آیا می توان با اندروید و آیفون به VPS متصل شد؟

0

از جمله سوالات رایجی که در رابطه با سرورهای مجازی پرسیده می شود این بوده که آیا می توان با اندروید و آیفون به VPS متصل شد؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله. در حال حاضر سیستم عامل اندروید و ios بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده اند؛ به همین علت برخی اوقات شاهد این هستیم که این کاربران می خواهند به امکانات سرور خود از طریق موبایل نیز دسترسی پیدا کنند. در این شرایط باید بدانند که چگونه می توان این کار را به انجام رساند. برای این امر مراحل مختلفی در نظر گرفته شده اند که در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با آن ها آشنا کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. همچنین اگر قصد خرید سرور مجازی VPS را دارید، می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 خرید vps

نحوه اتصال به سرور مجازی از طریق گوشی های اندروید

برای اینکه بتوانید به سرور مجازی از طریق گوشی های اندرویدی اتصال پیدا کنید، نیاز است تا یک سری از مراحل را پشت سر بگذارید که شامل موارد زیر می شوند:

  • نرم افزار مخصوص را دانلود کنید

در ابتدا نیاز است تا شما نسبت به دانلود نرم افزار مخصوص اقدامات لازم را انجام دهید. این نرم افزار که برای اتصال به VPS به آن نیاز دارید، با نام Microsoft Remote Desctop شناخته شده است. برای دانلود این برنامه می توانید از پلتفرم های مختلفی بهره ببرید که بدون شک گوگل پلی بهترین گزینه ای به شمار می رود که می توانید از آن استقبال کنید. بعد از دانلود برنامه باید آن را نصب کرده و سپس اجرا کنید. برای وارد شدن به محیط کاربری یک صفحه به شما نمایش داده می شود که آیکون آن نارنجی رنگ بوده و شما با کلیک بر روی آن وارد این محیط کاربری خواهید شد. سپس یک علامت + نیز به شما نشان داده می شود. باید بر روی این علامت کلیک کنید تا ادامه فرایند اتصال به سرور مجازی VPS را طی کنید.

در مراحل بعدی به شما دو گزینه نمایش داده می شوند. این دو گزینه شامل Remote Resource Feed و desktop هستند. گزینه ای که باید انتخاب کنید، دسکتاپ است. با کلیک بر روی این گزینه وارد مرحله بعدی خواهید شد. در این بخش یک کادر به نمایش در می آید که برای گذر از آن باید گزینه add manually را انتخاب کنید. با این کار شما به بخشی منتقل خواهید شد که نیازمند درج اطلاعات است.

  • آی پی خود را وارد کنید

در بخش بعدی از اتصال به سرور مجازی، نیاز است تا آی پی خود را وارد کنید. ساختار آی پی که باید وارد کنید، به شکل ۱۲۳٫۱۴۵٫۰۱٫۲۶۴ User Name است. بعد از وارد کردن آدرس آی پی نیز دوباره با دو گزینه مختلف رو به رو خواهید شد که شامل Enter Every Time و Add user Account است. گزینه ای که شما باید انتخاب کنید، Add user Account است. با کلیک بر روی این گزینه، یک صفحه به شما نشان داده می شود که دارای نام کاربری و رمز عبور است. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، می توانید بر روی گزینه Save کلیک کنید.

  • لیست سرورهای اضافه شده به شما نمایش داده می شود

در مراحل بعدی لیستی از سرورهای اضافه شده به شما نمایش داده می شود. بعد از اینکه مراحل گفته شده را طی کنید یک پیغام تحت عنوان Certificate دریافت می کنید. این پیغام به شما اطلاعاتی را نشان می دهد که حاوی اطلاعات مربوط به سرور است. برای اینکه دیگر این پیغام به شما نشان داده نشود، می توانید بر روی گزینه Never ask again for connections to this pc کلیک کنید. در واقعا باید در کادر مربوطه تیک مربوطه را بر جای بگذارید. برای اینکه بتوانید به محیط سرور انتقال داده شوید، نیاز است تا بر روی گزینه CONNECT کلیک کنید.

خرید vps

نحوه اتصال به VPS از طریق موبایل IOS

سیستم عامل دیگری که می توانید با کمک آن به سرور مجازی اتصال پیدا کنید، ios است. مراحلی که باید برای این سیستم عامل پشت سر بگذارید، تفاوت بسیار جزئی و کوچک با سیستم عامل اندروید دارد. تنها تفاوتی که وجود دارد این بوده که نرم افزار RDC Client را دانلود کنید. برای دانلود می توانید از اپ استور بهره ببرید. بعد از اینکه آن را دانلود کردید، نسبت به نصب آن اقدام کنید و سپس آن را به اجرا در بیاورید. بعد از اجرا، کافیست مراحلی که ذکر کردیم را دوباره پشت سر بگذارید.

خرید vps

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا با نحوه اتصال VPS از طریق اندروید و آیفون آشنا کنیم. برای این کار باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. هر کدام از این مراحل بسیار ساده بوده و کافیست دقت لازم را برای انجام آن ها به کار بگیرید. نحوه اتصال اندروید و آیفون تقریبا با یک دیگر یکسان بوده و تنها نحوه دانلود برنامه ها با یک دیگر تفاوت دارند.

نظرات