دانلود نرم افزار مطب رایگان آسان طب برای پزشکان

0

دانلود نرم افزار مطب رایگان آسان طب برای پزشکان

نرم افزار مطب : با پيشرفت تکنولوژي ديگر پزشکان اطلاعات بيمار را به صورت دستي يادداشت نمي‌کنند و براي تمام کارهاي مورد نياز خود از نرم افزارهاي پزشکي و مديريت مطب استفاده مي‌کنند که اين عمل باعث افزايش دقت پزشکان شده و تمامي اطلاعات بيمار، موارد مربوط به حسابداري و … با چند کليک ساده انجام مي‌شود، نرم افزار مطب آسان طب مي‌تواند به عنوان بهترين دستيار براي پزشک باشد که امکانات مناسبي را ارائه مي‌دهد و پزشکان مي‌توانند با نصب اين نوع نرم افزار بر روي کامپيوتر خود، تمامي امور مربوط به مديريت بيماران مطب که قبلا با روش سنتي و کاغذ و قلم انجام مي‌شد را با روش نوين و استفاده از اتوماسيون انجام دهند. اين نوع نرم افزار نه تنها براي پزشک مزاياي فراواني دارد بلکه باعث سهولت کار بيمار هم شده است و بيماران مي‌توانند با تهيه قبض و گزارشات دقيق از پرونده‌هاي خود، وضعيت حساب و خدمات انجام شده را ملاحظه داشته باشند. نرم افزار مطب عموما شامل سيستم نوبت دهي يا رزرو وقت، پرونده الکترونيک بيمار، امور مالي و مديريت، امور بيمه‌اي و … مي‌باشد که در ادامه به تفصيل براي شما ويژگي‌هاي نرم افزار مطبي که کاربرپسند و ايده‌آل باشد را بيان مي‌کنيم همچنين لينک دانلود نرم افزار مطب رايگان نيز در زير براي پزشکان محترم قرار گرفته است.

 دانلود نرم افزار مطب

دانلود نرم افزار مطب رايگان

پزشکان عزيز مي تواند از طريق قسمت دانلود نرم افزار مطب در سايت آسان طب فايل هاي نصبي اين نرم افزار دانلود نموده و سپس با توجه به سيستم عامل ويندوز مورد نظر خود، آن را نصب نمايند. توجه داشته باشيد که تمام مراحل نصب و راه اندازي به راحتي و به صورت خودکار انجام مي‌گردد.

سيستم پذيرش بيماران نرم افزار مطب

در واقع قلب تپنده يک نرم افزار مطب، سيستم پذيرش آن است. اين سيستم از بدو ورود بيماران يا مراجعين تا مرحله ترخيص ايشان، تمامي امور مربوط به تشکيل پرونده پزشکي، ثبت خدمات ارائه شده، صورتحساب و … را در بر مي‌گيرد. همچنين در سيستم پذيرش بيماران است که تعيين مي‌کنيد کدام پزشک يا دستيار خدماتي را براي مراجعين انجام داده‌اند. توسط نرم افزار مطب جديد شما مي‌توانيد در کثري از ثانيه اطلاعات بيمار يا مراجعه کننده را در سيستم ثبت کنيد و بلافاصله بعد از آن براي ايشان قبض و صورتحساب مربوطه را چاپ نمائيد. قبض پيش فرض نرم افزار به صورت ۸ سانتي است و از تمامي پرينترهاي موجود در بازار پشتيباني مي‌نمايد. همچنين پس از پذيرش بيماران با مراجعه به بخش ليست پذيرش مي‌توانيد گزارش کارکرد خاص از کل پذيرش‌هاي انجام شده در بازه زماني خاص تهيه نمائيد و اطلاعات را بر اساس پزشک، دستيار، بيمار خاص فيلتر نمائيد.

سيستم نوبت دهي بيماران (رزرو وقت)

دانلود نرم افزار مطب

همانطور که مي‌دانيد اکثر مطب‌ها به دليل ازدهام مراجعين خود، مستلزم نوبت دهي قبلي يا رزرو وقت هستند که در گذشته، منشي مطب اين امور را توسط يادداشت گذاري در سر رسيد يا دفتر خود انجام مي‌داد. امروزه با استفاده از نرم افزار مطب که يک سررسيد مجزا براي هر پزشک ايجاد مي‌کند مي‌توانيد اين عمليات را توسط سيستم رايانه‌اي انجام دهيد. بدين صورت که نرم افزار امکان ساعت بندي و وقت ويزيت خالي را براي هر پزشک به صورت مجزا ايجاد مي‌کند و منشي يا اپراتور با چند کليک ساده مي‌تواند در اين وقت‌ها، اطلاعات بيماران را ثبت نمايد و براي پزشک گزارشات مربوطه را ليست نمايد. همچنين سيستم نوبت دهي نرم افزار مطب به طور خودکار قادر است ارسال پيامک يادآوري تعيين وقت ويزيت را براي بيمار و همچنين براي پزشک معالج و دستيار نيز ارسال نمايد.

سيستم حسابداري مطب

اغلب پزشکان در جريان هستند که مطب‌ها نيز مانند ساير مشاغل داراي سيستم حسابداري هستند. حسابداري که داراي ويژگي‌هاي منحصر به فرد خود است و پارامترهايي نظير: درصد بندي سهام سازمان‌هاي بيمه کننده بيماران، فرانشيز و سهم پزشک و دستيار از خدمات ارائه شده به بيمار، از جمله موارد آن مي‌باشد. در نرم افزار مديريت مطب آسان طب، تمام عمليات حسابداري و پرداختن به امور مربوط به حسابرسي مراجعين، طي سالها مشاوره‌ي کادر توسعه دهنده آن با بسياري از پزشکان صورت گرفته است. در اين سيستم انعطاف در نحوه محاسبه درصد بندي سهم پزشک، سهم بيمار، بيمه و … طوري تعبيه شده است که پزشکان قادر هستند آنگونه که تمايل دارند و سيستم مطب خود را بر اساس آن پايه‌ريزي کرده‌اند، محاسبات انجام پذيرد. بعنوان مثال: در برخي مطب‌ها، درصد سهم پزشک با توجه به پرداختي بيمار محاسبه مي‌گردد و در برخي ديگر با توجه به هزينه خدمت. اين دو از نظر حسابرسي با يکديگر تفاوت دارند در روش اول، هرگاه بيمار تسويه حساب خود را انجام داد، عمليات محاسبه درصد اتفاق مي‌افتد اما در روش دوم هنگام پذيرش و بدون در نظر گرفتن مبالغ پرداختي بيمار. حتي اين امکان وجود دارد که براي محاسبه درصد سهم پزشک و دستيار، بتوان خدمات را از يکديگر تفکيک کرد. مثلا براي يک پزشک يا دستيار که خدمتي خاص ارائه مي‌کنند ۵۰ درصد و براي خدماتي ديگر ۳۰ درصد سهم لحاظ گردد. سيستم درصد بندي سهم بيمه نيز بدين صورت امکان پذير است. از طرفي ديگر سيستم تسويه حساب براي بيمار نيز مي‌تواند دوره‌اي انجام گردد و طي چند پرداخت در زمان‌هاي گوناگون. تمامي موارد فوق با توجه به نوع گزارشگيري از سيستم پذيرش و صندوق قابل بهره برداري است. پزشکان عزيز براي چک کردن اين امور کافي است از قسمت بالا نرم افزار مطب را دانلود کرده و چند پذيرش با خدمات گوناگون و درصد بندي مختلف انجام دهند. لازم به ذکر است مطب‌هايي که سيستم حسابداري اين چنيني يا درصد بندي ندارند نيز مي‌تواند بدون تغيير در روند محاسبه درصد، عمليات حسابداري را به صورت ساده و پيش فرض برنامه انجام دهند.

سيستم مديريت بيماران مطب

شايد مهمترين اطلاعات براي يک پزشک، پرونده‌هاي بيماران مطبش باشد. اين پرونده‌ها تمام اطلاعات پايه‌اي مربوط به مراجعين را در بر مي‌گيرد. اطلاعاتي شامل مشخصات فردي، آدرس و تلفن، سوابق پزشکي، آلرژي به داروي خاص و … که با توجه به اين اطلاعات مي‌توان بعدا براي آن پذيرش يا نوبت دهي مجدد انجام داد. دارا بودن سوابق و اطلاعات اوليه بيماران باعث تسريع در عمليات پاسخگويي به ايشان و همچنين سازماندهي بهتر پرونده‌هاي پذيرش و ديگر امور مي‌گردد. بخش مديريت بيماران نرم افزار مطب امکان طبقه‌بندي بر اساس گروه و حروف الفبا را داراست و منشي مطب مي‌تواند بر اساس مشخصات بيمار، کدملي، گروه و پزشک معالج و … به آن دسته از بيماراني که مد نظر خويش است دسترسي داشته باشد؛ از اين اطلاعات گزارش تهيه نمايد يا براي ايشان پيامک ارسال کند و يا پذيرش و وقت دهي انجام دهد. حتي امکان خروجي از ليست کل اطلاعات بيماران در محيط‌هاي اکسل و اکسس نيز وجود دارد.

منبع: آسان طب

نظرات