بیوگرافی امیرعلی دانایی بازیگر +‌ از سیر تا پیاز زندگی امیرعلی دانایی و همسرش

0

بیوگرافی امیرعلی دانایی بازیگر +‌ از سیر تا پیاز زندگی امیرعلی دانایی و همسرش

امیرعلی دانایی بازیگر نقش فرخ در کلاه پهلوی کیست؟ بیوگرافی امیرعلی دانایی کیست و همسرش همراه با سوابق زندگی شخصی و هنری و عکس های امیرعلی دانایی و همسرش و فرزندان و پیج اینستاگرامش در ادامه مطلب از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی امیرعلی دانایی بازیگر و همسرش + عکسهای جدید خانوادگی و فیلم شناسی

  • نام : امیرعلی دانایی (Amirali Danaei)
  • زادروز : ۲۴ دی ۱۳۵۹
  • زادگاه : تهران
  • محل زندگی : فرانسه
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر سینما و تلویزیون، مدل و فوتبالیست
  • سال های فعالیت : ۱۳۸۹ تاکنون
  • شهرت فعلی : نقش فرخ در کلاه پهلوی
  • پدر و مادر : فاطمه ابراهیمی
  • مدرک تحصیلی : مهندسی صنایع
  • قد : ۱٫۸۸ متر

بیوگرافی امیرعلی دانایی

امیرعلی دانایی (Amirali Danaei)؛ زادهٔ ۲۴ دی ۱۳۵۹ ) یک بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است که در حال حاضر به عنوان مدل تبلیغاتی و هنریشه برای سینما و تلویزیون ایران فعالیت می کند. او در سال ۸۹ با بازی در سریال کلاه پهلوی در نقش فرخ به شهرت رسید. امیرعلی دانایی علاوه بر بازیگری در زمینه فوتبال و مدلینگ و اجرا نیز فعالیت دارد. او دانش‌آموخته رشته صنایع از دانشگاه آزاد است. وی زمانی بازیکن حرفه ای فوتبال در باشگاه استقلال بود، حالا بازیگر شده و مدل معروفی نیز می باشد.

امیرعلی دانایی الان کجاست

دانایی هم اکنون در فرانسه زندگی می کند و در عرصه بازیگری بسیار کم کار شده است.

زندگینامه امیرعلی دانایی

امیرعلی دانایی متولد ۲۴ دی ۱۳۵۹ – تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. آقای دانایی از بازیگران قدبلند کشور است . قد امیرعلی دانایی ۱۸۸ سانتی متر است.

بیوگرافی امیرعلی دانایی بازیگر +‌ از سیر تا پیاز زندگی امیرعلی دانایی و همسرش

سوابق هنری 

دانایی از کودکی عاشق فوتبال بود و از نوجوانی وارد این عرصه شد. او مدتی در تیم ملی نوجوانان و جوانان و سپس بازیکن باشگاه استقلال در رده امید بود که در ۲۳ سالگی بخاطر آسیب دیدگی زانو مجبور شد فوتبال را کنار بگذارد.

امیر علی دانایی که با مجموعه خاطره انگیز کلاه پهلوی در اذهان ماندگار شد و این بار با ایفای نقشی کاملا متفاوت در انزوا در قاب طلایی ظاهر شد و هنر بازیگری اش را در معرض دید همگان قرار داد.

امیرعلی در فیلم سینمایی انزوا به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی با هنرمندانی همچون ، لعیا عباس میرزایی ، حدیث فولادوند ، شقایق فراهانی ، بهنوش بختیاری ، لیندا کیانی ، علیرضا استادی ، نادر فلاح هم بازی بود. آپاندیس فیلم دیگری با بازی امیرعلی دانایی به کارگردانی حسین نمازی بود. این هنرمند در این فیلم با آنا نعمتی ، رضا اکبرپور ، پردیس منوچهری ، مرجان مومنی ، محمدعلی کیانی ، مرتضی علی عباس میرزایی ، صحرا اسدالهی ، سیمون سیمونیان هم بازی بود.

آنا نعمتی و امیر علی دانایی نقش های اصلی فیلم سینمایی آپاندیس را برعهده داشتند.

عکس امیرعلی دانایی در گذر زمان

کودکی امیرعلی دانایی

بعد از آن تصمیم به مهاجرت گرفت. مدتی در فرانسه پیش خانواده اش زندگی کرد و سپس به ایران بازگشت. از سال ۷۸ وارد عرصه مدلینگ شد. او بعد از ۳ سال در برند ایکات، از سال ۸۹ تا ۹۱ برند مسواک رویال شد و در دوسال با ۱۲۰ بیلبورد در سراسر ایران دیده شد و تا به امروز رکورد بیشتر بیلیورد در تاریخ تبلیغات را در دست دارد.

بیوگرافی امیرعلی دانایی

دانایی با سریال “کلاه پهلوی” وارد عرصه بازیگری شد. وی همزمان با بازی در سریال “کلاه پهلوی” که ۶ سال طول کشید در سال ۸۹ با فیلم “۳ درجه تب” وارد سینما شد و سپس حضور در تئاتر را نیز تجربه کرد. او تاکنون در ۸ فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.

دانایی به تازگی اجرای برنامه رخ به رخ را در شبکه ۲ سیما بر عهده داشته و برنامه گفتگومحور با حضور چهره های سینمایی و هنری در آبان ماه ۱۴۰۰ پخش شد.

بازیگر نقش فرخ در سریال کلاه پهلوی کیست

پس از بازی در کلاه پهلوی کم کم پای امیرعلی دانایی به فیلم های سینمایی هم باز شد. در سه درجه تب ، مقابل بازیگرانی چون رضا عطاران و الهام حمیدی بازی کرد و شانس بازی در فیلم هایی از داریوش مهرجویی (اشباح) و بهروز افخمی (آذر ، شهدخت ، پرویز و دیگران) را هم به دست آورد.

همسر امیرعلی دانایی کیست

از وضعیت تاهل امیرعلی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

امیرعلی دانایی و همسرش

همچنین ببینید: بیوگرافی ایران درودی و همسرش پرویز مقدسی + عکس های جوانی و ماجرای درگذشت

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی این بازیگر عزیز در اینستاگرام با نشانی amiralidanaei در دسترس عموم قرار دارد.

از سیر تا پیاز زندگی امیرعلی دانایی

دانایی بازیگری است که با نقش فرخ باستانی در سریال کلاه پهلوی در بین مردم و مخاطبان تلویزیون شناخته شد. این بازیگر جوان سینما و تلویزیون یک شبه ره صدساله را پیمود و در سریالی با مخاطبان میلیونی در نقش اول جلوی دوربین رفت.

امیرعلی دانایی که پیش از کلاه پهلوی در حرفه مدلینگ مشغول کار بود با معرفی شدن به محمدرضا شریفی نیا به عنوان بازیگر نقش اول سریال کلاه پهلوی انتخاب شد و پرشی یکباره به دنیای هنر را تجربه کرد.

زندگی خصوصی و شخصی از ایران تا فرانسه

امیرعلی دانایی بعد از آسیب دیدگی زانو مدتی را خارج از ایران زندگی کرد و با وجود اینکه تصمیمی به بازگشت نداشت اما به ایران بازگشت و در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرد و وارد حرفه بازیگری شد.

سریال و مجموعه های تلویزیونی

  • کلاه پهلوی (۱۳۹۱)

فیلم های سینمایی امیرعلی دانایی

  • بی وزنی (١٣٩٧)
  • انزوا (١٣٩۵)
  • آپاندیس (١٣٩۵)
  • این سیب هم برای تو (١٣٩٣)
  • لاله (١٣٩٢)
  • آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (١٣٩٢)
  • اشباح (١٣٩٢)
  • ۳ درجه تب (١٣٨٩)
  • و…

این بازیگر جوان سریال کلاه پهلوی در سنین جوانی و در حالی که تنها ۱۸ سال داشت به عنوان مدلینگ برای یک برند تبلیغ میکرد و به واسطه شناخته شدن در این حرفه و معرفی محمدرضا شریفی نیا به سیدضیاء الدین دری به عنوان بازیگر نقش اول کلاه پهلوی انتخاب شد و در ۱۵ تیر ۸۵ اولین پلان سریال کلاه پهلوی را بازی کرد.
مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳ با حضور امیر علی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مهمان ویژه برنامه از شبکه نسیم پخش شد.

 عکسهای جدید امیر علی دانایی

عکس جدید امیرعلی دانایی

عکس جدید امیرعلی دانایی

خانواده

امیرعلی دانایی در خانواده ای متولد شد که پدرش تحصیلات عالیه دانشگاهی داشت و علاقه شدیدی به ادامه تحصیل فرزندش داشت اما امیرعلی عاشق فوتبال بود و به گفته خود : از کودکی علاقه شدیدی به فوتبال داشتم و از نوجوانی تا ۲۳ سالگی فوتبالیست حرفه ای و شاگرد آقای پرویز ابوطالب بودم و یک دوره تیم ملی نوجوانان و یک دوره تیم ملی جوانان دعوت شدم. همینطور بازیکن تیم امید استقلال بودم و با خیلی از بازیکنانی که الان دارند در این تیم بازی می کنند در آن تیم همبازی بودیم اما متاسفانه آسیب دیدگی زانو برایم پیش آمد و منجر به این شدکه دیگر فوتبال بازی نکنم.

عکس جدید امیرعلی دانایی

عکس جدید امیرعلی دانایی

عکس جدید امیرعلی دانایی

اختصاصی از:

مجله اینترنتی حرف تازه

با ما همراه باشید.

نظرات