مشخصات فنی ، عکس ها و قیمت خودرو برقی ایرانی یوز

0

خودرو برقی یوز جدیدترین محصول خودروسازی ایران است که در آبان ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد وس از شماره گذاری و پلاک کردن، اولین خریدار ایرانی مشتری آن بود. برای اینکه با مشخصات ، عکس ها و قیمت خودروی برقی ایرانی یوز آشنا شوید و بدانید چه امکاناتی دارد و آپشن ها و سوخت و مشخصات فنی خودروی تمامی برقی ایرانی (یوز) چیست و از کجا باید بخریم با ما در مجله حرف تازه همراه باشید

خودرو برقی یوز | مشخصات ، عکس ها و قیمت خودروی برقی ایرانی یوز

خودروی برقی ایرانی یوز از مشخصات تا عکس و قیمت

آبان ماه ۱۴۰۰ اولین خودروی برقی ایرانی، در خیابان‌های تهران دیده شد، خودرویی برقی که دو سرنشینه است و به تازگی مجوز شماره‌گذاری دریافت کرده است.

از اسل ۱۳۹۴، ساخت و طراحی این موتور سیکلت چهارچرخ برقی آغاز شد و بنیانگذار این پروژه نیز دانشجویان دانشگاه آزاد باراجین قزوین بودند که  توانستند با تکیه بر دانش فنی خود طراحی و ساخت اولین خودروی برقی ایرانی را با نام «یوز» به سرانجام برسانند و یک شرکت دانش بنیان تحت عنوان «پاراکس موتورز» تاسیس کنند و پس از پنج سال تلاش و فرازو نشیب استانداردها و مجوزهای لازم برای شماره گذاری را کسب کنند.

قیمت خودرو برقی یوز

مشخصات فنی و ویژگی های خودرو برقی یوز

خودروی برقی یوز که توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده است  مجهز به امکانات زیر است:

۱- مجهز به موتور برقی در محور عقبی با توانایی تولید ۲۰ اسب بخار قدرت یا ۱۵ kw

۲- شارژ موتور برقی در حدود ۳ و ۳۰ دقیقه

۳- مصرف برق به اندازه یک اتو،

۴- توانایی پیمایش مسیری ۱۰۰ کیلومتری بعد از هر بار شارژ و روزانه ۶۰ کیلومتر

۵- وزن موتور چهارچرخ دو نفره معادل ۴۸۰ کیلوگرم

۶- تحمل وزن ۲۵۰ کیلوگرم

۷- حداکثر سرعت یوز ایرانی ۸۰ کیلومتر بر ساعت

۸- شعاع دور زنی بسیار کمی دارد.

۹- عدم مشکل برای حرکت در تندترین شیب‌های خیابان‌های تهران

۱۰- طول آن ۲‌.۳۲ متر و برابر با عرض خودروهای معمول است

۱۱- عرض آن ۱.۱۹ متر و ارتفاع آن ۱.۴۶ متر

۱۲- باز شدن درب های آن به سمت بالا

۱۳- زیبایی ظاهری و باز کردن در را در حداقل فضای ممکن

۱۴- صفحه نمایش ۴.۳ اینچی، ایموبلایز و… از دیگر مشخصات و ویژگی‌های این خودرو است.

این خودروی برقی از ۹۰۰ قطعه تشکیل شده است و به صورت کلی حدود ۸۵ درصد از قطعات این محصول در داخل کشور ساخته شده و مابقی آن از خارج کشور تهیه شده‎ است.

همچنین بخوانید: مشخصات فنی و امکانات و قیمت خودروی تارا ایران خودرو با عکس

مشخصات فنی خودروی برقی ایرانی یوز

مزایا و فواید

یکی از مزایای مهم خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوا، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت است تا حدی که این مزایا موجب شده است

علاوه برکاهش آلودگی در کلانشهرها، کم حجم بودن و ابعاد کوچک این خودروهای برقی، رانندگی آسان و کاهش خطر رانندگی و پایداری از جمله مزایای این خودروهای تمام برقی دانش بنیان است

براساس اظهارات مدیرعامل شرکت دانش بنیان «پاراکس موتورز» نمونه فرانسوی این موتور با توجه به آپشن های مختلف بین ۷۰۰۰ تا ۸۵۰۰ یورو بدون باتری به فروش می‌رسد که برای خرید همیشگی باتری باید حدود ۵۰۰۰ یورو به هزینه آن اضافه کرد. اما تلاش می‌شود خودروی تمام برقی یوز با قیمت کمتری به بازار عرضه شود.

خودرو برقی یوز | مشخصات ، عکس ها و قیمت خودروی برقی ایرانی یوز

وجود چرخ‌ها بیرون از بدنه کمک مى کند تا در تصادف ها، اولین قسمت هنگام برخورد چرخ‌ها باشند و نه بدنه؛ تمام تمهیدات امنیتى ضدسرقت در این خودرو منظور شده است، از جمله فرمان و ترمزدستى قفل شونده که با ایموبلایزر و پردازنده مرکزى خودرو کنترل مى شود.

یک نمایشگر یازده سانت مترى تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده مى گذارد که از جمله می توان به مقدار شارژ باقیمانده باترى ها، مسافت قابل پیمایش با این مقدار شارژ، سیستم عیب یاب و … اشاره کرد. باترى خودرو براى پنج سال و ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتى مى شود، اما عمر مفید آن بسته به نوع استفاده بین ۱۰ تا ۱۵ سال است.

قیمت خودروی برقی ایرانی

هنوز قیمت نهایی این خودرو تاکنون مشخص نشده است.

مشابه فرانسوی یوز ایرانی

طرح اولیه یوز از نقشه خودروى ” Renault Twizy ” که ساخته شرکت «رنو» است، برداشته شد. برخلاف تصور بیشتر ما، خودروى برقى ایده اى قدیمى است با عمرى ۱۳۰ ساله؛ اولین خودروى برقی قابل استفاده را «توماس پارکر» در سال ۱۸۸۴ ( ۱۲۶۲ ) در لندن ساخت. در سال ۱۹۱۲ (۱۲۹۰ ) ۳۸ درصد کل خودروهاى آمریکا الکتریکی بودند. اما با پیدا شدن منابع ارزان نفــت، خودروهاى بنزینى یکه تاز میدان حمل ونقل شدند.

نظرات