چگونه از مزاحمت حشرات موذی در امان باشیم؟

0

اینکه حشرات پرشمارترین گونه جانداران در دنیا هستند، در نیاز همیشگی ما به سمپاشی منازل بی‌تاثیر نیست! چه تابستان باشد چه زمستان، چه ساکن خانه دربست باشیم چه طبقه‌های آخر یک مجتمع آپارتمانی، همیشه میزبان چند مهمان ناخوانده از حشرات موذی هستیم.

سمپاشی اساسی با سموم قوی تا حد بسیار خوبی این مشکل را از بین می‌برد؛ اما نه به اندازه استفاده همزمان از چند روش برای مقابله با این موجودات. توصیه کارشناسان اینست که همزمان با سمپاشی، راه ورود مجدد حشرات به خانه را محدود کنید، مثلاً با نصب توری پلیسه برای درب بالکن و همینطور نصب توری روی پنجره ها نگذارید که حشره های جدید وارد اتاق ها شوند.

با ما همراه باشید تا ببینید هزینه کلی سمپاشی منازل و قیمت توری پلیسه چقدر می‌شود، و اینکه چطور می‌توانید تاثیر این اقدامات را بالا ببرید.

  سمپاشی حشرات موذی

اهمیت انجام یک کار اساسی برای مقابله با حشرات موذی

وقتی در خانه، جایی که قرار است محل آسایش و آرامش ما باشد، حشرات موذی را می‌بینیم (از مورچه و ساس بگیرید تا سوسک‌های ریز و درشت) از چند جهت نگران می‌شویم.

یکی اینکه دیگر به هیچ‌چیز نمی‌توانیم اعتماد کنیم! گوشه‌وکنار خانه، زیر وسایل و پشت آنها، داخل کمدها و کابینت‌ها و … همه در ذهن ما به محلی بالقوه برای زندگی و پنهان شدن این حشرات تبدیل می‌شوند.

اگر خود ما یا یکی از اعضای خانواده از حشره خاصی ترس داشته باشیم، این موضوع بدتر هم می‌شود. با این حال، این تنها ضرر حشرات موذی به زندگی ما نیست. آنها مستقیما بهداشت و سلامت محل زندگی ما را نیز به خطر می‌اندازند.

مثلا سوسک‌ها ناقل اسهال خونی، اسهال، وبا و تب حصبه هستند؛ یا ساس‌ها موجب حساسیت و عفونت‌های پوستی می‌شود. به همین دلیل نه تنها سمپاشی منازل، بلکه سمپاشی رستوران، شرکت و بیمارستان هم بسیار مهم‌اند.

نکته مهم در اینکار اقدام سریع و قاطعانه است. اگر حشرات راه‌شان را به خانه شما باز کرده‌اند، بقیه دوستان آنها هم بیکار نمی‌مانند! از طرفی این موجودات با سرعتی باورنکردنی هم تکثیر می‌شوند.

سمپاشی حشرات موذی

چه موقع بهترین زمان سمپاشی است؟

حالا که اهمیت سمپاشی منازل برای سوسک و سایر حشرات موذی را می‌دانیم، چه زمانی باید اینکار را انجام دهیم تا بیشترین تاثیر را داشته باشد؟

چون هرکدام از حشرات در فصل خاصی رشد و تکثیرشان را آغاز می‌کنند، این زمان به نوع حشره بستگی دارد. به طور کلی، چون بیشتر حشرات موذی با شروع گرما تخم می‌گذارند و تکثیر می‌شوند، بهترین زمان سمپاشی منازل اردیبهشت است.

اما این موضوع همیشه و برای همه حشرات صادق نیست! بسیاری از حشراتی که عادت دارند به خانه‌های ما حمله کنند، در فصل پاییز و زمستان تخم می‌گذارند. بنابراین وقتی فصل گرما می‌رسد؛ با تعداد بالایی از حشرات بالغ روبه‌رو می‌شویم!

اگر نگران سوسک‌ها هستند، بهتر است سمپاشی منازل برای سوسک را در پاییز و زمستان انجام دهید تا بعدا غافلگیر نشوید. یا اگر در محل خواب‌تان ساس دیدید، بدون معطلی باید سمپاشی را انجام دهید.

موارد دیگری مانند سمپاشی درختان میوه هم قانون و قاعده خاص خود را دارد؛ و معمولا در اواخر زمستان و گاهی اوقات اوایل بهار انجام می‌شود تا به شکوفه‌ها و گرده‌افشان‌های مفید مانند زنبورها آسیبی نرسد.

 

آیا می‌توانیم هزینه سمپاشی را کاهش دهیم؟

در حالت کلی، هزینه سمپاشی منازل به نوع حشره، سم استفاده‌شده و البته متراژ فضایی که باید سمپاشی شود بستگی دارد. اما آیا راهی برای کاهش این هزینه‌ها هست؟ بله؛ خوشبختانه یکی دو روش غیر مستقیم برای اینکار وجود دارد.

یکی اینکه که با اسپری‌های حشره‌کش به جان در و دیوار خانه نیفتید! اگر تک‌وتوک حشره‌ای می‌بینید، اینکار شاید راه حل مناسبی باشد. اما وقتی حشرات در حال برنامه‌ریزی برای حمله‌ای همه‌جانبه هستند، با اینکار فقط هزینه‌تان را بالا می‌برید.

با سمپاشی تخصصی هم هزینه‌تان کمتر می‌شود، هم اینکه از نتیجه مطمئن هستید. توصیه می‌شود خودتان سمپاشی‌های گسترده را انجام ندهید، چون اگر اینکار را اصولی انجام ندهید، باید منتظر حساسیت‌های شدید در ساکنان خانه باشید.

اگر ساکن یک واحد آپارتمانی هستید، بهترین کار برای کاهش هزینه‌های سمپاشی منازل، انجام هماهنگی بین واحدها و استخدام یک شرکت برای سم پاشی کل ساختمان است. با این کار ساده، تاثیر سمپاشی حداقل چندبرابر می‌شود.

سمپاشی حشرات موذی

یک اقدام مهم دیگر برای جلوگیری از حضور حشرات مزاحم: نصب توری درب و پنجره

اصولا حشرات همیشه راه جدیدی برای ورود به خانه ما پیدا می‌کنند؛ اگر خانه را سمپاشی کنیم، از فاضلاب واحدهای دیگر می‌آیند. اگر کل ساختمان را هم سمپاشی کنیم، نمونه‌های دیگری مثل مگس و پشه از پنجره وارد خانه می‌شوند!

به خاطر همین بود که بالاتر گفتیم بهترین کار برای مقابله همه‌جانبه با این موجودات سرسخت استفاده از چندروش (مانند سمپاشی و نصب انواع توری) به طور همزمان است. با اینکار، عملا دیگر راهی برای ورود حشرات به خانه‌تان نمی‌ماند.

نمی‌دانید برای اینکار سراغ چه نمونه‌ای بروید؟ نگران نباشید، در بخش بعد توضیح داده‌ایم که چه نوع توری برای اینکار مناسب‌تر است.

سمپاشی حشرات موذی

چه نوع توری مناسب درب بالکن یا پنجره است؟

توری‌هایی که برای جلوگیری از ورود حشرات مزاحم به ما کمک می‌کنند، انواع و اقسام گوناگونی دارند؛ از جمله توری‌های آلومینیومی، رولینگ، لولایی و غیره. اما بدون شک توری پلیسه محبوب‌ترین آنهاست.

این توری از جنس پلی استرین ساخته شده، و قاب (فریم) آن از جنس آلومینیوم و بعضا یو پی وی سی است. دوام بالای توری پلیسه، که به آن توری پنجره آکاردئونی یا تاشو هم می‌گویند، یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آن است.

این توری نه تنها تحت تاثیر آب و هوا قرار نمی‌گیرد؛ بلکه به راحتی هم تمیز می‌شود. به همین دلیل، برای درب بالکن و پنجره‌ها بهترین گزینه است. توری پلیسه ای مزایای دیگری هم دارد، از جمله:

  • نصب ساده
  • عدم نیاز به تعویض زودهنگام
  • جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به خانه (در کنار حشرات)

قیمت توری پلیسه پنجره دوجداره یا پنجره‌های معمولی بسته به ابعاد، نوع فریم آن و تعداد درب یا پنجره‌های مدنظر شما متفاوت است. پیشنهاد ما این است که سراغ نمونه‌های آهنربایی (مگنتی) بروید.

این نوع توری نیازی به نصب با پیچ و مهره ندارد؛ و با حذف هزینه نصب، قیمت توری پنجره آکاردئونی را کاهش می‌دهد. این توری خیلی ساده به قاب پنجره می‌چسبد، و برخلاف نمونه‌های ثابت حشرات را در فضای خانه زندانی نمی‌کند!

نکته مهم این است قیمت توری پلیسه با توجه به دوامی که از خود نشان می‌دهد، و تاثیر بالایی که در جلوگیری از ورود حشرات به خانه دارد، انتخابی به شدت اقتصادی و هوشمندانه است.

 

دریافت خدمات و حل چالش‌های روزمره با «خدمت از ما»

در بازار خدمات آنلاین “خدمت از ما” بستری فراهم شده است تا در کنار یافتن متخصص هر فن در نزدیکیتان، بتوانید به رایگان قیمت خدمت مورد نیاز، از جمله ساخت و نصب انواع توری و سمپاشی خانه، را استعلام کنید.

علاوه بر دسترسی سریع و آسان به متخصصین و استعلام رایگان قیمت، یکی از جذابترین بخش‌های سایت “خدمت از ما”، مجله است. این مجله محلی برای حل چالش‌های روزمره شماست، از مبارزه با حشرات آزاردهنده گرفته تا ترفندهای آموزشی، نظافت، تکنولوژی، سلامت، زیبایی، تعمیر وسایل خانگی و بسیاری موضوعات دیگر!

ترفندهای خانگی و روش‌های قاطعانه برای مبارزه با حشرات موذی را در یک مقاله نمی‌توان به طور کامل پوشش داد. برای اینکه به یک “حرفه‌ای” در بحث مبارزه با جانوران موذی تبدیل شوید، سری به مجله «خدمت از ما» بزنید.

همین‌طور که در خواندن مطالب این مجله هستید، می‌توانید هزینه خدمات مختلف از جمله سمپاشی و قیمت توری پلیسه را نیز به رایگان از متخصصان فعال در این پلتفرم به رایگان استعلام کنید.

نظرات