بیوگرافی حاج حجت کسری مداح سرشناس +عکس درگذشت و دانلود مداحی ها

0

بیوگرافی حاج حجت کسری مداح سرشناس +عکس ها و علت فوت و دانلود مداحی ها و زندگینامه حاج حجت الله کسری مداح اهل بیت و همسر و فرزندانش از بیماری تا درگذشت و ماجرای فوت و علت درگذشت در ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ و مراسم تشییع و دانلود روضه ها و مداحی های حاج حجت کسری مداح تهرانی با عکس و سوابق و زندگی شخصی وی در این بخش از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حاج حجت کسری مداح سرشناس +عکس درگذشت و دانلود مداحی ها

بیوگرافی حاج حجت کسری

حجت الله کسری، متولد سال ۱۳۲۵ در محله قلهک شمیران تهران یکی از روضه‌ خوانان و مداحان پیشکسوت اهل بیت در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. این پیرغلام اهل بیت و به‌ نام تهران پس از سال ها تحمل رنج بیماری صبح ۲۹ شهریور ۱۴۰۰، دعوت حق را لبیک گفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

بیوگرافی حاج حجت کسری مداح و همسر و فرزندانش +عکس ها درگذشت و مداحی ها

سال های فعالیت در مداحی

حاج حجت از ۹ سالگی در هیات ها و محرم و مراسم مذهبی میخواند و ابتدا در منطقه دزاشیب و تکیه شمیران می خواندند و از سال ۱۳۶۰ و پس از وفات حاج ناظم قنات‌آبادی از مداحان با اخلاص اما حسین (ع)؛ جلسه آموزش مداحی را در تهران و در منطقه شمیران برگزار کرد و به تدریج با حضور رزمندگان و بسیجیان گسترش پیدا کرد و نهایتاً هیات عشاق‌الحسین(ع) از درون این جلسه تشکیل شد.

زندگینامه و علت فوت حاج حجت کسری مداح سرشناس +عکس درگذشت و دانلود مداحی ها

از نظر اخلاقی سرآمد مداحان شمیران بودند و به شدت، نسبت به مسائل اخلاقی و رفتاری توجه ویژه داشتند و هیچ وقت مداحی را وسیله ارتزاق خودشان قرار نمی‌داد.

بیوگرافی حاج حجت کسری مداح و همسر و فرزندانش +عکس ها درگذشت و مداحی ها

فعالیت در دوران قبل از انقلاب

حاج آقا، پیش از انقلاب از جمله کسانی بود که اشعار انتقادی بر علیه رژیم طاغوت می‌خواند و بارها نیز از سوی ساواک دستگیر شده بود و چندین‌بار مردم او را از دست ماموران حکومتی فراری داده بودند.

بیوگرافی حاج حجت کسری مداح سرشناس +عکس درگذشت و دانلود مداحی ها

همسر و فرزندان حاج حجت کسری

ایشان سال ها پیش در اوج جوانی ازدواج کرده و دارای فرزند و نوه هستند

هادی کوچکی داماد ایشان که حدود یکسالی بیشتر از زندگی مشترکشان نمی‌گذشت که عارضه سکته به سراغ حاج حجت کسری آمد؛ درباره پدر همسرش می‌گوید: چیزی نگذشته بود از ازدواجمان که حاج آقا به این عارضه دچار شد.

همسر و فرزندان حاج حجت کسری

از بیماری تا درگذشت

حجت الله کسری از پیرغلامان قدیمی و به‌ نام تهران، حدود ۱۵ سال بود که به دلیل عارضه مغزی، در خانه بستری شده بود ، درنهایت در ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت

 

نظرات