد سلیمی و همسرش آلما نصرتی و دخترش سلین، زندگینامه و جنجال های بهداد سلیمی، فعالیت های ورزشی و سوابق از وزنه برداری تا مجریگری در شبکه نسیم ۱۴۰۰، معرفی خانواده و پیج اینستاگرام بهداد سلیمی و همسرش و عکسهای جدید و شخصی او و ماجرای ازدواجش و همسرش با عکس های جدید می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی بهداد سلیمی و همسر و فرزندانش + عکسهای خانوادگی و حواشی مسابقات

بیوگرافی بهداد سلیمی

بهداد سلیمی گرد آسیایی (Behdad Salimi) ورزشکار معروف وزنه برداری ایران در ۱۷ آذرماه ۱۳۶۸ در قائم شهر متولد شد. یک خواهر و برادر بزرگتر دارد. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجوی فوق لیسانس رشته حقوق است.

 

فعالیت های ورزشی

سلیمی با “ژیمناسیک” وارد عرصه ورزشی شد. مدتی به کشتی پرداخت و سپس به وزنه برداری روی آرود. به گفته خودش:”از سال ۸۲ بود كه كم كم پله های ترقی اين ورزش را طی كردم به طوری كه سال ۸۵ در ۱۷ سالگی بعد از سه سال ورزش حرفه ای مرا به اردوی تيم ملی فرا خواندند”

بیوگرافی بهداد سلیمی

او در مسابقات زیادی شرکت کرده و دارای افتخارات فروانی می باشد. سلیمی در رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا در تانگ لینگ چین در وزن فوق سنگین با مجموع ۴۵۸ کیلوگرم (۲۰۸ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب) قوی‌ترین مرد آسیا شد. در سال ۲۰۱۰ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۱۰۵+ کیلو جهان شد و دومین وزنه‌بردار ایرانی، پس از حسین رضازاده، شد که مدال طلای فوق سنگین را به دست می‌آورد.

زندگینامه بهداد سلیمی

وی در المپیک ۲۰۱۶، در حرکات یک‌ضرب موفق به ثبت وزنه ۲۱۶ کیلوگرم و شکستن رکورد یک‌ضرب جهان شد و بالاتر از لاشا تالاخادزه در جایگاه اول قرار گرفت، اما در حرکات دوضرب با حواشی زیادی رو به رو شد. سرانجام بهداد سلیمی پس از کسب مدال طلا بازی‌های آسیایی جاکارتا با درآوردن کفش‌هایش و بوسیدن تخته به نشانه خداحافظی، با دنیای حرفه‌ای وداع کرد.

 

همسر بهداد سلیمی کیست

بهداد متاهل است. او در ۲ فروردین ۱۳۹۰ با “آلما نصرتی” ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دختری به نام “سلین” است که در ایام نوروز ۹۵ متولد شد.

بهداد سلیمی و همسرش

 

صفحه رسمی در اینستاگرام

صفحه رسمی این ورزشکار مشهور با نشانی sbehdadsalimii در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. هم اکنون شما میتوانید تصاویر و عکس های شخصی و فعالیت های او بیشتر آشنا شوید.

مجری مسابقه تهمتن

در جدیدترین فعالیت های بهداد سلیمی او به عرصه مجریگری پا گذاشته و مجری مسابقه تهمتن شبکه نسیم در کنار آیدین ختایی می باشد. این مسابقه در آذر ماه ۱۴۰۰ از شبکه نسیم پخش شد.

بخشی از افتخارات

  • در بازیهای المپیک لندن ۲۰۱۲ نشان طلا ( وزن ۱۰۵+ ک‌گ)
  • نشان طلا آنتالیا ۲۰۱۰ ( وزن ۱۰۵+ ک‌گ)
  • مدال طلا پاریس۲۰۱۰ ( وزن ۱۰۵+ ک‌گ)
  • نشان طلا تالدی کورگان ۲۰۰۹ (وزن ۱۰۵+ ک‌گ)
  • مدال طلا تانگ لینگ ۲۰۱۱ ( وزن ۱۰۵+ ک‌گ)
  • نشان طلا پیونگتائک ۲۰۱۲ (۱۰۵+ ک‌گ)
  • نشان طلا گوانگ‌ژو ۲۰۱۰ (۱۰۵+ ک‌گ)

عکسهای جدید بهداد سلیمی و همسر و دخترش

عکس شخصی بهداد سلیمی

عکس شخصی بهداد سلیمی و همسرش

عکس جدید بهداد سلیمی و همسرش

عکس جدید بهداد سلیمی و همسرش

عکس جدید بهداد سلیمی و همسرش

با ما همراه باشید.

نظرات